Igazi Mercedes sportkupé az AMG-től

2002.05.09. 23:20
 
   
   

Sokan túlzásnak tartották a kompakt Mercedes elnevezését, mostantól azonban jogos a Sportcoupé titulus. Az AMG ugyanis bemutatta a típus nagyteljesítményű változatát. A C32 AMG Sportcoupéba a C32 AMG limuzinból ismert 3,2 literes feltöltős V6-os került, amely 354 lóerejével és 450 Nm-es nyomatékával igazi vadállattá teszi a kompakt háromajtóst. Az autó ezzel a motorral 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre és 18,3 másodperc elteltével már 200-zal száguldhat, így ezen a téren méltó vetélytársa lehet számos vérbeli sportkocsinak. A végsebességet Mercedes-szokás szerint 250 km/h-ra korlátozták, bár ekkora teljesítménnyel az autó sokkal többre volna képes. Érdekes ötlet, hogy a C32 AMG Sportcoupét nem szállítják hagyományos mechanikus váltóval, helyette a cég Speedshift fantázianevű ötsebességes automatáját építik bele, amely mind automata, mind kézi kapcsolású üzemmódban használható. A Speedshift a cég állítása szerint nem von le semmit a vezetési élményből, sőt, 35 %-kal gyorsabban kapcsol, mint ahogy az a hagyományos kézi váltóval lehetséges volna. Természetesen az AMG-nél a futóművet és a fékeket is alaposan átdolgozták. Az ültetésnek köszönhetően autó 30 mm-el közelebb került az úthoz, az eredeti féktárcsákat nagyobb, belső hűtésű alkatrészek váltották fel és a kerekeket is kicserélték: elől 245/40 ZR18-as, hátul pedig 275/35 ZR18-as gumik kerültek az AMG könnyűfém felnikre. Mindebből viszonylag keveset venni észre az autó külsején, mindössze a megszokottnál valamivel nagyobb kötényezés, a monstre kerekek és a kisebb hasmagasság különbözteti meg az AMG változatot a köznapi C Sportcoupétól. Az autó pontos felszereltségét természetesen a vásárló határozza meg, az AMG-nél természetesen szinte mindent beszerelnek az autóba a megfelelő összegért.