Szezonzáró GT-autókkal

2006.10.02. 16:38
Sok meglepetést nem hozott a gyorsasági ob utolsó fordulója. A kategóriák nagy részében már a verseny előtt eldőlt a bajnoki cím sorsa, ahol pedig nyitott volt a kérdés, ott az esélyesek nyertek. Az FIA GT-sorozat autóira azonban rengetegen voltak kíváncsiak. Nem véletlenül.

A dobogó legfelső fokán Michelisz Norbert, a Suzuki Kupa bajnoka áll

Óriási tömeg gyűlt össze hétvégén a Hungaroringen, öröm volt látni, mennyien érdeklődnek Magyarországon a pályaversenyzés iránt. Vasárnap délutánra a célegyenes melletti lelátókon nyüzsögtek az emberek, s ez a Hungaroringen a Formula-1-es nagydíj kivételével nem sűrűn történik meg. A rengeteg ember azonban nem elsősorban a magyar bajnokság miatt látogatott ki a versenypályára, hanem az FIA GT-bajnokság miatt, amit ezúttal a magyar ob-vel együtt rendeztek meg.



A GT-autók nemcsak szépek, laposak és egzotikusak, de rettenetesen gyorsak és még annál is hangosabbak. A mezőny eleje, a nagyok, a Maseratik, a Saleenok, a Corvette, 1:45, 1:46 alatt száguldottak körbe az aszfaltcsíkon, és közben olyan fülsiketítő zajt csaptak, hogy az a néző, akinél nem volt füldugó, fél órán belül fel kellett hogy adja. Különleges csemege volt ez az autósport és a sportautók szerelmeseinek, nem sűrűn láthat az ember ilyen komoly versenygépeket idehaza. A GT-futamot a Zakspeed Racing Saleen S7 típusú versenyautója nyerte a GLPK-Carsport Corvette C6-ja és az Aston Martin Racing BMS csapat DBR 9-ese előtt. A GT 2-es géposztályban a Ferrari 430-asok domináltak, a leggyorsabbnak a Kirkaldy és Kinch vezette példány bizonyult.


Rengeteg gyönyörű GT-autó a galériában, katt a képre!

Magyar vonatkozása is volt a versenynek: Palik László és Zengő Zoltán egy GT3-as Porschéval próbálta meg felvenni az iramot. A régebbi fejlesztésű versenyautó és a két magyar pilóta tudása csak az utolsó hely megszerzéséhez volt elegendő, de ez egy ilyen erős mezőnyben egyáltalán nem szégyen. A fiúk 89 kört tettek meg a futam ideje alatt, így végül kilenc körös hátránnyal zárták a versenyt.

Suzuki Swift kupa

  Suzuki Swift Kupa, szombat      Suzuki Swift Kupa, vasárnap
1. Michelisz Norbert    1. Szelényi Alfréd
2. Szelényi Alfréd    2. Vida János
3. Hatvani Bálint    3. Pantl Péter
4. Farkas László    4. Michelisz Norbert
5. Pápai László    5. Pápai László
6. Bakoss Bence    6. Farkas László

Renault Clio kupa

  Renault Clio Kupa, szombat      Renault Clio Kupa, vasárnap
1. Kiss Norbert    1. Kiss Norbert
2. Wéber Gábor    2. Gál Szabolcs
3. Gál Szabolcs    3. Wéber Gábor
4. OLIVA    4. Déri Tamás
5. Czollner Gyula    5. Czollner Gyula
6. Vizin Tamás    6. OLIVA

Opel Astra kupa

  Opel Astra Classic Kupa, szombat      Opel Astra Classic Kupa, vasárnap
1. Szamosvári Béla    1. Szamosvári Béla
2. Virágh István    2. Virágh István
3. Walterné Dancsó Adrienn    3. Pap Zoltán

Formaautók versenye

  Formaautók versenye, szombat      Formaautók versenye, vasárnap
1. Chanoch Nissany, WCL Nissan    1. Fekete Krisztián, Nissan Coloni
2. Fekete Krisztián, Nissan Coloni    2. Bianca Steiner, Formula Renault
3. Bianca Steiner, Formula Renault    3. Tukora István, Formula Renault 2000

A csoport

  Az A csoport versenye, szombat      Az A csoport versenye, vasárnap
1. Kavecz István, BMW M3    1. Kavecz István, BMW M3
2. Turán Frigyes, BMW M3    2. Gáspár István, Honda Integra Type-R
3. Gáspár István, Honda Integra Type-R    3. Ficza Ferenc, Honda Integra Type-R

Wankel-csoport

  A Wankel-csoport versenye, szombat      A Wankel-csoport versenye, vasárnap
1. Assenbrenner Tibor    1. Assenbrenner Tibor
2. Hegyes Gábor    2. Hegyes Gábor
3. Kincses István    3. Kincses István

F csoport

  Az F csoport versenye, szombat      Az F csoport versenye, vasárnap
1. Bódis Kálmán, Porsche 996    1. Pólya Ádám, BMW M3 E36
2. Pólya Ádám, BMW M3 E36    2. Bódis Kálmán, Porsche 996
3. Rátkai Ferenc, Porsche 993    3. Brachna László, Porsche 911