Még csak rendet se csinálnak. Inkább mondjuk úgy, kerülik a kreatív feladatokat.
Korábban, az új büntetőpont-rendszernél azt hittem, még pótcselekvésből csinálnak hülyeséget. Valami könnyen sajtózható hálás ökörség kell nekik, lehetőleg a primkóbbik rendpárti fajtából. Hogy majd a választásokra, már ha ezek egyáltalán gondolkoznak annyira előre, megmaradjon az emberekben, hogy itt nagy rendcsinálás volt. Illetve beszélve volt a rendcsinálásról, mert az majdnem ugyanaz.
A rendcsinálás egy népszerű prodzsekt, rendteremtés ürügyén bármilyen baromságot le lehet tolni a nép torkán, mert a nép, mint olyan, genetikailag szereti a rendet, bármi legyen is az. Más kérdés, hogy még csak rendet se csinálnak, inkább mondjuk úgy, kerülik a kreatív feladatokat. A közlekedésbiztonság valóban megérne egy kis szellemi munkát, de ezek már nemhogy rendre a kisebb ellenállás irányába mozdulnak; feltalálták az agy nélkül végezhető szellemi sportot, a büntetési tételek variálását.
Fontos dolgok rendre nem jönnek össze, és mindig más a hibás. A körgyűrű késik, mert kapzsik az érintett falvak önkormányzatai, illetve Demszkynek hagyományosan nem jön össze semmi, mert valaki más elkúrta, Orbán Viktor tett keresztbe, vagy egyszerűen beszorult a fúrópajzs .
Hogy a négyes metrót egyik nap erre, másik nap arra vezetnék, illetve máshonnan indítanák máshová, csak jellegzetes résztünet. Budapest nagy részének egyszerűen nincs tisztességes elővárosi tömegközlekedése, a MÁV-ot továbbra is afféle szakmai elfekvőnek tartják alkalmatlan haverok részére.
A közlekedést javító prodzsektek iszonyú melós dolgok. Egy P+R parkolóhoz helyet keresni, hatástanulmányt végezni, megszerezni a szükséges területet, tárgyalni, alkudozni, szervezni, megépíteni, beépíteni a meglévő infrastruktúrába, mindenféle engedélyeket szerezni, egyeztetni az illetékes önkormányzatokkal, EU-pénzeket koldulni. Aztán megoldani az őrzést, takarítást, karbantartást, hogy egy év múlva ne valami közveszélyes szutyok legyen a hely, hanem bekamerázott, normális őrző-védőkkel ellátott, nem brutális tarifájú parkoló. Aminél a szolgáltatás díjába azt is beleszámolták, hogy a cél a város tehermentesítése.
Hát ja, ehhez dolgozni kellene, ha nem is gályarabság szinten; egyszerűen dolgozni, ésszel, szorgalmasan, a feladat fontosságához illő felelősségtudattal. Nem csak zsíros mutyizáskor állni szóba a más pártba tartozókkal, meg egyéb triviális dolgok.
Dugóadó, ez az ötletük. Meg a német példán azonnal felbuzdulnának és kitiltanák az autókat a belvárosból, hogy csökkentsék a légszennyezést, matricáznának; fejben már a matrica színe is megvan nekik. Pirosat meg sárgát vizionálnak ezek a mi szellemileg tízéves államigazgatási agytrösztjeink. Kitiltanák a kamionokat is. Ennyire futja, 80 pontra a nagy, éles politikusi IQ-teszten. Felemelik a büntetési tételeket.
Ezek szavazták meg a törvénymódosítást. Szép, homogén
kormánypárti lista. Nem mintha
az ellene szavazó ellenzékiek tisztában lennének a kérdés
összetettségével. Hogy például rendőrségi statisztikákban mit jelent a
gyorshajtás, mint baleseti ok, abszolút, vagy relatív gyorshajtást-e.
Na ugye? Mert nem mindegy.
Szóval
a kreatív feladatokat betegesen kerülik. Az árlisták fekszenek
nekik. Pontrendszerrel melegítettek, ami egy nyolcéves gyerek
képességeit se haladja meg. Na ugye? Csak arra kell figyelni, hogy
inkább kislányokra bízzák, mert ők szebben írnak.
Itt ez a kemény, határozott árlista, amit keményen és
határozottan megszavaztak, vagy keményen és határozottan nem szavaztak
meg,
csak gondolkodni ne kelljen. Gondolkodni nehéz, alkalmasint
frusztráló.
Például vajon miért nem tud a magyar rendőr elfogni egy
szabálysértőt? Máshol meg miért igen? A német rendőr ki bírja emelni, a
magyar nem?
A német tudja bizonyítani, ki vezetett, a magyar nem? Akkor most
a büntetések mértékével van a baj, vagy a rendőrség vezetésével?
Nincs pénz rendőrségi kamerákra? Hát nyúljatok a zsebünkbe, most
komolyan: ez az egy, ami mindig megy. Csak bátran, folyvást!
Ég tehát a kezük alatt a nehéz szellemi munka, de közben arra is odafigyelnek, hogy neveljenek minket. Több népnevelő reklámkampány is fut egyszerre. Az egyik a schengenes, amiből megtudjuk, hogy lebontottuk a vasfüggönyt, illetve az egész folyamatot mi indítottuk el, a vágóképek tanúsága szerint egyenesen Horn Gyula húzta ki a dugót a szocializmus fürdőkádjából. Szép, differenciált történelemszemlélet, csak Nobel-díjasaink, Puskás Öcsi, a magyarok nyilai meg Tony Curtis hiányoznak.
Na mindegy. Akkor jön a másik reklám, a "benned van", az olyan
"Magyarországot építünk, blablabla", ami egy szelídebb változata a
kopasz futballbírósnak, de az üzenete ugyanaz:
- Kérlek szépen, fizess adót! Léccilécci!
Mert az nem fair, ha nem fizetünk adót.
Úristen.
Ébresztő!!!
Ez nem a kibaszott Mókus őrs! Az adófizetés nem jófejségi
alapon történik, kábé mióta az első ősember elkezdett védelmi kagylót
szedni. Csak persze ez is a szokásos, szőnyeg alá söprős,
kockázatmentes, időhúzós nagy büdös semmi, a megfelelő
jogi-államigazgatási-rendőrségi helyzet megteremtése helyett.
Szép a fair play, meg hogy ezek a mi nagyszerű politikusaink elintézték nekünk, hogy utazhassunk, de van egy kis gond a neveléssel. Hogy Rousseau intézetbe adta a fiát, úgy értekezett a nevelésről, hát borzasztó, de ne ítélkezzünk elhamarkodottan; senki se hibátlan. Makarenko időnként lenyomott egy sallert a fiatalkorú bűnözőknek, de micsoda melót végzett! És itt vannak a mi nevelőink, ez a 386 igaz ember. Akik nem költöttek választási kampányra 386 milliónál egy fillérrel se többet: nem hazudnak.
Az adófizetés a vérükben van, az elszámolás költségtérítést felróni manapság inkább újságírói túlkapás. A női kvótát szépen elszabotálták, biztos összetévesztették a numerus clausussal. Korrupt, fogalmatlan, munkaképtelen brigád, akik tán e pillanatban is az adófizetői laptopokon a parlamenti ingyenwifin olvasnak olyan honlapokat, mint ez itt. Elvégre az országgyűlési agyhalált is bearanyozzák a penge verdák .
Egyébként mi van, ha azt mondjuk, oké, ha szigor, legyen szigor? És akkor oda-vissza? Ha megkérjük olvasóinkat, fotózzanak-filmezzenek szabálytalankodó rendőrautókat, élen a tilosban parkoló Garamvölgyi Lászlóval meg Demszky Gáborral, és elintézzük, hogy valamennyi ügy eljusson a bírságolásig? Sok értelme ennek se lenne, hiszen az állam átrakná a pénzt egyik zsebéből a másikba, és ami az egyikből így hiányozna, azt megpróbálná tőlünk beszedni. Fizess adót, lécci-lécci!
Vagy legalább bírságot.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
