A Toyota tegnap közzétette az első adatokat a Corollát felváltó
Auris modellről. Az Európában Európának tervezett modell a Yaris és az
Avensis mellett főszerepet kap majd a vállalat nagy ívű terjeszkedési
terveiben, melyek alapján 2008-ban 1,2 millió modellt szeretnének
értékesíteni kontinensünkön.
Az Auris tervezésénél belülről indultak a mérnökök az utastér
méreteinek maximalizálása érdekében, melynek alapvető tényezői a sík
padló a hátsó lábtérben és a széles és magas ablakfelületek. A teljesen
új padlólemezre épített Auris teljes hossza 4220, szélessége 1760,
magassága 1515 mm. A két tengely közötti hosszúság 2600 mm,
ami kedvező stabilitás és menetkényelem szempontjából. A váltókar a
magas és szépen formált középkonzolra került, ergonómiai szempontból
tökéletes helyre. A külső formatervet magas övvonal, rövid túlnyúlások
és az előre bukó utaskabin jellemzi.
Piacra dobásakor három- és ötajtós karosszériával lesz kapható az
Auris, két benzinmotorral (1,4 VVT-i és 1,6 Dual VVT-i) és három
dízelmotorral (1,4, 2,0 és 2,2 D-4D), melyek mindegyike teljesíti az
Euro IV-es környezetvédelmi előírásokat.
A nagyobb dízelmotorokhoz hatfokozatú kézi váltót társítanak, a
kis dízelhez és az 1,6-os benzineshez rendelhető lesz a kormánykerékre
helyezett fülekkel kapcsolható MultiMode váltó. Az Aurist először a
december 5-én nyíló Bologna Motor Show-n állítják ki, forgalmazása az
Egyesült Királyságban februárban, a többi európai országban tavasszal
kezdődik. Japánban tegnap kezdődött az újdonság forgalmazása.