Versenytempóban a szélben

2001.03.19. 12:42
,,Nekünk mindegy"-gondolhatták a versenyzők a rajt pillanatában, és észbontó tempóval, egyik kanyarból a másikba átesve rohantak. Kimerítve az előre megfontolt szándékkal, különös kegyetlenséggel elkövetett látványos autózás fogalmát, óriási közönségsikert arattak.
 
   
   

Na ezen is túlvagyunk, és mégse lettünk okosabbak. Ötödik alkalommal rendezték meg a benzinkutakat üzemeltető cég nevével fémjelzett tesztrallyt a Rábaringen. A rendezvény alapvető célja, hogy a honi rallyszezon kezdete előtt azok a versenyzők, akiknek már elkészült az idei évben csatasorba álló járműve, szaladhassanak egyet versenykörülmények között. Mivel a puding próbáját mindenki ismeri, így érthető, hogy nem elég, ha a versenyautó jól mutat a műhelyben, vagy legyorsulja a piros lámpánál álló helyi maffiavezér bömösét, a pályán is helyt kell állnia.

 
   
 

Ezt viszont érdemes kipróbálni még a bajnokság előtt. Ebben nyújt segítséget ez a verseny a maga 9,5 km hosszú, kacskaringós, dimbes-dombos pályájával. A lebonyolítás akár a karikacsapás. Reggel nevezés (nevezési díj nincs, csak biztosítást kötelező kötni), tréning délig, 13 órakor első futam rajt, majd tíz perc szünet, és jöhet a második futam. A kettő összege adja a végeredményt. Ez a pergő ritmus viszont azzal jár, hogy csak az első ötvenegynéhány nevezést tudják elfogadni a rendezők. De sebaj, aki számít, korán kel.

 
   
   

De nem minden korán kelő talált nemesfémet a pályán, pedig az edzés során jópáran benéztek a vízelvezető árokba, sőt volt, aki még egy fában is kereste. A jutalma némi lakatosmunka lett az autó hátulján. Az Oroszlán testvéreknek különösebb kaland sem kellett ahhoz, hogy már a rajtig se jussanak el. Valószínűleg a motor makacsolta meg magát, mert a lelkes társaság hiába tologatta a szervizparkolóban, csak nem akart életre kelni. Dolgavégezetlenül mehettek haza.

 
   
 

A kategóriabajnok Hondás Kupcsik Szilárd szívébe sem lopta be magát a környék, ő is visszatrélezte a járgányt még a rajt előtt, és viszlát. De persze maradtak még többé-kevésbé ismert versenyzők bőven. Mindjárt elsőként a már említett benzinkutas cég támogatását élvező Benik Balázs és csapata. Idén a rally első osztályban bemutatják, hogyan néz ki, ha valaki hármasával veszi a lépcsőfokokat. Ugyanis nem aprózva a dolgot, mindjárt egy Toyota Corolla WRC volánja mögül köszöntik a rally 1 mezőnyét.

 
   
   

Az itteni produkció még nem árult el semmit a tehetségről és a rutinról. Sajnos az első körben defekt hátráltatta Benikéket, és hiába volt a második körben ragyogó a mutatvány, a hátrány ledolgozásához nem lett elég. Így az adu marad Esztergomra. Nem úgy, mint a Faltusz-Békefi kettősnek, akiknek a verseny megnyerése némi erkölcsi elégtételt is jelentett, mert a már többször is említett benzinkutas cég eddig az ő csapatuk munkáját finanszírozta. A Peugeot 306(7?) Maxi Kit-Car - valami ilyesmi a rendes neve, azt hiszem - fergeteges tempóval, és szőrzetet borzoló hanggal száguldott.

 
   
 

Hangja nem volt, viszont nyerte az N3-at Dicsa Tibor Peugeot-ja. A szalonból frissen hozott autó látszatát keltve, villámgyorsan elverték a mezőny mondhatni legszebb autóját, a ,,szódás" Mitsubishi EVO VI-ot. Ugyan nem tartozik egy súlycsoportba a két autó, most ismét Dávid győzött, és ennek semmi köze a mitológiához. A rajtnál még üdvözöltük Vojcsik Golyót a jól ismert Forddal, sajnos azonban az első körben bemutatott bukfenc miatt haladni már nem láthattuk. A pálya széléről sóvárogva nézte a többieket, s lélekben már a tetőcserén gondolkodott.

 
   
   

Azt hiszem itt véget is ért a ,,nagy" autók sora, már ami a látványt illeti. Az igazi élvezetet, mint mindig, most is a Ladák nyújtották. Jöttek keresztbe-hosszába, ők már csak így tudnak. Eredményesség szempontjából ezen a pályán nem túl kedvező a hátsókerékhajtás, viszont annál gyönyörűbb az egy íven forduló VFTS. Csak a padkára kell vigyázni, mert az oldalirányba csúszó kerék gumiját könnyen kicsípi, és kész a defekt.

 
   
 

Defektre, padkára fittyet hányva, maradandó élményt okozva haladt a kék VW Golf I. ,,Nekünk mindegy"-gondolhatták a versenyzők a rajt pillanatában, és észbontó tempóval, egyik kanyarból a másikba átesve rohantak. Kimerítve az előre megfontolt szándékkal, különös kegyetlenséggel elkövetett látványos autózás fogalmát, óriási közönségsikert arattak.

 
   
   

És hogy miért nem lettünk okosabbak? Nos azért, mert mindenki ide várta a mezőny nagyjait, hátha már itt megcsodálhatjuk az új autókat. Ezzel szemben szinte senki sem képviseltette magát. A jól ismert Ranga név ugyan felbukkant egy Magyar Suzuki ablakán, de előtte ott díszelgett az Ifj. jelző, mutatva, hogy a többszörös magyar bajnok sarja tekergeti a volánt. A titkok leleplezésére tehát tovább kell várnunk Esztergomig. Már csak két hét...