Prost-Ferrari? De milyen színben?

2000.07.12. 22:23
Az már régen világos, hogy a Prost csapat nagy bajban van, könnyen a Minardi sorsára juthat, ha nem talál ki valami újat. Alain Prost pedig nem lesz utolsó, az egyszer biztos. Lehet hogy van megoldás? De milyen áron?

 
   

Az már régen világos, hogy a Prost csapat nagy bajban van, könnyen a Minardi sorsára juthat, ha nem talál ki valami újat. Alain Prost pedig nem lesz utolsó, az egyszer biztos. Lehet hogy van megoldás? De milyen áron?

Prosték legnagyobb, talán egyetlen problémája a Peugeot. Amikor a villámgyors francia átvette Guy Ligier csapatát, egy potenciális győztes vezetését vállalta. A Mugen motor stabil volt és erős, a karosszéria megfelelő, a pilóták gyorsak. Ám a csapat alapítói, a befektetők, és a sponzorok is minél tisztább francia felállást akartak. A Peugeot szintén a csúcson volt ekkor. Ám a közös produkció immár harmadik éve eredménytelen, és úgy látszik, az ígéretes összeállítás jövőre végleg szétesik.

 
   

A Peugeot a hírek szerint marad ugyan az F1-ben, de másutt próbál szerencsét. Talán a Minardinál, talán az Arrowsnál, még nem lehet tudni. A Prost pedig motor nélkül marad, ha nem lép gyorsan. A Ford után a Renault-Supertec is felhagy a nagybani motoreladással (nekik egyébként is ott a Benetton és az Arrows), a Mugen pedig a hírek szerint végleg kivonul az F1-ből, miután a Jordan is gyári Honda támogatást kapott. A többiek pedig soha nem is gondolkoztak rajta, hogy több csapatnak szállítsanak. A Professzor próbálkozott a Mercedesnél, de csúnya kosarat kapott. A BMW sem jöhet szóba, hisz ők örülnek, ha a Williams megy valahogy, a Ford pedig már a Minardi esetén kijelentette, hogy kizárólag a Jaguar érdekli őket. Nem maradt hát senki. De mi hajtja jövőre a Prost kocsikat? Vitorla?

 
   

Egy kapu még nyitva áll, bár erre gondolni sem mert eddig senki: Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke nem zárkózott el a Prostnak való motorszállítás lehetőségétől, sőt, úgy nyilatkozott, a dolog csak anyagi kérdés. Nos, Prostéknak eddig elég sok pénzük volt, még vadiúj főhadiszállásra, költözködésre is tellett. Ugyanakkor hagyományos főszponzoruk, a francia dohányipari óriás, a SEITA (Gauloises, korábban Gitanes) állítólag otthagyja a franciák reménységét. A Ferrari motorok viszont legalább 25 millió dollárba kerülnek egy évre - nagyjából ennyit fizet ugyanis a Petronas a Sauber számára vásárolt gépekért. Így, ha egyáltalán lesz a Ferrari-ügyből valami, nagy kérdés, milyen színű lesz az új autó. Kék? Piros? Netán a másik nagy támogató, a Yahoo tiszteletére sárga? Reménykedjünk, hogy meglátjuk.