Leáldozóban a családi autók csillaga

2002.03.04. 12:01
 
   
   

A Glass's Guide adatai szerint az elmúlt négy év alatt jelentősen csökkent a hagyományos nagy négyajtósok szerepe. A brit cég az angliai autóeladások elemzésekor jutott erre a következtetésre, amely egyébként az egész európai autópiacon érzékelhető. A Ford Mondeo és az Opel Vectra által képviselt kategória 1998-ban még a teljes piac 19,6%-át tette ki, de ez az arány a 2001-es évre 14,8%-ra csökkent. A kategória jelentős visszaesésével párhuzamosan két másik járműcsoport eladásainak növekedése volt megfigyelhető: a kompakt egyterűek iránti kereslet ugyanebben az időszakban 1,7%-ról 5,4%-ra nőtt, az azonos méretű prémium-autók (Audi A4, 3-as BMW, Mercedes C osztály) piaca pedig évek óta stabilan 28% körüli éves növekedést produkál. Az adatok jól jellemzik az Európa-szerte tapasztalható arányeltolódást, amely sokak szerint a kategória részesedését néhány éven belül 10 % körülire zsugoríthatja.