Középmotoros lehet a következő Corvette

2007.01.25. 10:42

A GM döntéshozói állítólag az amerikai sportkocsi-legenda teljes áttervezését fontolgatják. A Corvette eddig évjárattól függetlenül azonos koncepció alapján épült. Könnyű műanyag karosszéria, az első tengely felett hosszában beépített, nagy hengerűrtartalmú, nyomórudas vezérlésű motor és hátsókerék-hajtás jellemezte.


Corvette CERV III

A legfrissebb pletykák szerint most a bevált elrendezés megváltoztatásáról folyik a vita a General Motorson belül. A tervezők és a felső vezetők egy része szívesebben építene középmotoros, az eddigieknél drágább, de műszaki szempontból jóval igényesebb sportkocsit, amellyel bebiztosíthatnák, hogy a Corvette ismét Észak-Amerika legjobb sportkocsijának számítson. Ugyanakkor szép számmal akadnak a GM-nél olyanok is, akik szerint ki kell tartani a hagyományok mellett, hisz a Corvette nagyrészt a folytonosságnak köszönheti sikerét. Egyelőre nem tudni, hogy melyik fél álláspontja érvényesülhet a C7 tervezésénél. A fejlesztést azonban lassan meg kell kezdeni, ha időben el akarnak készülni a C6 váltótípusával, így a döntésnek is meg kell születnie rövid időn belül.

A középmotoros Corvette elkészítésének gondolata nem újkeletű. Több ilyen prototípus is született, legutóbb az 1980-as évek második felében készült egy ilyen koncepció, amelyet 1990 januárjában CERV III néven be is mutattak a nagyközönségnek. Bár akkor sokan a következő szériagyártású Corvette prototípusát látták benne, a hét évvel később bemutatott C5 újra a hagyományos, orrmotoros elrendezést követte, a CERV III-mal kapcsolatos várakozások pedig feledésbe merültek.