Eső lesz, vagy mégsem?

2006.08.15. 08:32
Szokásos, sima győzelmével Loeb utolérte Sainzot, pedig a spanyol versenyző már visszavonult.

Vége a nyári szabadságnak, a rali-vb-n ismét belecsaptak a húrokba. A hétvégén a német futam következett, ami nem csak csupa aszfaltos pályákon zajlott, de ráadásul magyar résztvevői is voltak. Pénzes Zsolt és Holczer Dani vették a fáradtságot és a hazai, hatalmas színvonalúra sikeredett Budapest Szlalom Verseny – eredetileg Budapest Rallynak indult, méghozzá Európa Kupának – helyett a világbajnokságra utaztak. Daniék sajnos szombaton gömbcsukló törés miatt kiestek az N csoport Renault Clioval, Pénzes Zsolt Mitsubishije – szintén N-es – pedig szintén nem bírta végig, így ők is korán búcsúztak.

Az élmezőnyben pedig nem okozott változást a szünet. Megint a Citroënek álltak az élen. Az első a szokásos Loeb fölényt hozta, a nyolc gyorsból ötöt megnyert, a többin gondolom csak kifújta magát lazítás képp. Ezen a maradék három gyorson pedig csapattársa, Daniel Sordo volt a leggyorsabb. Harmadiknak pedig - nehogy rondán nézzen ki az eredménylista - szintén Xsara WRC futott be, Toni Gardemeisterrel a kormány mögött.

A változékony időjárás nagy fejtörést okozott a felszerelendő gumik kérdésében. Loeb így beszélt erről a dolgoról: ”Nagyon örülök, mert mindig szerencsésen választok gumit.” Ádáz ellenfele, a szintén világbajnoki cím tulajdonos Petter Solberg optimistán nézett előre: Annak ellenére, hogy rossz gumikat raktunk fel, és még hibáztam is a pályán, mindenképp a maximumot fogom kiadni magamból.”

Ehhez persze lesz egy-két szava Marcus Grönholmnak is a Ford Focus WRC-ből. Bár az első nap csak a fejét kapkodhatta, úgy szórták rá a másodperceket a francia autósok. ”Az első nap rengeteg hátrányt szedtem össze, de most összeszedem magam, és a következő két napban támadok.”

Természetesen a második nap sem hozott nagy változást az élen. Loeb - majdnem - utolérhetetlen tempót diktált. Vagy az autója van fényévekre a többitől, vagy a tornász srác ekkora ász. Esetleg mindkettő és akkor egy ideig nem nagyon várható változás a világbajnokságon - kivéve ezt a Sordó srácot, akire érdemes figyelni. Mivel a második napot is az élen fejezte be, és vasárnapra alig négy gyorsasági maradt, nagyon közel állt már, hogy ötödször is megnyerje a német futamot.

Közben Sordo továbbra is a nyomában loholt, így a csapat versenyben sem volt sok esélye a Fordnak. Pedig a második nap száraz időt hozott, és így Grönholm autójának beállításai is nagyobb tempót tettek lehetővé. A másik Focus WRC-vel repesztő Hirvonennel együtt mindketten tudtak gyorsulni, sőt, Grönholm még a már matuzsálemnek számító, négy éves Xsarával versenyző Gardemeistert is megelőzte, és így a harmadik helyen tudta befejezni a szombatot. ”Nem fogom feladni ezt a pozíciót vasárnap, az tuti” – mondta Grönholm szombat este.

Közben néhányan elköszöntek a versenytől. Solbergék Subarujában a kilences gyorson a motorból furcsa zajok jöttek, aztán meg is állt. Xavier Pons Citroënjében a váltó akadt össze. Az ötszörös német bajnok, Matthias Kahle Skoda Fabia WRC-jében is a motor meghibásodása vetett véget a száguldozásnak. A DTM-menő Mattias Ekström Fabiájában pedig eltört a féltengely, és bár ki tudott csoszogni a pályáról, négy perces hátrányt szedett össze, amivel a 12.-től a 14. heléyre csúszott.

Az utolsó napra nemcsak a kevés számú gyorsasági miatt nem maradt esély az eredménylista jelentős megváltoztatására, hanem a hagyomány is azt diktálta – no meg a Kronos csapat vezetői -, hogy itt már nem fog történni semmi. Nem is történt. Loeb nyert, második lett Sordo, Grönholm pedig az előző napok kudarcai után aztán csak begurult harmadiknak.

A színfalak mögül olyan hírek jöttek, hogy a második napon Sordo annyira megközelítette Loeb-öt (25 s), hogy a csapatvezetők rájuk szóltak, hogy fejezzék be az egymással való küzdelmet, és hozzák el az első két helyért járó pontokat, vagy verés lesz. Így Sordo lassított, és a vezetőség megnyugodva pipálhatta ki ezt a versenyt is.

Grönholm küzdelme az autóval és a pályákkal is pozitívan végződött, és bár a pilótának a saját elmondása szerint már szombaton elege lett a versenyből, azért a harmadik helyért járó pontok jól jöttek, mivel így megmaradt az esélye az idei világbajnoki cím elérésére. Amihez valószínűleg újabb lépést fog tenni a következő Finn Ralin, hiszen azt a versenyt már ötször megnyerte, legutóbb az elmúlt két évben…

És még egy másik szenzáció is történt a statisztikákban. Loeb ezzel a győzelmével utolérte a 26 futamgyőzelemmel minden idők legeredményesebb versenyzőjének kikiáltott Carlos Sainzot. És mint tudjuk Sainz már visszavonult, Loeb pedig alig 32 éves… Nos, akkor vagy a Matador jöjjön vissza, vagy lassan átírhatjuk Loebre a az eredményességet méltató jelzőt.

Alig 5 nappal a német verseny után, tehát most hétvégén következik a Finn Rali. Hatalmas ugratók, iszonyatos tempó… Már nagyon várjuk, annyira izgalmas…

Köszönet a képekért a cseh ralis honlapnak .