A VW nagy terveket sző új padlólemeze köré

2002.02.12. 16:00
 
   
   

A Golf egyterű változatában jelenik meg az új kompakt platform. A jelenlegi A padlólemez utóda, amelyet PQ35 néven emlegetnek, a cég összes jövőbeli alsó középkategóriás modelljében helyet kap majd, és a hírek szerint sokkal rugalmasabb felépítésű lesz, mint a jelenlegi változat. A nagyobb szabadság az új tervezési filozófiának köszönhető, amely szabványos blokkokra bontja a konstrukciót, így szabadon variálható egységek - motorok, erőátviteli egységek, fékrendszerek, üzemanyagrendszerek, zárszerkezetek, stb. - tucatjai állnak majd a tervezők rendelkezésére, már az új modell kialakítása előtt. A VW szóvivője szerint még kevesebb lesz a kötött pont az új padlólemezen, így könnyebb lesz megváltoztatni a tengelytávot, az autó szélességét, vagy hosszúságát anélkül, hogy ez a korábbiakhoz hasonló problémákat vetne fel. Így alaptalanná válhat a VW termékeivel szemben felhozott legélesebb kritika, amely éppen a jelenlegi A platformmal kapcsolatban merült fel, miszerint az azonos padlólemezre épített típusok túlzottan is hasonlítanak egymásra. A PQ35 platform az ősszel megjelenő VW egyterűben mutatkozik be, 2003-ban pedig további három, ugyanerre a műszaki bázisra épített modell jelenik meg: a következő generációs Golf, az Audi A3 utóda és egy kis egyterű a Seattól. Emellett már készülnek újabb modellek is, köztük a VW Stadlieferwagen, amely a Citroen Berlingo, Renault Kangoo, Fiat Doblo és Opel Combo által meghatározott kategóriát bővíti majd. (Érdekes részlet, hogy a VW Caddy megfelelője, a Seat Inca utód nélkül szűnik meg, mivel az új arculatba nemigen illik egy áruszállító.) Egy mérnök Wolfsburgban úgy fogalmazott, hogy a Toyota példája lebeg a tervezők szeme előtt. "Az, ahogy a Corolla számos változatát jelentették be egyszerre, ráadásul ilyen kiváló minőségben, például szolgálhat bármely másik gyártó számára. Mi is ezt szeretnénk elérni az új Golffal. Érdemes kivárni az új típus bemutatóját, meggyőződésem szerint újabb piacvezető modell születik."