Látod, János, így jártál, az autóbuzéria útja sokszor rögös, nehéz, aztán ha mégis elindulsz rajta közpénzen, akkor hipp-hopp kiderül, hogy a nép, az istenadta nép valahogy nem tudja díjazni hobbidat.
Én megértelek, tulajdonképpen nem akartál semmi rosszat, csak valóra váltani gyermekkori álmod: venni egy Lamborghinit. Szép és dicső cél, de látod, nem egyszerű. Csalódtál, ez fáj most.
Csalódtál, mert kiderült, hogy egy kétszemélyes szupersportot valahogy nem lehet átverni az aktuális osztozáskor, ráadásul a megjelenésre is adni kell, érezzék a törődést, akiket majd ledarálsz az úton, ha egyszer mögéjük érsz. Nézd, milyen gyönyörűen feszül az úton, érzem, amit te érzel, az Erő veled van...
Sajnos be kellett látnod, hogy egy pisztáciazöld narancssárga Murciélago LP 670-4 nem szimpátiát és együttérzést, hanem sima utálatot és irigységet vált ki a választópolgárok körében, tudod, ez a balról-jobbra pofozott magyar már csak ilyen, semmi sem jó neki. Ezért egy Gallardo sem megoldás, pedig lám, Győzike milyen sokra vitte vele... Fel kellett áldoznod magad és újítani egy S8-at a másik mellé, ne kopjon halálba a régi. Ezzel ugyan szinte beleolvadsz a környezetbe, feltűnésmentesen meglapulsz majd, mint a nagyvad, mikor a százharminccal poroszkáló Astra mögé érsz a verse sztrádán és tényleg csak szerény 30 millió az alapára, de mit lehet tenni, legalább a motorhangot megkapod, amikor visszagangolsz hármat.
Tulajdonképpen a közt szolgálod, hiszen Hódmezővásárhely ezek után megtudja, mi az a kiforgatott V10-hang, hány boldog percet szerzel ezzel mindenkinek, és ha belegondolsz, egy Murciélagóhoz képest még spóroltál is. Értük teszed, de nem értik.
Tudom, tudom, most biztosan csak tanácstalanul széttárod karjaid, mit lehet tenni, könnyen jött és nagyon megy, a Ringen ugyan nincs időd leugrani vele egy nyílt napra (pedig biztosan beférne 2:10 alá), így muszájból fel kellett extrázni egy lézerblokkolóval. Ezt persze könnyű megmagyarázni, szinte bele sem köthet senki, hiszen tényleg potom fél milla egy ilyen autóba, másrészt polgármestereknek és képviselőknek nem jár konvojos kíséret, ha éppen bokros teendőid az ország másik végébe szólítanak. Így maximum egy sofőr kell, aztán blokkoló bekapcs és gyáhe' Mátészalkára vagy Szombathelyre. Kicsi ország ez, és tényleg elég hamar el lehet érni mindenhová, bár remélem, azt a fránya sebességlimitert kiiktattad belőle, mert ilyen formában tényleg nem érsz le sehová időben. A blokkoló azért is jó, mert így a rendőrnek sem csinálsz plusz munkát és nem rabolod feleslegesen az idejét, ha netán meg akarna állítani. Segítesz, ezért vagy.
Tudom, kellett a nagy autó. Én is kicsi vagyok, legalább valamim legyen nagy (bár a fizetésem nem az) és mutasson, na meg egy A6 vagy Superb olyan... méltatlan mintha Napóleon fehér ló helyett bernáthegyin lovagolt volna ki a Waterloo-i lankákra. Kell ez az S8, na.
Egy hibát azonban elkövettél: nem olvasol Totalcart. Mert ha olvasnál, tudhatnád, mit is gondol valójában a nép a konvojozásról és menésről és ha annak idején írtál volna egy olvasói levelet azzal, hogy melyik A8-at javasoljuk neked, akkor valószínűleg azt a választ kaptad volna, hogy a háromezres tádét, hiszen ezzel az S8-cal sem érsz sehová korábban, ráadásul a dízel kevesebbet fogyaszt, ergó spórolsz. Látod, kérdezni kell, megspórolhattad volna a 18,2 milliós számla nélküli költségtérítést is, bár kétségtelen, így nem te lettél volna a 2002-2005-ös időszak csúcstartója, szóval érthető.
De nem tetted, tanácsadó- és szakértő véleményét kérted ki autóbeszerzés ügyben, ő pedig eddig látott. Hiszen olyan jó más pénzét költeni, ha már neki nem jöhet össze. Savanyú nekünk a szőlő, tudom, tudom, mi már csak ilyenek vagyunk. Valójában csodálunk és őszintán gratulálunk valóra vált álmodhoz, kifinomult ízlésedhez és hiperszenzitív szociális érzékedhez, csak így tovább!
Tisztelettel
Az autóbuzik.
Utóirat: Azért egy MTM-cuccal igazán megfejelhetnéd, alig pár miller és mindjárt szebbet lép a verda, na meg egyedibb is.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!