Ki kivel, mivel?

2000.12.11. 10:56
Lakatos Lajos, a veszprémi futam főguruja elmondta, hogy tanulva a hibákból jövőre teljesen megújult gárdával állnak csatasorba. Sportbírói tanfolyamot is szerveztek, frissen végzett bírók erősítik majd a szervezőket. Lesz gödöllői verseny is. A szervezők idén először rendeztek másodosztályú futamot, szeretnék, ha ez hagyománnyá válna. A színvonal emeléséhez teljesen új pályákkal, de csak aszfaltos versenyként tervezik a lebonyolítást.

A hazai rallybajnokság idei utolsó mozzanata, az éves díjkiosztó. Nem a teljesítményeket méltatni mentünk az ünnepségre, hanem kihasználva a lehetőséget, kifaggattuk a versenyzőket jövő évi terveikről. Most lehull a lepel a titkokról, nem kell várni tavaszig, hogy megtudjuk, ki, mivel, mikor.

 
   
   

A díjkiosztót megelőző sajtótájékoztatón az MNASZ képviselői a biztonságosabb versenyek reményében jelentették be, hogy a jövő évtől szigorítják a versenyrendezési feltételeket. Ezek érvényében talán kevesebb lesz az olyan balesetek száma, amelyek a nézők helytelen magatartására vezethetőek vissza.

 
   
 

Az idei évben versenyt rendező csapatok külön-külön felszólalva számoltak be a 2001-ben megrendezendő futamok terveiről. A legjobb verseny díját a Symphonia-Budapest rally szervező gárdája nyerte. Természetesen jövőre is megrendezik a versenyt, szeretnék 5-ös szorzójú EB futammá minősíttetni, ami a külföldi versenyzők nagyobb létszámát is jelenthetné, de ez jövőre még nem oldható meg, így továbbra is 2-es szorzójú lesz. A verseny hossza és a pályák az eddigiekhez hasonlóak maradnak.

A pécsi Mecsek Rally kissé korábban, szeptember második hétvégéjén kerül lebonyolításra. Bár a Mecsekben nem sok lehetőség van újításra, találtak a szervezők új pályát úgy, hogy a tisztán aszfaltos futam megmarad. A miskolci és a zalai futamok szervezője jövőre három verseny megrendezésére adott be kérelmet, de ebből csak kettőre kapott engedélyt, ezért az idei évhez hasonló futamokra számíthatunk tőlük jövőre is.

A díjazott versenyzők tömegében sétálva villámcsapásként tettem fel mindenkinek ugyanazt a kérdést: jövőre milyen autót terveznek, mennyi az esély, hogy meg is szerezzék? A magyar, vagy külföldi bajnokságban fognak versenyezni? Sokan mosolyogva mondták a szokásos, kitérő válaszokat, de azért egy-egy elejtett szó mindig segít a kimondhatatlan megfejtésében.

 
   
   

Ifj.Tóth János-Tóth Imre
Az abszolút bajnokpáros háza táján, mondhatni szerencsére, nem sok változás várható. Marad a Peugeot 206 WRC, az újabb magyar bajnoki cím elérése a cél, esetleg néhány EB futam mellette, ha a hazai futamokkal nincs ütközésben.



 
   
 

Érdi Tibor-Varga István
-Már 10. éve versenyzünk együtt Pistivel. Az idei (sokadik) abszolút 2. helyezés után szeretnénk végre fellépni a legfelső fokra. Ehhez azonban mindenképpen egy WRC szükséges, mert a mi A-s autónkal ez elképzelhetetlen. Az autót ugyan áruljuk, vevő is lenne rá, de nem merjük eladni, mert hiányzik az új autóhoz a különbözet. Ha ezt nem sikerül előteremteni, akkor nagy hátrányba kerülnénk, mert ilyen jó autót, mint a mostani már biztosan nem tudunk venni. Ha ez marad jövőre, akkor teljes felújításon esik át az évad kezdete előtt.

 
   
   

Turi Tamás-Papp György
-Persze, hogy WRC. De még nem tudni milyen típus. Igazából három lehetséges autó közül tudunk választani, de még folynak a tárgyalások. A csapat változatlan marad, újabb támogatóval kiegészülve biztosabbnak tűnik az évad.
-Hol a navigátorod?
-Valahol az autópályán lemaradt, még nem ért ide.

 
   
 

Tagai Bros.
-Mi maradunk az N4-ben. Esetleg új autóval, de biztos, hogy az is Mitsubishi lesz. Szeretnénk újra megnyerni az N csoportot, esetleg külföldön is szerepelnénk, de ez nem annyira fontos nekünk.





 
   
   

Fülöp Rajmund-Ferencz Ramón
-Már két éve az Octavia-val versenyzünk, idén végre beérett a technika, megnyertük az F2-t. A Skodát már eladtuk, kisebb autót szeretnénk jövőre. Komoly tárgyalásokat folytatunk egy 1600 ccm-es Ford Puma megszerzésére. Már voltunk kipróbálni is az autót, rendkívül jó. Ha ez esetleg mégsem jönne össze, akkor Fiat Punto Kit-Car lesz. A kettő közül valamelyik biztosan látható majd a társaságunkban a jövő évi futamokon.

 
   
 

Kupcsik Szilárd-Koronczai Tibor
-Az N2 kategóriát sikerült megnyernünk. Jövőre új navigátorommal, szeretnénk felsőbb osztályba lépni. Teljesen mindegy, milyen típus, csak A5 vagy A6-os legyen. Ezt a lépést azonban csak akkor tudjuk megtenni, ha anyagi kereteink az egész évi versenyzésre biztosítottak lesznek. Amennyiben ez nem lesz adott, marad az eddigi autó.

 
   
   

Oroszlánék
-Nálunk nem lesz nagy változás. Marad az autó. Esetleg év közben váltunk Evo. 7-re. Előbb azonban szeretnénk megismerni az új autó paramétereit, mert kérdés, hogy megéri-e a csere a ráfordítandó összeget. Ha nincs nagy különbség a két autó között, akkor nem váltunk. Az N csoportban módosulnak a szabályok, kedvező és hátrányos irányban egyaránt, de biztos, hogy felhígul a mezőny. A magyar bajnokságban indulunk elsősorban, ha a hazai futamoknak vége, esetleg a Semperiten vagy valami más külföldi versenyen is rajthoz állunk

 
   
 

Kesjár János-Takács Attila
-Nem nyilatkozunk, nagyon korán van még így decemberben. Csak annyit, hogy F2 és német márka.







 
   
   

Aschenbrenner György-Percze Nándor
-Az idei kategória győzelmünk után nem szeretnénk megint ugyanazzal az autóval menni. Tárgyalunk a Suzuki új típusa, az Ignis Kit-Car (1600 ccm) ügyében, de ez még nagyon új autó, most folyik a homologizálása. A tervek közt van még a Suzuki Baleno Kit-Car is, de ez a 2000 ccm-s autó már kissé öregecske és gyengécske az ellenfeleihez képest, mi jobban szeretnénk az Ignist.

 
   
 

Vojcsik Golyó
Volt év közben egy komoly balesetem, függetlenül az autóversenyzéstől. Két hét kóma után álltam talpra. Lefogytam nagyjából 20 kilót. Most rendszeresen úszom és erősítek, hogy a nálunk Miskolcon hagyományos hójárásra képes legyek kezelni az autót. De az erősítés már a jövő évre is vonatkozik. Az új autó WRC lesz, de psszt... Erről többet nem szabad beszélni.

Ennyi. Marad még mit találgatni bőven.