Janika ismét hasít(ott)

2007.08.28. 08:49
Alig ismerik egymást az autóval, és abszolút második idő? Hmmm. Fincsi...

Ifjabb Tóth János és Bahor Bea a hét végén az IRC-sorozat 6. futamán állt rajthoz a csehországi Zlín környékén. A futam össztávja: 748.77 kilométer, ebből a gyorsasági szakaszok hossza: 262.34 km volt. Ez a második IRC-es fellépése a párosnak, és ha az elmúlt hetekben-hónapokban Janikáék nem is, a Peugeot 207 S2000 versenyzett, és nagyon úgy néz ki, hogy ütőképes a kategóriájában - sőt, Janika azt is mondta, lassan elhagyja a gyerekbetegségeit. A Tagai Racing is egyre több tapasztalatot szerez a versenygéppel kapcsolatban és új fejlesztések is érkeztek az autóhoz.

,,Az Ypres-ralin mentem negyven gyorsasági kilométert az autóval, két héttel később volt egy teszt, amelyen nyolcvanat” – mondta Janika a verseny előtt. – „Túlzás lenne azt állítani tehát, hogy már úgy ismerem, mint a tenyeremet, de az eredményei biztatóak. Folyamatosan megy és rendkívül megbízható. A pályák között vannak keskeny, erdei utak és széles aszfalt utak is, a nagy részük dobálós. Egyelőre azonban csak elbeszélésekből tudom mindezt, hiszen a pályabejárás szerdán és csütörtökön lesz, pénteken pedig a szuperspeciállal kezdődik a viadal. Nagyon várom, örülök, hogy végre újra versenyautóba ülhetek." – tette még hozzá.

A teszt után sem sokat változott a véleménye az autóról, viszont a pályákat megismerve kicsit megnyugodhatott a versenyzőpáros. Janika szerint a nedves erdei részeket tartalmazó, keskeny erdei utak egy kicsit hasonlít a magyar pályákhoz. Bár sokkal jobban dobálnak, de nincsenek rajtuk gödrök, tehát nem defektveszélyesek. Aztán pénteken 21 órakor a szuperspeciállal megkezdődött a verseny.

A Szuper 2000-es Peugeot 207 és versenyzői remek formában kezdték a napot. A nyolcadik helynél hátrébb mindössze egy gyorsasági szakaszon végeztek, de akadt egy negyedik és egy ötödik pozíció. Erre többen is felfigyeltek, az Eurosport belső kamerát akart szerelni az autóba, mert úgy tűnt, a magyar párostól senki sem veheti el a pontszerző pozíciót. A gyorsaságik mentén rengeteg volt a magyar néző: egyre másra feltűntek a piros-fehér-zöld zászlók, Bahor Bea úgy fogalmazott: szinte alig tűnt fel, hogy nem otthon versenyeznek, mert a rajtnál a célnál, a szervizparkban - mindenütt megtalálták őket a hazai drukkerek.

De aztán sajnos az utolsó előtti gyorsasági áthúzta mindenki számítását. „Túl gyorsan érkeztünk az egyik kanyarba, és nekicsúsztunk a padkának. Az egyik felnink eltört és két kerekünk defektes lett. Mivel a csomagtartóban mindössze egy pótkerék volt, esélyünk sem volt arra, hogy folytassuk a küzdelmet, mivel még huszonvalahány kilométer volt hátra abból a gyorsaságiból, arról nem beszélve, hogy hátravolt még plusz egy...” – mesélte Janika.

A SuperRally szabályok szerint büntetés mellett másnap folytathatták a csatát. Ha másra nem, hát tesztnek mindenképpen jó lesz a vasárnapi hat gyorsasági szakasz, így legalább további versenykilométereket gyűjthettek az autóval közösen, és bár az IRC összetettjében nem szerepeltek, a Barum-rali nemzetközi értékelésében viszont igen, így még akármi is összejöhet. És össze is jött, a huszadik helyet szerezték meg a végén. De a lényeg, hogy a megjavított autóval ismét remek időeredményeket hoztak össze, egy újabb negyedik és egy második (!) gyorsasági időt. A futam utáni interjúban Janika előre tekintve csak ennyit mondott: „Lesz egy rövid tesztünk a hónap elején, aztán irány San Remo.”

A verseny másik két magyar résztvevője, Szabó Gergő - Kohler Zoltán (Mitsubishi, N4) és Pénzes Zsolt - Thurzó András (Suzuki, Super1600) sikeresen teljesítették a versenyt. Szabóék az abszolút 17. kategória 15., Pénzesék pedig az abszolút 28. kategória 5. helyen futottak célba.

A verseny végeredménye a hivatalos honlapon elérhető.