A négynapos május eleji hétvégén át kellett szelnem Budapestet és a környező agglomerációt északnyugatról délkeletre. Az utam Budakeszi felől vezetett át a hegyen a Pasaréti tér felé, onnan le a túloldalon a hegyről, ki a Szentendrei úton, végig az új M0-n Pécelig, onnan pedig a Dány nevű faluba igyekeztem, összeszedendő a családomat.
Az egész út mindössze hatvanvalahány kilométer, nem a világ. Csak történetesen vasárnap volt. Az összes ismert és nem ismert tipikus csoportot be tudtam azonosítani. Rettegő arcokat láttam, akik félnek legalább 40-nel leereszkedni a csomolungmai magasságokból ereszkedő Budakeszi úton, és a kanyarban 20-ra lassítanak. Az út persze teljesen üres, száraz, a fények jók, az autók újak.
Rettegett a néni, aki jobbra indexelés közben balra kanyarodott, de ő csak akkor, amikor az autóm épségét veszélyben érezve rádudáltam. A BMW-s, aki a Pasaréti téren a körforgalomban elmulasztotta megadni az elsőbbséget, szintén eléggé rettegett, amikor felfogta, hogy innentől csak és kizárólag az én reflexeim menthetik meg tizenötmilliós kocsija komplett hátsó futóművét.
Egy újabb néni, aki a Kolosi téren mintegy 10 másodpercig kereste az egyest, majd a sávtartás teljes mellőzésével rám húzta a kocsiját. A dudaszótól ő is megdermedt, de fogalma sem volt, miért kapta. Biztosan egy állat vagyok, azért.
Azok a vezetők, akik ilyenkor is képesek dugót okozni azzal, hogy egy lámpánál, ahol normális esetben sávonként tíz autó átmegy, belőlük maximum négy. Messze van az egyes, na. És a fiatal házaspár, ahol anyu vezet, apu meg magyaráz, még a kormányba is belenyúl neki. Nyúlkálhatna inkább máshová, de ne a közúton tanítgassa.
Aki nincs tisztában saját és autója képességével, és a zöldnél a féket nyomja, ezzel autósok tucatjainak életéből rabol el perceket.
Az M0-n valóban nincs kiírva, honnan nem 80 km/h a korlát. Egyszerűen csak bejön egy sáv, és nincs több korlátozás. Az egyszerűség kedvéért, ahonnan nem aszfalt van, hanem beton. Onnantól tessenek nyomni a gázt, mert 110-zel lehet menni. És nem akkor kell gyorsítani mobilozás közben 80-ról, amikor a sor elkezdi előzni a hölgyet, aki biztosan recepteket cserélt, de lehet, hogy emelt díjas szextelefont üzemeltet, azért volt olyan fontos a hívás.
Most már mindenki látja, mely csoportot kívántam azonosítani márka és típus nélkül, csak mint embert. Tessenek inkább otthon maradni. Azzal nincs baj. Nincs törlesztő, nincs műszaki vizsga és olajcsere, nincs félelem a parkolásnál. Kevesebb autókereskedő kell, kevesebb szerviz, mindenkinek jobb lenne az utakon, ha eltűnne onnan kétmillió vezetésre alkalmatlan.
Én például nem tudok steaket csinálni, mert nincs hozzá megfelelő eszközparkom, szaktudásom és gyakorlatom. Éppen ezért nem erőltetem rá napi tízezer emberre: ha elrontom, magamnak rontom el, vagy még inkább egy szolgáltatást veszek igénybe − legyen mondjuk egy étterem.
Tessenek inkább bérkocsival (taxi) menni, vagy ha messzire esik a végcél, a MÁV és a Volán romjain még biztosan vannak járatok, amivel el lehet jutni a nagymamához anyád napjára. Nem kell autózni. Nem kötelesség. Nem kell rettegni, a buszból nyugodtan lehet bámészkodni. A vonaton néha még büfékocsi is van.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján !
Szóval a javaslatom az, hogy akire havonta egynél többször dudálnak rá, vagy önmaga érzi rettegésnek a saját autóval való közlekedést, az inkább vegyen egy kétágú vibrátort, és helyezze bele szerelme, élettársa vagy férje tetszőlegesen kiválasztott testnyílásába. Új dimenziók fognak kinyílni, higgyék el. Mindjárt a G-pontnál vagy a prosztatánál.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
