A profiknál a rally első-másod osztályban még a technikai szabályzatot sem sikerült megalkotnia a vezetőségnek, a kicsiknél, a ,,harmad osztályban" nem lacafacáznak, belevágnak a közepébe. A hétvégén indul a Rally Túra Egyesület (RTE) idei bajnoksága.
Vége a téli pihenőnek, a rallysoknál is kezdődik az év. Felöltik a sisakokat, előveszik a féltve őrzött, titkolt csodafegyvert a garázsból, és nekivágnak a murvás-aszfaltos gyorsaságiknak, hogy bebizonyítsák, ők a leggyorsabbak.
Az RTE egyébként sem a precíz, komolyan
ellenőrzött szabályairól híres. Hanem hogy
igencsak jó pilóták, remekül felkészített autókkal . Ebbe a
szakágba is egyre több pénz kerül, (itt a versenyzők
felkészültségére gondolok), mégis tudja tartani a régi rally
versenyek bulizós, komálós hangulatát. Itt mindenki ismer
mindenkit, olykor az ellenfelek is segítik egymást. A látványos
versenyek, kamikaze pilótái a nézők kedvencei, az éjszakába nyúló
díjkiosztók pedig a hőskor hangulatát idézik.
A videós
Füredi András összerántotta csapatát, hogy idén újra kezébe
vegye a versenysorozat nyitányának megrendezését. A helyszín most
sem távolodik el Budapesttől, az Esztergom rally-ról ismert
Máriahalom és Piliscsaba környékén számíthatunk versenyautók
felbukkanására a hétvégén.
Mindössze két gyorsasági szakasz borzolja a
versenyzők idegeit, de mindegyik háromszor, így összesen hat
alkalommal lesz esélyük szembeszállni az órával. A pályák talaja
mindvégig aszfalt, ezért a látványos csapatások helyett inkább
elszámolt féktávokra, és csikorgó gumikra lehet számítani.
A rendezőség, követve a nemzetközi előírásokat,
szervizparkokat létesít a gyorsaságik között. Az elromlott, vagy
éppen csak pontosabb beállítást igénylő autók
kizárólag parkon belül javíthatók, elkerülendő a szanaszét
parkoló versenyautók forgalomzavaró, és környezetszennyező
mellékhatásait.
A versenyre az MNASZ áldását adta, tehát
nem számít ,,tiltott futamnak". A lehetőség tehát adott a
rally első-, vagy másodosztályában indulni szándékozók számára, a
zártpályás tréningre. Hiszen ők általában a versenykilométerek
gyűjtése, a tapasztalat szerzés miatt szeretik az RTE futamait. Az
előző években szépszámmal részt is vettek rajtuk. Idén ez
valószínűleg nem lesz így minden RTE futamon. Ha a rendezők nem
regisztrálják versenyüket az MNASZ-nél (ennek pusztán anyagi okai
lehetnek), akkor a licences versenyzők, a fejük fölött lebegő
eltiltás veszélye miatt inkább nem fognak részt venni rajta,
ezáltal csökken a tréning lehetőség. Hogy ez kinek jó, az
elgondolkodtató.
Az érdeklődők a pontos versenykiírást, valamint
a nézők számára készült programfüzetet is megtalálják a futam
honlapján.