A Peugeot utolérhetetlen

2002.03.25. 13:48
McRae még nem vágatta le a bal kisujját, de a verseny előtt azt nyilatkozta, az amputációt a hétvégi versenytől teszi függővé. A pontszerzés alapján egy-két ujjperc talán maradhat.
 
   
   

Az idei Katalán rali már a 38. a sorban, és tulajdonképpen az elmúlt évekhez képest nem sok változás történt. Az aszfalt pályákon előre megjósolható eredények születtek. Péntek reggel 68 versenyzőpáros sorakozott fel a Lloret de Mar-i parc femében, hogy nekivágjon a közel 2000 km hosszú versenynek.

 
   
   

A 18 gyorsasági most sem volt szentírás, hiszen mindjár a legelső, 13 km-es szakaszt törölni kellett a hatalmas tömeg miatt, akik a változékony időjárás ellenére szinte ellepték a pályát, gumicsikorgásra és kipufogógázra éhesen. A szervezők csak 40 perccel később tudták folytatni a lebonyolítást a második szakasztól. Már itt kiütközött a Peugeot WRC-k fölénye. Az aszfaltspecialista Panizzi nem csak ezt, hanem a napi összes gyorsot megnyerve az élen zárta az első napot. A verseny egész folyamán sem adta ki kezéből ezt a pozíciót, végig az első helyen állt, csakúgy, mint a VB előző futamán Korzikán, ahol szintén győzött.

 
   
   

Csapattársa, Richard Burns a második helyen zárta a nyitónapot. Folyamatosan támadta Panizzit, de ő bizonyult gyorsabbnak. Sőt, az 5-ös, és 6-os szakaszon még Bugalski is jobban ment Burns-nél a Citroën-nel. Ez a csapat is jó esélyekkel vágott neki a futamnak, hiszen aszfalton már nemegyszer bizonyítottak, és Bugalski 1999-ben itt győzött, most azonban kissé álmosan kezdett. A harmadik Peugeot-ban Grönholm egyelőre még nem találja helyét az aszfaltos pályákon, de azért fejlődik. Egyetlen egyszer csúszott ki az első hatból - a 3. gyorson - és a napot az ötödik helyen fejezte be.

 
   
   

A már említett Bugalski, és csapattársa Loeb, valamint a harmadik Citroënes, Radström számára vegyes hangulatú volt a kezdet. Miután Bugalski kitörölte a csipát a szemeiből, észrevette, hogy a hatodik hely körül tanyázik, így rettenetesbe kapcsolta magát, és egészen a harmadik helyig sikerült feltornáznia magát, mindössze 44 másodpreccel Panizzi mögé. Loeb is hozta a formáját, a negyedik helyen ért a napi célba. Radström azonban nem érezte a pályát, a 6. gyorson kissé el is hagyta. Ezzel a húzásával a 15. helyen zárt, és a versenyt sem tudta folytatni.

A Subarunak azonban az elején nem volt oka a sírásra. Petter Solberg ismét megelőzte jóval tapasztaltabb csapattársát, Mäkinen-t, bizonyítva, hogy új tehetség fejlődésének lehetünk szemtanúi. Egyszer csúszott csak ki az első hatból, de a végén a hatodik helyet tudta tartani, az előtte veszteglő, ötödk helyen álló Grönholm mögött mindössze 19 másodperccel.

 
   
   

Mäkinen viszont az arcokra fagyasztotta a mosolyt. Nem nagyon fért bele az első hatba, sőt egyszer még a tizedik helyet sem érte el. Az első nap utolsó szakaszán még az útról is lecsúszott, komoly feladatot adva a szerelőknek, akik a megsérül karosszéria mellett a hűtőrendszert is megpróbálták kijavítani. Ekkor Mäkinen a kilencedik helyen volt, a két perc késéssel viszont a 12.-ig csúszott.

A Ford trió is nehézkesen nyitott. Az első tízben ugyan benne voltak, de nagy küzdelem árán. A legjobb helyen, a hatodikon, Sainz állt, mögötte nyolcadikként McRae, aki a törött ujjával küzdött. A harmadik csapattag, Markko Martin nem vallott szégyent, a kilencedik heyre futott be, miután Mäkinen lejjebb csúszott.

 
   
   

A Mitsubishi és a Skoda nem nagyon rúgott labdába a hétvégén. Delecour a 13., Alister McRae a 15 helyre hozták a Lancerokat, amiben némi gumiprobléma is közrejátszott. Toni Gardemeister a szebb napokat látott Mitsubishi csapatot megelőzve a 11. helyre terelte a Skoda WRC-t. Legtöbbször ugyan a 12. helyen autózott, de Mäkinen hibája neki is jól jött. A másik két Skodás, Stig Blomquist, és Kenneth Eriksson sereghajtóként a 19-21 helyeken végeztek az első nap. Erikkson a nap leghosszabb szakaszán - a harmadikon - az elromlott kormányszervóra is foghatja a gyenge muzsikálást. A Hyundai figyelemreméltó előmenetelt mutatott be. A 18.-ról a 14. helyig jutott Freddy Loix. A másik Accent WRC-ben, Armin Schwarz viszont még ennyire sem volt szerencsés, a harmadik gyoprson kapott defekttel a 20. helyen zárta a napot.

 
   
   

A második nap aztán megint szakasztörléssel kezdődött, mindjárt kettővel, mivel ismét annyi néző szállta meg az első két gyorsaságit, hogy a rendezőség versenytempóban nem merte ráengedni az autókat. Igazi gyorsaságihoz csak dél körül jutottak a feltüzelt pilóták. Panizzi folytatta ámokfutását, a maradék négy szakaszból hármat nyert, egyet pedig elajándékozott Solbergnek, aki 0,2 másodperccel volt gyorsabb nála. Burns továbbra is a második helyet tartotta. Egyenletes autózással az első háromban mindíg benne volt, kivéve a napi utolsót, mikor is csak a hetedikre volt jó. Grönholm a harmadik 206 WRC-ben kissé hátrébb az ötödik hely környékén teljesített, és ezt tudta tartani is.

 
   
   

Az előző nap végén megkezdett támadást próbálta folytatni Bugalski és Loeb is. A harmadik-negyedik időket autózva tartották magukat a Peugeot-k mögött, de elébük vágni nem volt esélyük. Mäkinen Subaruja viszont az első etapon megállt, és nem is indult már el többé. Az előző napi hűtőhiba valószinűleg nem tett jót a motornak, és az nem bírta tovább. Solberg viszont tarolt. A már említett szakaszgyőzelemmel - mellyel egyedüliként volt képes Panizzit legyőzni ezen a napon - biztosította hatodik helyét.

 
   
   

Colin McRae tovább gyúrta a törött ujját, és jócskán lemaradva 10. hely körüli időket villantott. Legjobb telejsítménye is csak az 5. volt, pedig igencsak esélyesként érkezett Spanyolországba, ahol 2000-ben már győzött. Markko Martin nyugodt tempóban a 8. helyre ért be, megköszönve ezt Sainznak, aki a 10. gyorson kiesett. Carlos az útról lecsúszva nekiütközött egy néző autójának, aki túl közel parkolt a pályához. Egyikük sem sérült meg, de Sainznak ez már a második balesete volt egy héten belül, mivel a tréning során is összetört egy Fordot.

 
   
   

A Mitsubishi gyémántok továbbra sem csillogtak a Spanyol aszfalton. Delecour és A.McRae számára maradt a 12.-13. hely. A Skoda is elbúcsúztatott egy párost. Stig Blomquist Octaviájában a generátor nem óhajtott tovább dolgozni, és a parc ferméből már ki sem tudott állni az autó. Gardemeister haladt ugyan, de csak a 9. helyig jutott. Eriksson pedig még hátrébb, a 18. helyre csúszott, mivel ismét nem akartak megfelelően tapadni a kerekek az útra. A Hyundai-os Loix három helyet tudott előrébb lépni, csakúgy, mint Schwarz.

 
   
   

A harmadik nap már nem sok változást hozott. A rendezők végre elérték, hogy ne parkoljon a pályák mellett oda nem illő autó, és mind a hat gyorsot meg tudták tartani. A meleg időben Panizzi tovább szárnyalt. A 12. gyorsot ugyan kissé bealudta, mert csak a 12. időt futotta rajta, de a továbbiakban ismét a megszokott teljesítményt virította, és végül a dobogó legtetejére állhatott.
Burns sem panaszkodhatott, Panizzit ugyan nem volt képes befogni, de a második helyezésért járó pontok is jól jönnek majd az év végén. Grönholm 206-osa a negyedik helyre lépett fel mikor Loeb Xsara WRC-je megperdült, és a felfüggesztés eltörése kiállásra kényszerítette.

 
   
   

Bugalski maradt egyedüliként, hogy a Peugeot-kkal lépést tartson. Taposta is rendesen a Citroënt, de a harmadik helynél nem tudott előrébb kerülni. Solberg pedig megőrizte a Subaru becsületét. Az ötödik helyen fejezte be a futamot, úgy, hogy az utolsó gyorson még nyomott egy legjobb időt. A Ford a pokol bugyrait járta meg. Sainz kiesése, McRae fájó keze nem sok reményt adott a csapatnak. Végül Colin a hatodikkén még éppen elcsípett egy pontot. Martin a nyolcadik helyen zárta a versenyt.

 
   
   

Delecour végre megtalálta a gázpedált, és végre be tudott lépni az első hatba is. Mitsubishijét a kilencedik helyre támogatta be, míg A.McRae a 13. helyet vette magához, amibe még egy megperdülés is belefért. Loix tovább tündökölt. A belga Accent WRC pilóta a 12. ről a 10. helyig lépett előre a zárónapon. Schwarz csak egyet tudot javítani a helyezésén így a 16.-ként érkezett célba. A Skodások ismét kicsit szunyókálva kezdték a napot, de aztán beleerősítettek. 11. lett Gardemeister, Erikkson pedig a 17.

A VB következő futama az április közepi Ciprus Rali lesz.

A VB állása:

Grönholm 21 pont
Panizzi 20 pont
Burns 13 pont
Mäkinen 10 pont
Sainz 9 pont
Bugalski 7 pont
Loeb 6 pont
Rovanpera 6 pont
C.McRae 5 pont
Solberg 5 pont
A.McRae 2 pont

Gyártók:

Peugeot 52 pont
Ford 25 pont
Subaru 20 pont
Mitsubishi 6 pont
Hyundai 1 pont
Skoda 0 pont j