Magyar nők szerelnek az olasz nagydíjon

2000.10.20. 10:03
Kapcsolódó cikkek (1)
Az abszolút bajnoki cím sorsa már eldőlt, Ifj.Tóth János és Tóth Imre a Symphonia Rallye Team versenyzőpárosa bizonyult a leggyorsabbnak ebben az évben Peugeot 206 WRC típusú autójukkal. Így ezen a futamon már szinte tét nélkül autózhatbnának. De nem mennek
 
   
   

A Turi-Papp kettős az előző futamot kihagyta, ezért különösen fontos számukra egy jó helyezés, és a szokásos, látványos autózást mutatják majd be Toyota Corolla WRC-jükkel. Az Érdi-Varga-Subaru trió is a megfontoltan versenyzők közé tartozik, de már nagyon szeretnének futamot nyerni, így biztosan mindent megtesznek ezért. Bár autójuk nem a legújabb fejlesztésű, már többször bizonyították, hogy tudják tartani a lépést a WRC-kkel. S megcsodálhatjuk az idén oly keveset látott Ford Escort WRC-t is, Szelecky Tamás és Penderik László vezetésével.

Az N csoport bajnokaként vág neki a távnak a Tagai-Tagai testvérpár. Mitsubishijüknek komoly ellenfele lesz, hiszen a korzikai VB futamon kiválóan szerepelt Hideg Krisztián most Kerék István navigálásával szintén az indulók között van, ugyancsak Mitsubishi Evo VI.-al.

 
   
 

Az F2 kategóriában is kiosztották már a babérokat a Fülöp-Ferencz kettősnek, mégis rajthoz állnak. Skodai Octavia Kit-Car autójukat ugyan már megvásárolta a másodosztály idei bajnok párosa a Tobak-Vinoczai páros, de Ők csak jövőre szállnak vele harcba. Így Fülöp Rajmund utoljára terelgeti a narancsszínű verdát a Mecsek hegyei közt. Bajnokesélyesként kezdte az évet a Bútor-Táborszki kettős, de reményeik elszálltak a Ford Escort Maxi évközbeni többszöri műszaki hibája miatt. Ezen a futamon újra bizonyíthatják, hogy nem rajtuk múlt az első hely elvesztése.

Az A6 kategóriában a Tóth-Oláh kettős frissen vásárolt Renault Megane Maxi-val próbál majd helyt állni. Bár eddig is Renault-val versenyeztek, ez az új autó nagyságrendekkel erősebb, így komoly feladat elé állítja a pilótát.

Említésre méltó, hogy az A5-ös Ladában verhetetlennek számító Balatonyi Árpád, aki később VFTS-sel riogatta az ellenfeleket, most egy Lancia HF Integrale volánja mögött mutatja be mire is képes ez a legendás típus.

 
   
   

A mezőny végén induló H csoportba szép számú Lada VFTS nevezett. Az egykori csúcs rally gépek még ma is megállják a helyüket, s a leglátványosabb részei a versenynek a Trabant 601 Maxi-t terelgető Kőváry Barnával együtt.

Pénteken kezdődik a verseny a már hagyományosnak nevezhető prológgal mely Pécsen kerül megrendezésre. Ez a nézőcsalogató ,,előadás" nem tartozik szervesen a futamhoz, de a teljesítése kötelező a versenyzők számára. A verseny komoly szakaszai a hétvégén várnak a csapatokra.

Szombaton reggel 9-kor indul a mezőny a pécsi TESCO-ból, hogy nekivágjon az aznapi hét gyorsaságinak. Magyarhertelend-Szentkút-Hetvehely és Nyárásvölgy környékén tesznek majd két kört, míg végül a napi célba délután 4 óra körül várható az első autó. Napközben két gyüjtőállomás is lesz, ami a mezőny szétcsúszását hivatott megakadályozni, így a nézőknek sem kell esetlegesen órákat várakozni.

A vasárnapi rajt 8-kor lesz, s a jól ismert árpádtetői gyorssal kezdik a napot a versenyzők. Ezután Alsómocsolád, majd Orfű felé haladva tesznek két kört. A verseny célja 15 óra körül várható.

A legutolsó információk szerint ifj. Tóthék a leadott érvényes nevezés dacára mégsem indulnak. A nemhivatalos, meg sem erősített hírek szerint az a gond, hogy Janika autóját rajta kívül Achim Mörtl is használja az osztrák bajnokságban, és az előző futamon az osztrák úgy hazavágta a váltót, hogy az autó nem készült el a Mecsek Rallyra.

San Remo Rally

 
   
 

A rallye VB következő, olaszországi futamát a Ligur tengerpartot övező hegyek között rendezik a hétvégén. Különleges verseny lesz hiszen a rendezők úgy alakították ki a gyorsaságik összetételét, hogy egy nap délelőtt oda felé, délután ugyanazokat a szakaszokat de visszafelé teljesítik a versenyzők. Szervízpark csak San Remo-ban lesz. Így elég tömör, gyors lefolyású versenyre számíthatunk.

Ismét köszönthetünk magyar résztvevőket a 123 indulót számláló futamon. A Radó Rally Team hölgycsapata, a Lady Rally Team áll rajthoz: Radóné Sisák Mária pilóta és Benitsch Alexandra navigátor. A nem túl népes N2 kategóriában indulnak Honda Civic versenyautójukkal. Érdekesség, hogy ebben a csapatban nemcsak a két versenyzo nő, hanem a szerelők is hölgyek, név szerint: Zoltán Gabriella és Maszlag Szilvia. Szurkolunk, s kívánjunk nekik minél eredményesebb szereplést.

 
   
   

A gyártók versenyét vezető Ford csapat még nem tudja biztosan, kik indulhatnak az ő színeikben. McRae, balesete után még nem regenerálódott teljesen, így indulása még nem biztos. Helyét valószínűleg az aszfaltmenő Piero Liatti veszi át.

A Peugeot mindhárom pilótáját nevezte a futamra, Francois Delecour, Marcus Grönholm és Gilles Panizzi áll rajthoz a szürkéknél. Papíron mindháromnak esélye van a jó helyezésre, de a csapatvezető helyesen látja, hogy az első nyolcban mindenkinek nagyon jó esélyei vannak erre. Delecour nagyon szereti a San Remo környéki pályákat, bár a szeszélyes időjárás és a várható köd megnehezíti a gumiválasztást és a megfelelő tempó elérését. Az eső nem zavarja, sőt kimondottan örülne neki.

Panizzi tavaly a második lett itt, az utolsó két gyorsaságin veszítve el reményét az első helyre. Grönholm nem igazán számít aszfaltmenőnek, így most elveszítheti vezető pozícióját az éves bajnokságban. A következő futamokon, Ausztráliában és Angliában lesz esélye visszaszerezni pozícióját, és esetleg megnyerni a világbajnokságot.

 
   
 

A Subarus Richard Burns bizakodva várja a futamot. Azokkal az új fejlesztésu Pirelli gumikkal állnak rajthoz, amiket már Korzikán is használtak, igaz csak az utolsó szakaszon. A csapatra már csak a tesztelések, és a megfelelő beállítások várnak.

A tavalyi és tavaly előtti győztes Mitsubishi csapata bizakodással várja a futamot, hiszen ők itt mindig jól szerepeltek. A pörgős, gyors verseny is kedvez Tomi Makinen-nek, bár elismeri most is nagyon sok gyors lesz a mezőnyben.

 
   
   

A csapat előrelátólag már az angliai futamra készül, s esős időjárásra készíti fel autóit. Egy háromnapos teszt során az új futóműgeometriát, valamint a Michelin által szállított teljesen új összetételű gumikat ellenőrizték. A stabilizátorok és a hátsó felfüggesztés beállítása után jelentős javulást értek el, de még hátra van az első felfüggesztés beállítása, amitől szintén nagymértékű javulást várnak az autó tapadása és egyensúlya terén. Szükséges is az előre tekintés részükről, hiszen a tavalyi világbajnok Tomi Makinen idén nem sok babérra számíthat.

Didier Auriol a Seat csapat erőssége az esőben bízik, mert ez jobban kedvez a gyengécske autónak. Korzikán is a Seat érte el a legjobb időket mikor esett az eső.