Pókégetés

2001.05.02. 09:30
A mentő azonnal a pályára sietett, és súlyos, de nem életveszélyes állapotban szállították kórházba. Értesüléseink szerint mindkét lába a térdénél sérült meg. A rendezők a hátralévő versenyzők számára etappá minősítették a szakaszt, és a szabályok értelmében mindenki egyforma, átlagolt időt kapott.
 
   
   

Az országos rally bajnokság második futamára a versenyzők a legkülönfélébb módon készültek. A többség csak tréningezett a pályákon, hogy a lehető legpontosabb itinert felírva vághasson neki a távnak. Bútor Róbertnek és a francia szerelő brigádnak azonban ez nem volt elég. Ők a fekete mágiát is segítségül hívták. A versenyt megelőző este elégettek egy pókot, nehogy megismétlődjön az esztergomi baki, ahol a féltengely törése miatt, vezető pozícióból kellett feladniuk a versenyt.

 
   
 

A terv bevált, hiszen Citroen Saxo Kit-Carral, a kezdeti gondok (rossz gumiválasztás, rossz féktávválasztás a lassító előtt) után a versenyt az F2 győzteseként, abszolút hatodikként fejezték be. Az abszolút első helyen ki más, mint az Ifj.Tóth-Tóth kettős érkezett a Peugeot 206 WRC-vel. Az első három gyorsaságin még nem látszott a szokásos fölényük, mert a másodikon és a harmadikon is az Érdi-Varga kettős volt a leggyorsabb, de ezután Janikáék megrázták magukat, és fölényesen kezdték nyerni a szakaszokat, míg végül több mint egy percnyi hátránnyal utasították maguk mögé a remekül autózó Érdiéket.

 
   
   

Az abszolút harmadik helyre és az N csoport élére nem okozva túl nagy meglepetést Aschenbrennerék (Asi) érkeztek az Evo V.-ös Mitsubishi Lancerral. A mezőny legkeményebb kategóriájában tudtak győzni, és az érdemekből szemernyit sem von le az a tény, hogy azért ebben segített néhány szintén nagyon jókezű ellenfél kiesése is. Hideg Krisztián már a harmadik gyorson elköszönt. A szintén Evo V.-ös autóban beakadt a gázpedál a padlót borító taposólemezbe, és egy harmadikos kanyarban nem tudott eléggé lelassítani, így egyenesen kiszálltak a pályáról.

 
   
 

Kettő bukfenc következett a laza, vizes, füves talajon, ahol az autó szerencsére nem sérült meg komolyabban, de nem volt egy néző sem a környéken, aki segített volna a pályára visszajuttatni az autót. Így Krisztián elsétált segítségért, mire visszaértek és az autó is a helyére került, már nem volt értelme folytatni a versenyt, akkora hátrányba kerültek.

 
   
   

Elek Istvánék is ezen a gyorsaságin búcsúztak. Az ő történetük nem ennyire kalandos, egyszerűen szétszakadt a motor, a kifolyó olaj pedig meggyulladt. Félreálltak, eloltották a tüzet, és várták a felmentő csapatot, hogy kivontassa a mozgásképtelen autót.



 
   
 

Ezek után Tagaiék vezették az N4-et, de a sarkukban ott lihegett Asi is. Ment az adok-kapok, és szinte a levegőben lógott a két versenyző közti feszültséget lángra lobbantó szikra. Ez a szikra egy hatalmas bukás formájában pattant ki, melyet a Tagai testvérek mutattak be a kilencedik gyorson. A többszörös fejenátfordulás során a Mitsubishi Lancer Evo VI. (Makinen Edition) kidobósra tört. A mutatvány közben elütötték a Premier Video Stúdió vezetőjét és egyben operatőrét, a versenyzői körökben ismert, népszerű Zágon Zsoltot. Ő az, aki több mint egy évtizede tudósít a futamokról, most is a lehető legjobb helyen állt, a lehető legjobb felvételek készítése érdekében. Sajnos a balesetet nem tudta elkerülni.

 
   
   

A mentő azonnal a pályára sietett, és súlyos, de nem életveszélyes állapotban szállították kórházba. Értesüléseink szerint mindkét lába a térdénél sérült meg. A rendezők a hátralévő versenyzők számára etappá minősítették a szakaszt, és a szabályok értelmében mindenki egyforma, átlagolt időt kapott. Az itt levő közel húszezer néző kezelhetetlensége miatt a következő körben is etapként teljesítették ezt a gyorsot a versenyzők, így a verseny hossza az első osztály részére tíz gyorsaságira csökkent.

 
   
 

Ez nem volt elég Benikéknek, hogy az első nap elején begyűjtött hátrányukat teljesen ledolgozzák. Mindjárt az első gyorson bal első defektet kaptak, a harmadikon pedig lebontották egy híd kőkorlátját. Ha a maradék betonoszlopok nem tartják meg, a Corolla WRC a patakba zuhant volna. Így azonban az első futómű sérülését kijavítva, folytatni tudták a versenyt, amit végül az abszolút negyedikként be is fejeztek.

 
   
   

Az ötödik helyre az Oroszlán testvérek futottak be, megelőzve a kicsit gyengén szereplő Ifj.Angyalfit. Az A7 kategóriában Faltusz Péter Peugeot 306 Maxija bizonyult a leggyorsabbnak, miután Tobakék Skoda Octaviája a bukás után leginkább a Skoda Rapidhoz lett hasonló. Az A6-ban Pénzes Zsolt a negyedik helyig jutott, ami kissé meglepő miután néhány hete az olaszországi futamon kategória győzelmet szerzett a Lada Samarával.

 
   
 

Kőváryék Trabantja megint csak nem bírta ki a verseny végéig. Lelazult a lendkerék, ami talán a kapkodás miatt nem lett rendesen meghúzva, mivel az autó az utolsó pillanatban készült el. Janikáék szerelői segítségével meghegesztették, a következő etapot üveghangon teljesítették, és egy percen múlt, hogy végül is kiestek. Az engedélyezett 15 perc késést túllépték, mert 16-ra értek a beíróhoz. Ennyi. Maradt egy tele tank 99+-os benzin Liqui Moly-val keverve, ugyanis mindezek előtt, a gyorsaságin kifogyott a benzin, és hogy ez ne forduljon elő újra, ezért teletankoltak.

 
   
   

A másodosztály versenye is tele volt izgalmakkal. A TotalCar rallycsapata - Balogh-Mihalik - az első gyorsaságit 5 másodperccel megnyerte Spindlerék előtt, és Pálinkáséknak is 8-at adtak. A következőn visszakaptak 4-et a későbbi győztes Pálinkástól, közben a vezető helyüket tartották. És akkor jött a harmadik gyors, ahol a cél fotocellába szó szerint beborultak, és kaptak újabb 2 másodpercet Pálinkáséktól, de a vezető pozíció még mindig maradt.

 
   
 

A törésteszt azonban mély nyomokat hagyott a hátsó futóműben, ezért egyre lassulva, a saját idejüknél is rosszabbakat autózva hátrább csúsztak. A hat gyorsasági után végül az abszolút, és az N2 kategória harmadik helyén érkeztek a célba Spindlerék mögött. Szintén harmadikként fejezte be a futamot az A5-ben Suzukival induló a Janzer-Pálinkás kettős. Mivel az autójukhoz még nem készült el a váltó, és a sperr sem, viszont már az A-s váltóhoz méretezett kerekekkel versenyeztek, ezért még csak N-esnek sem mondható az autó, mert annál is gyengébb.

 
   
   

A célbaérkezés után újabb kalandok következtek. A 255 rajtszámot viselő Lada 2105 - ami az A5-ben a második helyen végzett - ellen technikai óvás érkezett. Valóban kissé meglepő, hogy egy A-s 2105 megveri az első kerék hajtású, szintén A-s Suzukikat, sőt az első osztályban induló Pénzessel - Lada Samara, szintén fronthajtás - mentek azonos időt. De a technikai bizottság, miután ellenőrizte Gál Barnabás autóját, nem talált semmi kivetnivalót. A végeredmény maradt.

 
   
 

Újfent parádés autózást mutatott be Ifj.Ranga László. Egészen más íven fordította az autót, mint a többi Magyar Suzuki pilóta. Talán ez segítette az N1 hatodik helyére. Végre a célban üdvözölhettük a Gajdos-Balogh kettőst is. Kategória 11. helyüket biztosan nem mondja majd be a TV2. Viszont mi bemondjuk, hogy a Korpácsi Brigitta-Domonkos Eszter kettős is célba ért. Ha eredményükre nem is figyeltünk, a lányokra annál inkább, mert nagyon csinosak.

A következő bizonyítási lehetőség a Fehérvár Rallye lesz május közepén.

Képekért köszi: Gabee , DuEn