Csapassuk a Pilisben

2001.02.23. 10:47

A profiknál a rally első-másod osztályban még a technikai szabályzatot sem sikerült megalkotnia a vezetőségnek, a kicsiknél, a ,,harmad osztályban" nem lacafacáznak, belevágnak a közepébe. A hétvégén indul a Rally Túra Egyesület (RTE) idei bajnoksága.

Vége a téli pihenőnek, a rallysoknál is kezdődik az év. Felöltik a sisakokat, előveszik a féltve őrzött, titkolt csodafegyvert a garázsból, és nekivágnak a murvás-aszfaltos gyorsaságiknak, hogy bebizonyítsák, ők a leggyorsabbak.

 
   

Az RTE egyébként sem a precíz, komolyan ellenőrzött szabályairól híres. Hanem hogy igencsak jó pilóták, remekül felkészített autókkal . Ebbe a szakágba is egyre több pénz kerül, (itt a versenyzők felkészültségére gondolok), mégis tudja tartani a régi rally versenyek bulizós, komálós hangulatát. Itt mindenki ismer mindenkit, olykor az ellenfelek is segítik egymást. A látványos versenyek, kamikaze pilótái a nézők kedvencei, az éjszakába nyúló díjkiosztók pedig a hőskor hangulatát idézik.

 
   

A videós Füredi András összerántotta csapatát, hogy idén újra kezébe vegye a versenysorozat nyitányának megrendezését. A helyszín most sem távolodik el Budapesttől, az Esztergom rally-ról ismert Máriahalom és Piliscsaba környékén számíthatunk versenyautók felbukkanására a hétvégén.

 
   

Mindössze két gyorsasági szakasz borzolja a versenyzők idegeit, de mindegyik háromszor, így összesen hat alkalommal lesz esélyük szembeszállni az órával. A pályák talaja mindvégig aszfalt, ezért a látványos csapatások helyett inkább elszámolt féktávokra, és csikorgó gumikra lehet számítani.

 
   

A rendezőség, követve a nemzetközi előírásokat, szervizparkokat létesít a gyorsaságik között. Az elromlott, vagy éppen csak pontosabb beállítást igénylő autók kizárólag parkon belül javíthatók, elkerülendő a szanaszét parkoló versenyautók forgalomzavaró, és környezetszennyező mellékhatásait.

 
   

A versenyre az MNASZ áldását adta, tehát nem számít ,,tiltott futamnak". A lehetőség tehát adott a rally első-, vagy másodosztályában indulni szándékozók számára, a zártpályás tréningre. Hiszen ők általában a versenykilométerek gyűjtése, a tapasztalat szerzés miatt szeretik az RTE futamait. Az előző években szépszámmal részt is vettek rajtuk. Idén ez valószínűleg nem lesz így minden RTE futamon. Ha a rendezők nem regisztrálják versenyüket az MNASZ-nél (ennek pusztán anyagi okai lehetnek), akkor a licences versenyzők, a fejük fölött lebegő eltiltás veszélye miatt inkább nem fognak részt venni rajta, ezáltal csökken a tréning lehetőség. Hogy ez kinek jó, az elgondolkodtató.

 
   

Az érdeklődők a pontos versenykiírást, valamint a nézők számára készült programfüzetet is megtalálják a futam honlapján.