A mentő azonnal a pályára sietett, és súlyos, de nem életveszélyes állapotban szállították kórházba. Értesüléseink szerint mindkét lába a térdénél sérült meg. A rendezők a hátralévő versenyzők számára etappá minősítették a szakaszt, és a szabályok értelmében mindenki egyforma, átlagolt időt kapott.
Az országos rally bajnokság második futamára a
versenyzők a legkülönfélébb módon készültek. A többség csak
tréningezett a pályákon, hogy a lehető legpontosabb itinert felírva
vághasson neki a távnak.
Bútor Róbertnek és a francia szerelő brigádnak azonban ez
nem volt elég. Ők
a fekete mágiát is segítségül hívták. A versenyt megelőző
este elégettek egy pókot, nehogy megismétlődjön az esztergomi baki,
ahol a féltengely törése miatt, vezető pozícióból kellett feladniuk
a versenyt.
A terv bevált, hiszen Citroen Saxo Kit-Carral,
a kezdeti gondok (rossz gumiválasztás, rossz féktávválasztás a
lassító előtt) után a versenyt az F2 győzteseként, abszolút
hatodikként fejezték be. Az abszolút első helyen ki más, mint az
Ifj.Tóth-Tóth kettős érkezett a Peugeot 206 WRC-vel. Az első
három gyorsaságin még nem látszott a szokásos fölényük, mert
a másodikon és a harmadikon is az
Érdi-Varga kettős volt a leggyorsabb, de ezután
Janikáék megrázták magukat, és fölényesen kezdték nyerni a
szakaszokat, míg végül több mint egy percnyi hátránnyal utasították
maguk mögé a remekül autózó
Érdiéket.
Az abszolút harmadik helyre és az N csoport
élére nem okozva túl nagy meglepetést
Aschenbrennerék (Asi) érkeztek az Evo V.-ös Mitsubishi
Lancerral. A mezőny legkeményebb kategóriájában tudtak győzni, és
az érdemekből szemernyit sem von le az a tény, hogy azért ebben
segített néhány szintén nagyon jókezű ellenfél kiesése is.
Hideg Krisztián már a harmadik gyorson elköszönt. A szintén
Evo V.-ös autóban
beakadt a gázpedál a padlót borító taposólemezbe, és egy
harmadikos kanyarban nem tudott eléggé lelassítani, így egyenesen
kiszálltak a pályáról.
Kettő bukfenc következett a laza, vizes, füves talajon, ahol
az autó szerencsére nem sérült meg komolyabban, de nem volt egy
néző sem a környéken, aki segített volna a pályára visszajuttatni
az autót. Így
Krisztián elsétált segítségért, mire visszaértek és az autó
is a helyére került, már nem volt értelme folytatni a versenyt,
akkora hátrányba kerültek.
Elek Istvánék is ezen a gyorsaságin búcsúztak. Az ő
történetük nem ennyire kalandos, egyszerűen szétszakadt a motor,
a kifolyó olaj pedig meggyulladt. Félreálltak, eloltották a
tüzet, és várták a felmentő csapatot, hogy kivontassa a
mozgásképtelen autót.
Ezek után
Tagaiék vezették az N4-et, de a sarkukban ott lihegett
Asi is. Ment az adok-kapok, és szinte a levegőben lógott a
két versenyző közti feszültséget lángra lobbantó szikra. Ez a
szikra egy hatalmas bukás formájában pattant ki, melyet a
Tagai testvérek mutattak be a kilencedik gyorson. A
többszörös fejenátfordulás során a Mitsubishi Lancer Evo VI.
(Makinen Edition) kidobósra tört. A mutatvány közben
elütötték a Premier Video Stúdió vezetőjét és egyben
operatőrét, a versenyzői körökben ismert, népszerű
Zágon Zsoltot. Ő az, aki több mint egy évtizede tudósít a
futamokról, most is a lehető legjobb helyen állt, a lehető legjobb
felvételek készítése érdekében. Sajnos a balesetet nem tudta
elkerülni.
A mentő azonnal a pályára sietett, és súlyos,
de nem életveszélyes állapotban szállították kórházba.
Értesüléseink szerint mindkét lába a térdénél sérült meg. A
rendezők a hátralévő versenyzők számára etappá minősítették a
szakaszt, és a szabályok értelmében mindenki egyforma, átlagolt
időt kapott. Az itt levő közel
húszezer néző kezelhetetlensége miatt a következő körben is
etapként teljesítették ezt a gyorsot a versenyzők, így a
verseny hossza az első osztály részére tíz gyorsaságira csökkent.
Ez nem volt elég
Benikéknek, hogy az első nap elején begyűjtött hátrányukat
teljesen ledolgozzák. Mindjárt az első gyorson bal első defektet
kaptak, a harmadikon pedig lebontották egy híd kőkorlátját. Ha a
maradék betonoszlopok nem tartják meg,
a Corolla WRC a patakba zuhant volna. Így azonban az első
futómű sérülését kijavítva, folytatni tudták a versenyt, amit végül
az abszolút negyedikként be is fejeztek.
Az ötödik helyre az
Oroszlán testvérek futottak be, megelőzve a kicsit gyengén
szereplő
Ifj.Angyalfit. Az A7 kategóriában
Faltusz Péter Peugeot 306 Maxija bizonyult a leggyorsabbnak,
miután
Tobakék
Skoda Octaviája a bukás után leginkább a Skoda Rapidhoz lett
hasonló. Az A6-ban
Pénzes Zsolt a negyedik helyig jutott, ami kissé meglepő
miután néhány hete az olaszországi futamon kategória győzelmet
szerzett a Lada Samarával.
Kőváryék Trabantja megint csak nem bírta ki a verseny
végéig. Lelazult a lendkerék, ami talán a kapkodás miatt nem lett
rendesen meghúzva, mivel az autó az utolsó pillanatban készült el.
Janikáék szerelői segítségével meghegesztették,
a következő etapot üveghangon teljesítették, és egy percen
múlt, hogy végül is kiestek. Az engedélyezett 15 perc késést
túllépték, mert 16-ra értek a beíróhoz. Ennyi. Maradt egy tele tank
99+-os benzin Liqui Moly-val keverve, ugyanis mindezek előtt, a
gyorsaságin kifogyott a benzin, és hogy ez ne forduljon elő újra,
ezért teletankoltak.
A másodosztály versenye is tele volt
izgalmakkal. A
TotalCar rallycsapata -
Balogh-Mihalik - az első gyorsaságit 5 másodperccel
megnyerte
Spindlerék előtt, és
Pálinkáséknak is 8-at adtak. A következőn visszakaptak 4-et
a későbbi győztes Pálinkástól, közben a vezető helyüket tartották.
És akkor jött a harmadik gyors, ahol a cél fotocellába szó szerint
beborultak, és kaptak újabb 2 másodpercet
Pálinkáséktól, de a vezető pozíció még mindig maradt.
A törésteszt azonban mély nyomokat hagyott a
hátsó futóműben, ezért egyre lassulva, a saját idejüknél is
rosszabbakat autózva hátrább csúsztak. A hat gyorsasági után végül
az abszolút, és az N2 kategória harmadik helyén érkeztek a célba
Spindlerék mögött. Szintén harmadikként fejezte be a futamot
az A5-ben Suzukival induló a
Janzer-Pálinkás kettős. Mivel az autójukhoz még nem készült
el a váltó, és a sperr sem, viszont már az A-s váltóhoz méretezett
kerekekkel versenyeztek, ezért
még csak N-esnek sem mondható az autó, mert annál is
gyengébb.
A célbaérkezés után újabb kalandok következtek.
A 255 rajtszámot viselő Lada 2105 - ami az A5-ben a második helyen
végzett - ellen technikai óvás érkezett. Valóban kissé meglepő,
hogy egy
A-s 2105 megveri az első kerék hajtású, szintén A-s
Suzukikat, sőt az első osztályban induló Pénzessel - Lada
Samara, szintén fronthajtás - mentek azonos időt. De a technikai
bizottság, miután ellenőrizte
Gál Barnabás autóját, nem talált semmi kivetnivalót. A
végeredmény maradt.
Újfent parádés autózást mutatott be Ifj.Ranga László. Egészen más íven fordította az autót, mint a többi Magyar Suzuki pilóta. Talán ez segítette az N1 hatodik helyére. Végre a célban üdvözölhettük a Gajdos-Balogh kettőst is. Kategória 11. helyüket biztosan nem mondja majd be a TV2. Viszont mi bemondjuk, hogy a Korpácsi Brigitta-Domonkos Eszter kettős is célba ért. Ha eredményükre nem is figyeltünk, a lányokra annál inkább, mert nagyon csinosak.
A következő bizonyítási lehetőség a Fehérvár Rallye lesz május közepén.