Amikor legutóbb mentünk egy nagy kört a Cadillac Escalade-del, kicsit kiakadtam a luxusgyártókra. A Cadillac Escalade hifije ugyanis nem játszott MP3-at. Aztán elkezdtük összeszedni, emlékeink luxusautóiból mik bírtak hiányozni.
Fényre sötétedő tükör, USB bemenetes hifi, navigáció, ami tudja azt az országot, ahol az illető autót eladják, ülésfűtés, üléshűtés, elektromos csatlakozó hátul, és így tovább, és így tovább. A Toyota Land Cruiser V8 -ban csak tolatókamera van, de radar nincs, neki is tolattam vele egy oszlopnak, mert ő úgy számolta, elfér.
Most láttam az óriásplakátokat: Fiat Punto Grande ESP-vel (és téli gumival) 2,4 millió forint. Az ESP, a menetbiztonsági elektronika 1995-ben, a Mercedes S600-ban, a csúf bálnában mutatkozott be. A következő évben borogatták a svédek az A Klassét, amitől annyira féltek a konkurensek, hogy mindenképpen rossz hírét kellett kelteni. A Mercedes-Benz viszont el akarta adni az autót, ha már annyit fejlesztett rajta, így a drága luxusextra rekordidő alatt került át egy népautóba. Még akkor is, ha ez egy prémium-népautó.
Viszont miért nincs olyan luxusautó, amiben minden benne van? Amiben nem kell azon sakkoznunk, melyik csomaggal járunk jobban, és belealkudhatjuk-e az árba az érintőképernyős tévét, hiszen mégse a zsibvásárban volnánk, hanem a beérkezett emberekre hangolt exkluzív autószalonban. Ahol olyan, mindennel felszerelt luxusautót vehetünk, amiben van egy nagy rakás felesleges cucc is, hiszen a luxusautó eleve felesleges – egy Mondeónál, Avensisnél, Insigniánál nagyobb, 1,5-2 tonnás autóval száz kilót lényegesen meg nem haladó embert szállítani luxus. Az 500 kilós mexikói rekordkövérekhez meg úgyis teherautó kell.
Ha most valaki vesz egy Mercedes S600 Langot, ami elvileg elég fullextrás árucikk, külön kell fizetnie a kormányfűtésért (75 ezer forint), a hátsó ülések lehajtható asztalkáiért (472 800 Ft), a guminyomás-ellenőrző rendszerért 90 ezret, az Isofix gyerekülés-rögzítőpontokért 30 ezret (a Thaliában széria), a hátsó klímáért a csúcs-Merciben külön még 331 ezret kérnek, pedig hová kéne, hogy alapban adják a hátsó klímát. Az éjjellátó asszisztens szintén opcionális 460 ezer.
Egy 42 milliós autóról beszélünk.
Beszédfelismerő rendszer, csak németül, ami mondjuk egy Mercedesnél még akár oké is lehet, 120 ezer forintos extra.
Ön szerint a 42 millió forintos S600 L-hez adnak hátsó fejhallgatót? Persze: 205 ezer forintért. Tévé van benne? Hogyne, 309 ezer forintos felárért. Ha én bálna-Mercit, fullosat és hosszítottat forgalmaznék, mindegyikhez alapban adnék egy zászlótartót zászlórúddal. Hiszen sok ilyet vesznek diplomaták részére, akik viszont nem diplomaták, szerintem szívesen mutogatnák poénból másoknak: látod, a Mercinél ez alap. Pedig nem: 144 ezer forint. (Részletek itt .)
Az Audi A8 W12 a Mercihez képest egész olcsó: 33 millió forint. De ez is csak elég mérsékelten fullos, az Audinál például az első-hátsó ülésszellőztetés 1,6 milliós extra. (Az A8 W12 Langnál). Ugyanitt kapható még napfénytető 348 ezerért, tempomat követésszabályozóval 561 600 Ft (ugyanez a 8 milliós Honda Accordban bír széria lenni), hátsó hűtődoboz ugyancsak bő félmillióért. Csak a féktelen demagógia kedvéért: egy 500 liter feletti LG Side by Side hűtő-fagyasztó ( „Digitálisan szabályozott többszörös légáramoltatás. Minibár fékezett ajtónyitással. Jég-, jégkása-, vízadagoló. Antibakteriális ajtószigetelés (Bio shield). Antibakteriális belsõ (Bio silver). Beépített vízszûrõ. Nyitott ajtó figyelmeztetés. Halk mûködés. Gyermekzár. "A" energiaosztály "Super inox" ajtófront”) 350 ezer forint.
Az Audinál is lehet asztalkát kapni, igaz, itt csak az első utasülés háttámlájához ajánlanak elektronikusan lehajthatót, 790 ezer forintért. Állófűtés: 390 ezer, kulcs nélküli nyitás: 307 200; általában hasonló dolgokat számláznak ki, mint a Mercedes.
A legnagyobb BMW hosszított változata, 760 Li az első ülésszellőzést elöl 238 100 forintért adja, hátul csak 203 000. Hasonlóan opciós a "klímakomfort többrétegű üvegek" (243 400 Ft), viszont a BMW 760 Li-ben széria a hátsó klíma hűtődobozzal, az állófűtés és az állóklíma távirányítással. A gombnyomásra záródó csomagtérajtó 142 900 forint, de összességében a BMW akarja a legkevésbé megkopasztani a vásárlókat; olyasmiket ad alapáron, mint sízsák, aktív tempomat és beszédvezérlés, ami a többieknél valahol fél- és egymillió között lenne. A tévé azért itt sincs ingyen: 436 600, a navigáció pedig 571 500.
A Lexus mintha kevésbé szarakodna az extrákkal, legalábbis így gondoltuk mi. Aztán megnéztem a létező legfullosabb Lexust, a hosszított LS600h-ban feláras a hűtött hátsó ülés, a hátsó oldallégzsákok, a négyzónás klíma, a bőr kartámasz, meg a szórakoztató-rendszer.
És persze 300 ezer forint a metál- vagy gyöngyház fényezés. De miért? Valahol feltűnt a horizonton a vevő, aki furgonfehér csúcs-Lexust venne, mert az egy olcsón javítható szín? Oké, ha előkerül egy ilyen, még mindig le lehet vonni azt a 300 ezret az árból, hiszen egy exkluzív márkánál alap a rugalmasság.
Ezek nem férnek egy 30-40 milliós luxusautó árába?
Mivel még egy árva percet se dolgoztam autógyár pénzügyi osztályán, csak találgatni tudok. Az az egy köztudott, hogy a haszonkulcs a luxusautókon a legnagyobb. Lehet, hogy pont a körültekintő, garasoskodó lehúzás miatt?
Vagy azért nincs bennük minden, mert ez pazarlás volna? Akkor itt tartsunk néhány percnyi légzőgyakorlatot a spórolós, gazdaságos, 5 liter feletti hengerűrtartalmú, 30 millió feletti luxusautók emlékére.
Persze a gyártók, illetve a kínálatuk nyilván olyan, mint a vásárlók – azt kapjuk, amit nagyjából akarunk, vagy amiről azt akarják, hogy akarjuk azt. A legnagyobb ökörség például kabriót venni bőrkárpittal, klíma nélkül. Magyarországon ezek mennek a legjobban. Kérdeztem is a Mazda PR-osát, hogy de hát miért, amikor a klíma életmentő extra egy kabrióban, amikor a kánikulában dugóba kerülünk, a bőr viszont jól megéget, ha megsütötte a nap. Azt mondta, ő éppenséggel tudja, a vásárlók igénylik ezt, mert klímára sajnálják a pénzt, a bőrbelső viszont kívülről is jól látszik.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján !
Úgyhogy akár az is lehet, hogy a vásárlók nem igénylik
a fullextrás luxusautót, és boldogan viszik haza a 30+
milliós autót, hogy na, anyukám, megspóroltam egy Swift árát, mert nem
kértem hővédő üveget, ülésszellőzést, navigációt, hátsó klímát és
tévét. Mire anyu:
-Juhé, apukám, megfogtuk az isten lábát! Akkor ma este mulatunk,
hozd be a spájzból a konzerv székelygulyást.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
