Az egész világot meghipnotizálták. Csak ülünk a tévé előtt vasárnaponként, és bámuljuk ezt a hosszú és vontatott műsort, ráadásul Magyarországon még a közvetítés is borzalmas.
A sportág talán legrafináltabb húzása, hogy pont a vasárnapi ebéd után kezdődik a Formula-1-es futam. A vér az agyból a gyomorba szalad, üresen hagyva ezt a bizarr, dióbélszerű hústömeget, mellyel gondolkodni szoktunk, de nem ebéd után. Ilyenkor inkább alszunk egy nagyot, vagy ha mégsem, csak bambulunk bután, tulajdonképpen majdnem mindegy, mi történik velünk, amíg nem kell mozgósítani az energiáinkat.
Így tehát a család hímnemű fele az ebéd utáni pakolás és mosogatás alól könnyedén kihúzza magát, hiszen kezdődik a világ legrangosabb autóversenye, a Formula-1. A legfelkészültebb pilóták csapnak össze egymással a világ leggyorsabb és legdrágább autóinak volánja mögött, gyönyörű nők és végtelenül gazdag üzletemberek, hírességek drukkolnak nekik. Aranyból van a kerítés, a többi mézeskalács.
A verseny azonban még nem kezdődik el. A pilóták és a csapatok a rajtrácson készülődnek, mindenki a rajtra koncentrál. De mit látok, Szujó Zoltán is ott téblábol közöttük. Dolgozik, mint mindenki más. Annyi csak a különbség, hogy míg mindenki azért küzd, hogy a csapata a versenyben minél jobban teljesítsen, addig Zoli riportot készít, vagyis zavarja őket ebben. Megállít egy csapatfőnököt, egy-egy pilótát, és triviális dolgokat kérdez.
Félreértés ne essék, Szujó Zoltánnal az ég adta világon semmi bajom nincs. Szegény a szívét-lelkét kiteszi, hogy szórakoztassa a közönségét. A gond azzal van, aki kitalálta ezt az interjúvolósdit. Az a probléma, hogy a csapatfőnökök, pilóták ilyenkor érthető módon már elég feszültek, és vagy még van dolguk, vagy ha már nincs, akkor is a versenyre koncentrálnak minden idegszálukkal.
Ki nagy ívben, ki diplomatikusabban, de igazából mindenki szarik az RTL Klub riporterére. Modoros, értelmetlen kérdésekre modoros, értelmetlen válaszokat adnak, mi meg nézzük a semmit. Ha már végképp nincs kit faggatni, szegény Zoli elmondja, hogy ez vagy az éppen most száll be a kocsijába. Köszönjük.
Nem a koncepcióval van a baj. Nagyobb, gazdagabb országokban, nagyobb, gazdagabb csatornáknak van lehetőségük arra, hogy volt Formula-1-es pilótákat szerződtessenek szakkommentátornak. Példának okáért vegyük mondjuk Damon Hillt vagy a kakiló Kimivel interjút készítő Martin Brundle-t.
Ha egy ex-F1-es pilóta, akit ismernek, tisztelnek és tudják róla, pontosan ért mindent, ami a pályán és a pálya körül zajlik, szóval ha egy ilyen ember megy oda hozzájuk, akkor arra számítanak, hogy értelmes kérdést tesz fel nekik, és megpróbálnak normálisan válaszolni, már csak a régi idők emléke miatt is. Szujó Zoltán és az RTL Klub azonban szemmel láthatóan nem villanyoz fel senkit, így az interjú alatt, bármilyen semmit mondanak is éppen, a szemükben csak azt látjuk: hagyjál már békén!
Miután Szujó és az interjúalanyok szenvedései véget érnek, lassan letisztul a rajtrács, majd a pilóták elindulnak a felvezető körre. Hamarosan, ha szerencsénk van, jönnek azok a pillanatok, amiért érdemes volt leülni a tévé elé. A rajt általában érdekes, ha húszan akarnak elfordulni egy kanyarban egy időben, mindig történik valami. Ha más nem, legalább Palik László ordít, ahogy a torkán kifér. A Hungaroring különleges helyszín, Palikot ilyenkor elszólítják egyéb kötelezettségei, így nem kommentálhatja az eseményeket – sokak örömére.
Bevezetném a nyájas olvasót egy kisebb családi vitánkba, mely évek óta zajlik. 69 éves édesapám nagyon szereti Palik Lászlót. Nem ért az autósporthoz, nem látja át a pályán a szituációkat, de lelkesen drukkol és rajong hosszú évtizedek óta. Van azonban egy apró probléma apuci kedvenc sportjával, nevezetesen, hogy unalmas. A rajt után az esetek 90 százalékában nem történik már semmi izgalmas, nincs előzgetés, nincs lökdösődés, nincs igazi küzdelem, csak a mérnökök számolgatnak veszettül, hogy a pilótájuk mikor spóroljon a benzinnel, gumival, mikor jöjjön ki a bokszba, satöbbi.
Bevallom, Laci ezt a részét zseniálisan oldja meg. Látványosan izgul, kiabál, elméleteket állít fel és rombol le, porig alázza Czollner Gyulát, bármi áron cirkusszá varázsolja még a legunalmasabb futamot is, hogy a hozzá nem értő, de érdeklődő néző ne csak a monoton körözgetést bámulja, de történjen is vele valami. Édesapám ezért szereti Palikot, mert élvezhetővé teszi az egyébként hosszú és eseménytelen futamokat. És akkor azt is elmondanám, miért nem szeretem én.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
