A magyar rally bajnokság másodosztálya az utóbi években kivételezett helyzetben van. Mivel a Budapest Rally EB futam, az utánpótlás nem vehet részt rajta, viszont rendszeresen szerveződnek olyan futamok, melyeken csak ők indulnak. Ilyen ez a már másodszor megtartott gödöllői futam is.
A 10 gyorsaságiból álló, több mint 310 km
össztávú (melyből alig 75 km volt gyorsasági) versenyen az
aszfaltos pályák domináltak. A néhány murvás kilométer viszont
kritikán aluli minőségű. A régebbi Budapest Rallykról ismert
domonyvölgyi szakasz mindig is borzasztóan brutális volt, most
kissé átrendezték az útvonalat, de a talaj nem változott, így sok
autó otthagyott néhány alkatrészt.
De nemcsak a murvás pályák borzolták a
versenyzők idegeit, hanem a rendezőség is. Már a pályabejáráskor
látszott, hogy kissé szűkre szabottak az etapidők. Mivel
szerelnivaló mindig akad, különösen Domonyvölgy után, ezért
a versenyen nem kevés esetben kellett 140 km/h sebeséggel robogni
az utakon, áthajtani a falukon, hogy időre érjenek a beírókhoz. Ez
csak a szépszámú traffipaxos egységeknek jött jól, elképzelhető,
hogy megegyeztek a rendezőkkel, és jutalékot fizettek nekik a
begyűjtött összegből.
Persze érthető ez a rövid idő, hiszen hosszú
volt a verseny a 10 gyors miatt, de érdemes lenne gondolkodni a
"kevesebb szakasz-de többször"-szisztémán, vagy lehet többnaposra
szervezni a versenyt.
A kialakított versenyparkolókban is fejetlenség uralkodott.
A behajtási oldalon hosszú sorban összegyűltek az autók és elállták
a kijáratot. Persze megint fejetlenség, idegeskedés kellett a
helyzet megoldásához.
Maga a verseny is jól kezdődött. Az első két
gyors ugyanazon a pályán zajlott volna, de a közút lezárása miatt
felgyülemlett helyi járatú buszok miatt a második szakaszt inkább
kihagyták, hogy a buszok ne ácsorogjanak. Ezt
a szakaszt a TotalCar rally csapata nyerte, két másodperccel
az idei bajnokesélyes Pálinkás-Kakuszi kettős előtt.
Az élboly a továbbiakban is hasonlóan alakult.
A leggyorsabb időket felváltva autózta a két Hondás csapat. A
harmadik helyen, szintén Hondával a Molnár "Dodó" József-Pálinkás
Ferenc páros tartotta magát az oly sok technikai problémás verseny
után végre. Aztán az utolsó előtti szakaszon felborult minden.
A Balogh János-Mihalik Péter (TotalCar) kettős Hondája a cél
előtti utolsó kanyarkombinációban lecsúszott az útról és az árokban
kötött ki. Az autó nem sérült meg, de nem tudott önerőből
visszatérni az útra, nézők meg sehol. 15 percet töltöttek az
árokban, mire sikerült visszaráncigálni a verdát az útra. Ezzel
minden esély elszállt a dobogós helyezésre.
Dodóék az első gyors álmos kezdése után magukra
találtak, de a végére megint kicsit visszavettek a tempóból. Az
utolsó két szakaszon több mint fél percet kaptak az őket megelőző
Steindl Endre Opeljától, de Szabó Árpád gyönyörű, szuper N-es
Peugeot-ja is elébük került az abszolútban. Ezeken
a szűk, murvás pályákon a kicsi autók esélyesebbek voltak a
nagy tepsi Hondáknál.
Az utolsó szakaszon
Kelemen Péter kocka Ladája hatalmasat bukott. A pilóta az
üléssel és a biztonsági övekkel együtt kiszakadt az autóból és a
pörgő-forgó Lada át is ment rajta. Gerincsérüléssel szállították
kórházba. Az utána következő autók már nem teljesíthették a
szakaszt, ők átlagolt időket kaptak.
Pálinkásék Hondáját nem lehet megverni idén, ezt a versenyt
is az abszolút első helyen fejezték be. Az ő régebbi Hondájukban
jobban alkalmazható az elektronika a versenyzésre, mint az újabb
típusúakban. Egy ilyen komputer beszerzése 600e Ft. ezért nincs
minden ellenfele a birtokában. Abszolút hatodiknak (pontszerző
hely) újra befért egy Magyar Suzuki Keller Péter terelésével. A
Magyar Suzuki kupások egyéb meglepetést is nyújtottak a
díjkiosztón.
A 239 rajtszámú Ladával versenyző páros az
egyik gyorsasági céljában túlcsúszott a beírón, de lazán
visszatolattak. Ezt a szabályok kizárás terhe mellett tiltják. Erre
viszont a rendezőség hányt fittyet, és a helybéli páros megúszta
egy enyje-bejnyével. A kivételezett helyzet a természetesen szúrta
versenyzők szemét, így
tiltakozásképpen sokan el sem mentek a díjkiosztóra. De azok
közül, akik ott voltak sem vette át mindenki a neki járó serleget.
Reméljük a következő futam szervezése újra a
régi hagyományokat követi, hiszen tudjuk, hogy a Top Speed-esek
tudnak jó versenyt is csinálni, ez az idei kivétel azért kellett,
hogy lássuk, tudnak rosszat is.
Képekért köszi:
Duen,
Webrally.fw.hu, Henti