Új váltó a Mondeókban

2002.01.22. 11:53
 
   
   

Ötsebességes automata kerül a legnagyobb európai Ford limuzinba. A Durashift 5-tronic nevű egységgel felszerelt autók szállítása március elején kezdődhet. Az első néhány hónapban a modern automata csak a 170 lóerős V6-os modellekhez lesz megrendelhető, de még ebben az évben elkezdik kínálni a 130 lóerős TDCi turbódízel-motorral felszerelt változatokhoz is. A Durashift a hagyományos, hidrodinamikus nyomatékváltók legújabb generációjához tartozik, van automatikus és kézi kapcsolású üzemmódja is. Ez utóbbi segítségével a választókar előre illetve hátra mozgatásával szekvenciálisan kapcsolhatók az egyes fokozatok.

A Durashift váltó bizonyos határokon belül a vezető hibáit is képes korrigálni, túl nagy fordulatszámon manuális üzemmódban is feljebb kapcsol, megvédve a motort a túlpörgetéstől. Hagyományos automataként használva a váltó nem kevesebb, mint 11 kapcsolási sablont kínál. Ezek közt szinte minden szituációhoz akad megfelelő: sportos vagy takarékos vezetéshez, hegymenethez, lejtmenethez és városi forgalomhoz egyaránt. A Durashift 5-tronic durván 2500 euróért (kb. 600.000 Ft) lesz megrendelhető. Érdekes, hogy a V6-os és a TDCi dízel kivételével az összes többi modellt továbbra is a régi négysebességes automatával szállítják.