Próbaúton az új Rolls-Royce

2002.04.16. 16:06
 
   
   

A kémfotók egyre többet mutatnak a BMW új luxusautójából, amely a Volkswagennel kötött megálapodás értelmében 2003 első napján jelenhet meg legkorábban. A legújabb fényképen az egyik tesztpéldány látható, amelyet Európában kaptak lencsevégre. Erről a példányról már hiányoznak a nagy, szögletes álcarátétek, amelyek a tavaly nyári teszteken még elfedték az autók részleteit, helyette csak a fekete festéssel és néhány szolid rátéttel próbálták a titoktartás látszatát kelteni. A kép tanúsága szerint az új Rolls-Royce hasonlóan elegáns lesz, mint elődei, nyomát sem találni a korábbi fantomképek ízléstelenül monumentális formavilágának. (A BMW-től nem is vártunk ilyesmit.) Ennek ellenére kétségtelen, hogy az autó óriási lesz: ez elsősorban a látványosan hatalmas kerekeken érhető tetten, de a hosszan hátranyúló csomagtartó is tiszteletet parancsol, az embernek eszébe is jut rögtön, hogy ott tarthatná minden eshetőségre készen a tartalékautót, mondjuk egy Új Minit, már ha lenne úgy negyedmillió eurója a két járműre. Az érzéseket a kiszivárgott adatok is alátámasztják: a képen látható rövid változat állítólag "csak" 5,4 méteres lesz, míg a hosszú tengelytávú Park Ward változatok hossza eléri majd a 6 métert. A tekintélyes méretek ellenére a Rolls-Royce nem lesz arányosan nehézsúlyú: a térhálós alumínium vázszerkezetnek hála tömege nem haladja meg a 2,3 tonnát. A nagy test mozgatásáról a legfrissebb hírek szerint hamisítatlan BMW technika gondoskodik majd: a 7-es BMW csúcsváltozatának NG12 jelű motorján alapszik majd az új motor, amely 6,8 literes hengerűrtartalom mellett kb. 450 lóerős teljesítményt, és a "több mint elég" érzés felkeltéséhez épp megfelelő traktornyi nyomatékot biztosít, amely hatsebességes automataváltón keresztül jut a hátsó kerekekhez. Állítólag a Rolls-Royce később ugyanerre az igen egyszerűen módosítható szerkezetre épít egy sportosabb kupé és egy kabrió modellt is. A típus összeszerelése állítólag már az ősszel megkezdődhet a goodwoodi gyárban.