Egy valódi Lotus Németországból

2002.07.09. 11:11

 
   
   

Egy német Lotus-kereskedésben megelégelték, hogy a vásárlók keveslik az Elise nyers erejét, így építettek egy gyorsabbat. A Brandes Dschuedow új modellje a Lotus Esthi < 2.7 nevet viseli, és első ránézésre egy szokványos Elise-nek tűnik. Jobban megvizsgálva azonban hamar rájövünk, hogy ez csak a látszat. A motorházat fedő plexi alól ugyanis négy karika kandikál ki: a Rover K-sorozatú négyhengeresét egy Audi motorral vátották fel. Nem is akármilyennel: a 2,7 literes ikerturbós V6-os az RS4-es sportkombiból lehet ismerős, és nem kevesebb, mint 380 lóerőt képes mozgósítani. A zsák megtalálta a foltját: a sportos V6-os végre igazi sportkocsiba került, és az Elise híresen kiváló futóművének képességei sem hevernek többé parlagon.

 
   
   

Az új motor kb. 200 kg súlytöbbletet eredményezett, de a szélesebb gumik (elöl 215/35 ZR 17, hátul 255/35 ZR 18) miatt az úttartás alig változott, a menetteljesítmények pedig minden kompromisszumot feledtetnek. Az Esthi 315 km/h végsebességre képes, és kevesebb mint 4 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/h sebességre. Emellett az autó ára a hasonló teljesítményű modellekhez viszonyítva nem is hat túlzottnak: a kalkulációk szerint kb. 95.000 márkáért adják majd darabját. Hogy az Esthi mégsem lesz túl gyakori a felső tízezer villanegyedeiben, annak az Audi motorok véges száma az oka: úgy tudni, kb. 30 példányhoz van elegendő alkatrész, amelyek közül az első néhány darab már az idén gazdára találhat.