Átalakult tervek a Fiatnál

2002.06.03. 14:07
Kapcsolódó cikkek (1)
 
   
   

Az olaszok újból átgondolták nemrég vázolt jövő-terveiket. Az alig két hónapja általunk is közölt menetrend legújabb változatában láthatóan jóval nagyobb szerepet kapott a GM-mel való együttműködés. A legfeltűnőbben a Palio projekt változott meg: az eredeti tervekkel ellentétben nem a 2005-ben megjelenő új Punto veszi át a világautó szerepét, hanem egy, a General Motors-szal közösen kifejlesztett platformra épül a 2006-ban megjelenő utód. Emellett elmarad a 2003-ra ígért teljes modellfrissítés is. A jelenlegi Palio, a 178-as a korábbi tervek szerint fontos pillére lett volna a cég újbóli felemelkedésének, de az argentin és a török piac összeomlása, valamint Brazília és Lengyelország gazdasági problémái miatt máig nem sikerült megközelíteni sem az eredetileg célként kitűzött évi egymillió darabos gyártást. A Fiat vezérigazgatója, Giancarlo Boschetti szerint a következő Palio már az új platform-stratégia részeként jelenik meg, amelynek keretei közt 15-ről 9-re csökkentik a Fiatnál használt padlólemezek számát. Boschetti azt is pontosan vázolta, hogy mely platformokra épül a Fiat jövője. Használják majd a GM Epsilon padlólemezt a Lancia Lybra utódjában és a 2005-ben érkező nagy Fiatban, az Opellel és a Saabbal közösen fejlesztett Premium padlólemezt az Alfa Romeo egyes típusaiban, egy új közös kisautó-alapot, amely az új Punto mellett az Opel Corsában is megjelenik majd, a már említett világautó-padlólemezt a Palio utódjához, a következő Opel Astra és Fiat Stilo alapjául szolgáló közös platformot és egy szintén közös kisautó-padlólemezt. Emellett megmarad a PSA-val közösen fejlesztett három platform, amely a nagy egyterű modelleknek és két nagyobb haszonjármű-sorozatnak szolgál alapul. Ahogy a tervekből kiviláglik, a racionalizálás legkorábban 2006-ra hozhat eredményt, így az sem biztos, hogy minden részlete valóra válhat, ugyanis a legújabb hírek szerint addigra akár teljes egészében a GM tulajdonába is kerülhet a Fiat autós részlege, amely minden valószínűség szerint a menetrend újbóli megváltoztatását jelentené.