Az utolsó előtti gyorsaságin néhány pillanatra nyomott lett a hangulat. Legalábbis amikor a bal első lengéscsillapító átszakította a támasztó alátétet, és a doblemezen át benézett a motortérbe. Ez persze csak a szakasz után derült ki, ahol kicserélték a tartalékra, ami meg görbe volt, de sebaj, már csak egy gyors van hátra.
Újabb remek versenynek lehettek szemtanúi azok néhányan, akik egyáltalán kíváncsiak voltak a hétvégén a Magyar Rally bajnokság ötödik futamára. Ugyanis Pécsen Truck Trial futam zajlott ezzel egyidőben, és oda bizony sokkal többen látogattak, mint a veszprém környéki poros utakra. Az előző évek "pompás" rendezésű versenyei után ezen nincs is miért csodálkozni.
A kiírás szerint az első osztálynak valamivel
több, mint 700 km az össztáv, a másodikosoknak pedig a fele jutott,
a gyorsaságik aránya 16:9.
Az út minősége a nagyoknak az első napon szinte csak aszfalt
(+0,6 km murva), a második napon, fordult a helyzet, mert csak
murva (+1,8 km aszfalt), az utánpótlás csak aszfalton (+0,9 murva)
szaladt. A versenyzők azonban már a tréning alkalmával látták, hogy
ez nem teljesen így van.
Az előírt egyirányú pályabejárást megszegőket,
és a kiírásban precízen megjelölt pályabejárást ellenőrzők teljes
hiányát már szóvá sem teszem. Azt azonban igen, amin szinte
mindenki meglepődött: a királyszentistváni pályát. Hogy ezt ki
nevezte el aszfaltburkolatúnak, azt nem tudni, pedig
még murvásnak is rettenetes. Ehhez párosul a borzasztó
vonalvezetés és a versenyzők egymásra indítása, ami viszont
látványos versengést igért. Ekkor jön rá az egyszerű halandó, hogy
itt belépőt fognak szedni, ezért kell ez a pálya a versenybe. Aztán
úgy is lett. Akit csak megkérdeztem, mindenki beismerte, hogy 300
Ft belépőt fizetett. De mire?
Mindjárt itt lett volna az első gyors, ha
működött volna az összeköttetés rajt és cél között. Mivel azonban
megismétlődött a korábbi eset, mikor kimerültek az elemek a
rádiókban, a Felügyelő Testület etappá nyilvánította a verseny első
gyorsaságiját mindkét osztály részére. Vagy ez már a következőn
volt? Nem is tudom akkora kavarás kerekedett belőle. No mindegy,
eddig rendben is lenne, hisz volt már ilyen, de akkor mi lesz a
nézőkkel, akik
a száguldás látványáért fizettek, nem pedig a
poroszkálásért? Nos rájuk is gondoltak a rendezők. Előírták a
versenyzőknek, hogy bár a pálya etap, ők akkor is teljes (sisakos)
öltözékben, versenytempóban haladjanak át rajta. Ilyen még nem
volt, mivel ilyet a szabály nem ír elő, ezáltal aki nem teljesíti,
az nem is büntethető, elméletileg.
Persze a sok birka fejét lehajtva végigrohant a
következő gyorsasági felé. A tét nélküli száguldás
majdnem a vesztét okozta a TotalCar rally csapatának. A
Balogh János által hajtott 203 rajtszámú Honda ugyanis lecsúszott
az útról, és közel 3 percet töltött az árokban. Még szerencse, hogy
csak etap. A pilóta még egy utolsó tréninglehetőségnek tekintette a
dolgot, gondolta, legalább megnézi, olyan-e a pálya állapota,
amilyennek gondolta. Kicsit jobban csúszott.
A második körben, amikor újra ez a pálya
következett, az első osztályos versenyzők aláírásokat gyűjtöttek,
hogy
vegyék ki a programból, mert ez nem autónak való feladat.
Egyedül Janika nem írta alá a kérvényt, de nem hiszem, hogy emiatt
maradt a terv szerinti lebonyolítás. Némi bosszúság Janikának, hogy
ezek után pont itt kapott defektet, amivel 11 mp hátrányba
kerültek, de ebben azért szerepet kapott egy korábbi defekt is.
Ezt a hátrány nem volt nehéz ledolgoznia, az
első nap utolsó gyorsaságiján visszavette a vezetést, és 3
másodperc előnnyel várta a vasárnapi küzdelmet. A fölénye itt is
meggyőzőnek bizonyult, és
a papírforma alapján abszolút elsőként ért a célba. A
második helyre 51 s hátránnyal a végig derekasan küzdő, de a porban
néha megállni kényszerülő Érdi-Varga páros érkezett. A harmadik
helyezés és az N csoport első helye ismét Aschenbrenner György
kezébe került.
Asi felszívta magát rendesen, kétszer is abszolút első időt
futott, maga mögé utasítva a WRC-ket is. Állítása szerint ebben a
Királyszentistvánra felrakott murvagumik is segítették, míg a
többiek az aszfalt gumikkal küzdöttek. Mögötte a
Kiss-Tábori-Mitsubishi trió végzett. Kiss Feri megizzadt rendesen,
vezető helyét neki is defekt miatt kellett átadnia a negyedik
gyorson. Ezután már csak üldözni tudta az élen haladót megelőzni
nem.
Tagaiék az N csoport harmadik helyére voltak
jók ezen a hétvégén.
Sok hiba, letarolt lassítók, tolatás jellemezték a
produkciót, még örülhetnek is a pontoknak. Az abszolút hatodik a
Benik-Somogyi kettős lett. Toyota Corolla WRC-jük néhány defekt
közbeiktatásával eddig bírta hozni őket.
Az F2-ben elmaradt a harc, hiszen Bútor Róbert
Citroenjének benzinellátási gondjai miatt rögtön a rajt után
kiállni kényszerült. Szabóék a 14. szakaszon kicsit megijedtek,
mikor VW bal hátsó kereke aggyal együtt leszakadt, és így
vánszorogtak ki a pályáról, de a szervizesek brillíroztak. A
rendelkezésre álló
15 perc alatt lecserélték a komplett hátsó futóművet, majd
megittak egy kávét. Mivel csak aszfalt gátlóik voltak, azok
kerültek be hátra, majd a 15. gyorson a rajt után rögtön el is
törtek, de az addig felhalmozott előny kitartott a maradék gyorson
is, így az F2 győzteseként távozhattak Veszprémből.
A másodosztály szokásos kálváriája már az átvételekkor
megkezdődött. Az adminisztratívnak ugyanis nem volt előírt ideje,
csak a technikainak. Így fordulhatott elő, hogy az adm.-on magasabb
rajtszámúak mögött sorban állók majdnem lekésték az előírt idejű
technikai átvételüket. Ezután jött az első gyors etaposítása.
A másodikon- ami végül is az első lett- az
olaszfalui, villámgyors, szűk, igazi aszfaltos rally pályán,
az A6-os Szamarák igen gyorsak voltak. Meg persze Pálinkásék
is , amíg az eltört lengőkarral maradandó élményt szereztek az ott
ácsorgóknak. A begyűjtött másodperceket néhány gyorsasági alatt
ledolgozták, átvették a vezetést Boroznaki Tibortól, és a célig
tartották is. Molnár "Dodó" azonban nem tudta tartani a
rózsakerekét, a negyedik szakasz rajtjánál, valószinűleg a
felrakott Intermédia gumiknak köszönhetően, a hatalmas tapadással
nem bírt, és inkább darabokra tört. Az erőhatást az is bizonyítja,
hogy a rajt pillanatában szétmálló alkatrész ellenére még 300
métert gurultak lendületből. Janzer György A5-ös Suzukijába végre
megérkezett a sperr, így végre dobogóra állhatott a kategória
harmadik helyén.
Harmadik helyezést ért el a TotalCar-os Honda, de abszolútban és N2-ben is. Az utolsó előtti gyorsaságin néhány pillanatra nyomott lett a hangulat a Balogh-Mihalik kettős autójában mikor a bal első lengéscsillapító átszakítva a támasztó alátétet, a doblemezen át benézett a motortérbe. Ez persze csak a szakasz után derült ki, ahol kicserélték a tartalékra, ami meg görbe volt, de sebaj, már csak egy gyors van hátra. Pálinkásék már behozhatatlan előnyben, Spindlerék nem elég messze mögöttük, ki tudja mi lesz? Fergeteges tempó az úton össze-vissza mászkáló Hondával és az előny már tova is szállt. Na azért nem egészen, egyetlen másodperc megmaradt belőle, így Spindlerék előtt zárták a futamot. A keresztbeverések miatt így az összetettben megerősítették harmadik helyüket.