Nem mindenki bírta a hőséget

2000.10.23. 18:20
Már sötétedésbe nyúlt a pénteki prológ Pécs központjában. De a nézőcsalogató látványosságra idelátogatók ennek csak örültek. Ugyanis forgatókönyv alapján a rajtszámok szerint visszafelé indították az autókat, így a legerősebb gépek maradtak a végére. Ezt a versenybe nem számító, de kötelező szakaszt az Érdi - Varga páros nyerte.
 
   
   

Másnap az Orfű környéki hegyekben, valamint Pécs vásárterén vártak a gyorsasági szakaszok a versenyzőkre. Reggel 9 órakor indulhatott az első autó, hogy nekivágjon a több mint 200 km-es távnak.

Szeleczky Tamás és Penderik László kezdett a leggyorsabban. Egyetlen másodperccel ugyan, de megelőzték az Érdi Tibor - Varga István párost az első szakaszon. A továbbiakban ment az adok-kapok míg Szeleczkyék a Ford Escort WRC-vel négy másodpercre tudták növelni előnyüket Érdiék Subaru WRX-ével szemben. A verseny előtt rengeteg fejtörést okozott a szerelőknek az Escort fékje, de sikerült orvosolni a problémát, s a versenyzők szinte gond nélkül teljesítették az első napot.

 
   
 

Az abszolút kategória harmadik helyén egyáltalán nem okozott meglepetést Bútor Róbert és Táborszki Attila Ford Escort Maxi-ja. A szívómotoros kétkerékhajtású betontorpedó már több versenyen bizonyította, hogy a mezőny elején a helye. A harmadik pozíciót bérelték ki maguknak, s innen még a magyarhertelendi 18 km-es szakaszon bemutatott csúszkálás sem távolíthatta el Őket. A piruetteket egyébként a túlságosan felmelegedett gumik okozták.

 
   
   

A szakasz másnak is bosszúságot okozott. Faltusz Péter Peugeot 306 Maxi Kit-Car-jában az új motort ízlelgetve utolérte az előtte haladó Pattison jobbkormányos Ford Escortját, de megelőzni nem tudta. Ráadásul a nézők, nem számítva rá, az útra tódultak, de szerencsére nem történt baleset: csak az elvesztegetett másodperceket számolhatták a beíróban. Az bajnoki ezüstérem még így is elérhető maradt számukra.

 
   
 

Az magyar mezőny legerősebb részének, az N csoportban versenyzőknek is akadtak gondjaik. Az Oroszlán testvérek Mitsubishijének bal első kerekéről egyszerűen levált a futófelület. Szerencsére komoly károkat nem okozott az autóban, de a lassítás az év végi harmadik helyezést tette bizonytalanná. A budapesti futamon óriásit eső Csukovics az első gyorsaságin hatalmasat autózva a kategória legjobb idejét érte el, de a bukás élménye később visszatartotta, így jelentősen hátrébb csúszott.

A már bajnokként ideérkező Tagai testvéreket meglepte az F2-es autók gyorsasága. Köztudott, hogy aszfalton nincs akkora jelentősége a négykerék-hajtásnak, teljesítményben pedig közel azonosak a turbós és (ezek) a szívómotorok, az autók súlya visazont jelentősen eltér, és ez a fronthajtásúaknak kedvez. Tagaiék problémamentesen autózva abszolút negyedikként, az N csoportot vezetve zárták a napot.

 
   
   

A verseny java a második napra maradt. A vasárnapi feladat majd' 230 km és újabb hat gyorsasági szakasz volt.

Szerencsére sok Ladaautó sikerrel vette az első napi akadályokat így másnap is őrjönghettek a nézők a látványosságokon.

 
   
 

Ez a táv már több csapatnak nehézséget okozott. A Baranyai - Varga páros VFTS- ükkel eltaláltak egy házat, egy villanyoszlopot, meg néhány nézőt. Szerencsére komoly sérülés nem történt, csak az autó pénzbeni értéke lett 0. A Renault Megane Maxi-ban bemutatkozó Tóth János is feladni kényszerült a versenyt egy ékszíj szakadása miatt. Hasonló sorsra jutottak Szeleckyék is. Fordjuk nem bírta a hőséget, s kénytelenek voltak vezető helyüket feladva kiállni.

Érdiék már régóta szerettek volna újra nyerni, de a WRC-k között erre nem sok esélyük volt. Most viszont sikerült a jól megérdemelt legfelső dobogóra állniuk, s ezzel az eredményükkel megelőzik a bajnokságban eddig második helyen álló, de ezt a futamot kihagyni kényszerült Turi-Papp kettőst. Így ők lettek az ezüstérmesek az éves összesítésben.

 
   
   

Az N csoport és az F2 bajnoki címei már korábban eldőltek: a Tagai testvérek és a Fülöp-Ferencz páros győzött.

A jövő évi bajnokság rengeteg meglepetést tartogat. A tél folyamán a versenyzők a szokásos felkészüléssel, tervezgetéssel lesznek elfoglalva. A szárnyra kapó rengeteg pletykának azonban nem szabad hinni, biztos válaszokat csak az első futam rajtkapujában kapunk.