Izzadtságszagú ámokfutás

2005.05.30. 08:36
A hétvége időjárása sokkal inkább a strandolóknak kedvezett, de az autóversenyzők is megállták a helyüket a gatyarohasztó hőségben.

A hegyiverseny szinte minden szempontból különbözik a pályaversenytől, csak az autó ugyanaz. Itt nincs ideje a pilótáknak, hogy hozzászokjanak a körülményekhez, egyszerűen be kell ülni a versenyautóba, és menni kell mint a golyó. Ugyanúgy mint a raliban, egyesével indítják az autókat. Két edzés áll a versenyzők rendelkezésére, hogy felmérjék a terepet, aztán van további két felfutás: ez a verseny. Végül az időket összeadják, és vége is. Mehet mindenki zuhanyozni. Mivel a sok kanyar miatt a motorerő itt kevesebb előnyt jelent, mint pályán a hosszú egyenesekben, elsősorban jó futómű és egy felkészült, technikás sofőr kell ahhoz, hogy a versenyautó hamar fölérjen.


A hegyiversenyt más országokban nem keverik a pályaversenyekkel, de Magyarországon pénz és pályák híján - meg persze hagyománytiszteletből is - a gyorsasági szakág rendez ilyet is, olyat is. Van, aki pályán, hegyen egyaránt jól - vagy gyengén - teljesít, de nem ritka, hogy az eltérő körülmények következtében borul a papírforma. Ezen a hétvégén mindkét esetre láthattunk példát.

SEAT Vörös Autóház 43. Pécsi Hegyiverseny Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság III. futama 2005. május 28.

Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa végeredménye:

1. Farkas László (BMW Team Hungary ASE) 04:56,71 perc
2. Bíró Géza (J.B. Motorsport) 01,65 mp hátrány
3. Szamosvári Béla (J.B. Motorsport) 02,06 mp h.
4. Szelény Alfréd (Proex Motorsport Egyesület) 02,50 mp h.
5. Molnár Zoltán (J.B. Motorsport) 02,73 mp h.
6. Brachna Dávid (J. B. Motorsport) 03,48 mp h.

Farkas László: A mai napra ez volt a terv. Holnapra is megvan, szeretnénk nyerni. Sajnos a csapat első hely nem lesz meg.

Bíró Géza: Az edzésekhez képest csúszósabbnak éreztem a pályát. Az első felfutásnál hibáztam, a másodiknál már nem, csak egy kicsit feszültebb voltam, de az időm jobb lett. Örülök neki, bíztam benne, hogy dobogós helyen zárom a futamot.

Szamosvári Béla: Sikerülhetett volna jobban is. Délelőtt a két edzést megnyertem, ahhoz képest elszomorító volt a hatodik hely az első felfutáson. Azzal, hogy most harmadik időt mentem, sikerült faragnom egy kicsit. Ezzel az összesítésben is harmadik lettem. Kezdésnek jó, holnap kicsit gyorsítok.

Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa végeredménye:

1. Makai György (Zengő Motorsport Egyesület) 04:36,30 perc
2. Wéber Gábor (Zengő Motorsport Egyesület) 0,71 mp h.
3. Gál Szabolcs (Servo Motorsport Kft.) 02,54 mp h.
4. Bárkovics Zoltán (Servo Motorsport Kft.) 04,17 mp h.
5. Czollner Gyula (Zengő Motorsport) 04,89 mp h.
6. Solti Attila (Servo Motorsport Kft.) 05,37 mp h.


Makai György: Nagyon jól sikerült, összeállt a délelőtti edzés után a terv. Nagyon várom a holnapot, hiszen már javulnak az idők, kezdünk ráérezni. Általában az utolsó alkalommal megyünk a leggyorsabban.

Wéber Gábor: Az első futamon dőlt el. Hiába nyertem a másodikban két tizeddel, az elsőn kaptam kilencet. Bevállaltam egy kanyart padlógázzal, és nem jött ki. Kicsúsztam a poros ívre, és onnan sokáig nem tudtam lejönni. Épp ennyi hiányzott! Akkor most egálban lehettünk volna a Gyurival. Az viszont jó érzés, hogy a másodikban gyorsabb voltam, de hát az összetett számít_

Gál Szabolcs: Örülök az eredményemnek, de kicsit szomorú is vagyok, mert nem tudtam javítani az utolsó felfutásnál. Egy-két olajfolton megcsúsztam, párszor a váltóm is kidobta a fokozatokat. Mindehhez képest nagyon jó időt futottam. Úgy döntöttem, hogy az első hiba után inkább a biztonságra törekszem, mert a Wéber Gábort már nem tudom megverni. A biztos harmadik hely és a csapatelsőség volt a cél, ami most meg is van.

SEAT Vörös Autóház 43. Pécsi Hegyiverseny Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság IV. futama 2005. május 29.

Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa végeredménye:

1. Farkas László (BMW Team Hungary ASE) 04:55,52 perc
2. Molnár Zoltán (J.B. Motorsport) 0,54 mp h.
3. Szamosvári Béla (J.B. Motorsport) 1,25 mp h.
4. Bíró Géza (J.B. Motorsport) 1,47 mp h.
5. Szelény Alfréd (Proex Motorsport Egyesület) 2,20 mp h.
6. Pantl Péter (Zengő Motorsport) 2,82 mp h.


Farkas László: Megcsináltam, amit akartam! Rettentően boldog vagyok (mondta mindezt könnyes szemmel).

Szamosvári Béla: Nagyon jó volt a verseny, bár számomra kicsit rossz volt az időzítés. A négy időmérőből háromszor mentem csúcsot, illetve első időt, de ahol tétje volt, ott harmadik, ötödik, második helyeket mentem. Ez így arra volt elég, hogy most is harmadik legyek, mint tegnap.

Pantl Péter: Az előzőhöz képest sokat rontottam. Tegnap a második felfutásban egy elég komolyat hibáztam, így a szerelőknek volt egy kis esti munkájuk, amit nagyon köszönök nekik utólag is. Elóvatoskodtam ezt a mostani felfutást, de a hatodik helyet sikerült megtartani, aminek nagyon örülök. Szerintem ez egy jó eredmény ebben az erős mezőnyben.

Bíró Géza: Hát, most nem vagyok boldog. Bár a csapattársam, Szamosvári Béla előzött meg, ami a pontversenyben számít. Én nem tartottam magam hegyen bajnokesélyesnek, most ennyi tellett.

Molnár Zoltán: Az első felfutás elég jól sikerült, a második kevésbé, de még így is a második hely jött ki belőle. A pálya alsó részén, ahol kiszélesedik, egy kicsit gyorsabban próbáltam fordulni, hogy hozzak az időmön, de inkább vesztettem vele.

Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa végeredménye:

1. Wéber Gábor (Zengő Motorsport Egyesület) 04:35,87 perc
2. Makai György (Zengő Motorsport Egyesület) 0,46 mp h.
3. Solti Attila (Servo Motorsport Kft.) 2,10 mp h.
4. Bárkovics Zoltán (Servo Motorsport Kft.) 2,30 mp h.
5. Gál Szabolcs (Servo Motorsport Kft.) 4,52 mp h.
6. Kőváry Barna (Zengő Motorsport) 5,66 mp h.


Makai György: Gábornak már tényleg kellett ez az első hely, de épp azt számoltuk, hogy ha ő minden futamot megnyer, és én csak második vagyok, akkor is én vagyok az első. Jó ez így, jó ez a második hely. Év végéig kiegyeznék vele.

Wéber Gábor: Tudtam, hogy benne volt, de már hetet nyert zsinórban. Úgy keltem fel reggel, hogy nem nyerhet többet, elegem volt. Az elején elrontottuk mindketten. Mértem magamnak, de amit így mérek, az mindig egy kicsit több. A 17.11-et belülről nem éreztem, nem hittem volna, hogy ennyi volt. Nem tudom, hogy jött ki. Nagyon élvezem a küzdelmet. Amikor így játszunk egymással, olyan időket tudunk kihozni a másikból, amiket magamtól soha nem tudnék, mert nem megyek el addig a határig, de szerintem a Gyuri is így van ezzel.

Bárkovics Zoltán: Elrontottam. Szinte minden kanyart. Nem is tudom, túlzottan siettem. Nem jött össze.

Lamara Roland: Szerettem volna egy jó időt menni. Az előbb alig voltam 21 fölött valamivel. Túlzottan akartam, ebből lett egy szalagkorlát, és egyből 22 lett, ettől aztán oda a nyolcadik helyem.

Kőváry Barna: Bénáztam, gyenge voltam. Ezért barátkozom a Soltiékkel, hátha rám is ragad valami. Gratulálok Makainak és Wébernek, hogy ilyen jót mentek. Kilométerenként egy másodperc még gombócból is sok.

Solti Attila: Isten voltam! Gondoltam, hogy a negyedik helyet meg kell tartanom, de aztán láttam, hogy Bárkovics nem jött fel olyan jól. Mindenképpen szerettem volna innen úgy elmenni, hogy egy 18-as időt megyek, és 18,5-öt jöttem. 18,5-öt! Elégedett vagyok!

Gál Szabolcs: Az előző hernyós malőröm, úgy látszik, tovább gyűrűzött. És a végére sikerült teljesen szétesnem. Majdnem rommá törtem az autót, még egyest is kellett kapcsolnom. Hát, ez gyönyörű tetőzése volt a versenynek. Gyönyörűen végig görgettem ezt a hernyó ügyet. A rajtot megint elrontottam. Nem érdekelt az egész, de még azt mondtam, na egy utolsót próbálkozom, és majdnem szalagkorlát lett a vége. Kész, vége. Én most jövő évig próbálom ezt a Pécset elfelejteni.

Déri András: A második körben viszonylag biztonságit jöttem. Rosszabb lett az idő, mint az előzőben.

Telek Gábor: Nem úgy sikerült a mai nap, ahogy a tegnapi. Most az utolsóra azt hittem, hogy sokkal jobb időt sikerült jönnöm. Tiszta volt, megtaláltam azokat az íveket, amiket kéne, na ez volt a leglassabb. Legközelebb, majd másként megyek.