Honda S2000 CR: búcsúzóul

2007.04.05. 11:55

New Yorkban leplezték le a Honda roadster legmérgesebb változatát, egyfajta búcsúmodellként, hiszen az S2000 pályafutása még az idén véget ér. A cél egy olyan autó megépítése volt, amellyel akár versenyezni is lehet.


Galéria - kattintson a képre

A japán gyártó tervezői az összes fontosabb, olcsón kivitelezhető tuningfogást bevetették. Új, több leszorítóerőt termelő első lökhárítót és nagy hátsó spoilert készítettek az autóhoz, a vászontető helyett könnyű és alacsony légellenállású alumínium keménytetőt adnak az autóhoz, a 17 hüvelykes, ötküllős alufelnikre pedig nagy tapadású Bridgestone RE70-es abroncsok kerültek. Emellett feszesebbre hangolták a futóművet, a csomagtérbe és a motortérbe pedig merevítő elemeket szereltek, hogy így is csökkentsék a karosszéria csavarodási hajlamát. A CR alapkivitelébe ráadásul klímaberendezést és szórakoztató rendszert sem szerelnek, ezeket külön kell megrendelniük a vásárlóknak, ha igényt tartanak rájuk. Az összes módosítás több mint 40 kilogrammos súlycsökkenést hozott, ami szintén jól jöhet a versenypályán. Egyedül a motorhoz és a váltóhoz nem nyúltak, igaz, a 240 lóerős, 2,2 literes négyhengeres, amely az S2000-es amerikai változatába kerül, bőven elég, hogy az autó amatőr versenyeken eredményesen szerepelhessen.

Az S2000 CR tudomásunk szerint csak Észak-Amerikában lesz kapható egy rövid ideig, az év második felében, mielőtt a Honda roadstere végleg elbúcsúzik.