Érkezik a Ford Fusion

2002.02.13. 16:16
 
   
   

Genfben mutatkozik be a Ford kis egyterűjének szériagyártásra érett változata. A tavaly Frankfurtban tanulmányautóként leleplezett típus végleges formájában sokkal szelídebb képet mutat, mint a prototípus. A színre fényezett lökhárítók, a szerényebb hűtőmaszk és a kisebb kerekek egy, a hagyományos kisautóknál valamivel magasabb kis egyterűt varázsoltak a miniatűr terepjáróból. Ennek megfelelően a Ford is a jó kilátást biztosító magas üléspozíciót, az autó méreteihez képest tágas belső teret, és csomagteret (337 l), valamint a 4,02 méteres hosszból és 1,708 méteres szélességből adódó jó városi manőverező képességet emeli ki, mint az autó legfőbb erényeit. A Fusion az új Fiesta alapjaira épül, ennek megfelelően a motorválaszték is ismerős lehet: egy 80 lóerős 1,4 literes és egy 1,6 literes 100 lovas benzines Duratec motor, valamint a Peugeot segítségével kifejlesztett 1,4 literes 68 lóerős TDCi dízelmotor kerül az autó rövid motorházteteje alá.

 
   
   

Ezek a motorok meglehetősen dinamikusan képesek mozgatni a viszonylag könnyű karosszériát, amiben a Ford közleménye szerint a stabil, de kényelmes hangolású futómű is jó partner. Az autó tervezésekor a biztonságot sem hanyagolták el, így az autóba hat légzsák került, és mind az öt utast feszített hárompontos biztonsági öv védi. Emellett a karosszériát is úgy alakították ki, hogy az utascella lehetőleg minimálisan deformálódjon egy esetleges ütközés esetén.