Kleemann GTK, a kiscápa

2007.10.30. 12:39

Rég tudjuk, hogy a Mercedes kisebbik roadstere viszonylag könnyen akítható teljesen más karakterű autóvá. A Chrysler például az előző generáció alapján készítette el a Crossfire kupét.

A Kleemann GTK Concept azonban így is meglepő: néhány karosszériaelem cseréjével gyakorlatilag új autót alkottak az SLK55 AMG-ből, pedig szerkezeti szempontból alig változtattak az autón. Az új formaterv brutális: a lökhárító alsó felét egyetlen hatalmas légbeömlő alkotja, a középen határozott éllel megtört motorháztetővel és az első kerekek mögötti nyílásokkal pedig egészen olyan az autó orra, mint egy prédára leső cápáé. A nagyarasznyi sárvédő-szélesítésekkel, a 20 hüvelykes felnikkel és a lendületes tetőívvel válik teljessé a hatás: ehhez az autóhoz képest az SLK bamba tekintetű játék mackónak tűnik.

A neves tuningcég persze a műszaki tartalmat sem hagyta érintetlenül: az 5,5 literes, kompresszoros AMG V8-as teljesítményét 540 lóerőre emelték, maximális nyomatéka pedig 700 Nm-re nőtt. A 7G-Tronic automata váltót érintetlenül hagyták ugyan, de a differenciálművet egy önzáró szerkezetre cserélték, hogy a nyolchengeres iszonyú teljesítménye kevésbé legyen életveszélyes. A fékrendszert is lecserélték, elöl 380, hátul pedig 345 mm-es féktárcsák kandikálnak ki az ötküllős felnik mögül. A változtatások nyomán a GTK Concept menetteljesítményei épp olyan brutálisak, mint a külseje: 3,7 másodperc alatt érhető el vele a 100 km/h-s tempó, a végsebessége pedig 300 km/h, de több is lehetne, ha nem korlátozná az elektronika.

Sajnos a Kleemann nem tervezi a típus szériagyártását, csupán show-autónak szánják, amellyel felhívhatják magukra a vásárlók figyelmét.