Pályanap, lesz meglepetés!

2013.08.30. 07:57

Külföldről jövök, későn, pénteken éjjel érek haza, de szombat reggel már kint leszek a pályanapon. Nem hagyhatom ki.

Nagyon jó volt a Bogárral körözni, bizonyított a gép, ha a benzinkifogyásos user errort nem számítjuk, akkor teljesen hibátlan volt.

Nem tagadom, az is nagyon jó érzés volt, hogy sokan jöttetek oda hozzám gratulálni és megnézni a kis szörnyet, Frankenstein kreálmányát. A kis Bogárka pedig megszólalt, mint a műben a szörny és azt mondta, én jót akartam és jó voltam, a nyomorúság faragott belőlem démont, hiszen mindannyian tudjuk, hogy az én igazi álmom, mindig is egy igazi léghűtéses, öreg 911-es volt. De az messze van kicsit árban, így megalkottam ezt a negyedig Porsche, negyedig valami és félig Bogár autót. Ő azonban hálásan bizonyított, sőt, azóta még a Kisnémedi hegyi felfutón sem szerepelt rosszul, egy szavam sem lehet. Ezek azok a pillanatok, amikor odajönnek megnézni, amikor szépen muzsikál, amikor sokan dicsérik, amelyek kárpótolnak a leszakadt lendkerékért, amikor ez a blokk még a régi autómban volt. Meg a sok munkáért és az elmaradhatatlan kudarcokért, amelyek együtt járnak a tuninggal, mint a nyereg, meg a ló.

DSC 1863

Most azonban merényletre készülök. A 47 lóerős, teljesen széria Fiat 127-essel jövök. Igen, nem beszélek félre, nem álltam sokat a napon, nem ütöttem be a fejem, most azzal megyek a time attackra.

A Bogár bizonyított, a kis híján 140 lóerő elég volt amire elég volt, megtapasztaltam a viselkedését, láttam, hogy nem melegszik az olaj, láttam, hogy a fékek nagyon jók. Tudnék még többet kipréselni, de inkább az csiklandoz, hogy az év autójának is megválasztott, hihetetlen vezetési élményt nyújtó, azonban gyengécske széria olasz kis gyösz mit tud a pályán csinálni. Mikor melegszik el a féke, mikor kezd megúszni a segge, mikor vált alulkormányozottból túlkormányozottba? Mit tudnak a 135-ös gyári gumik, a tenyérnyi kis dobfék hátul és kistányérni tárcsa elöl? Mit gondolt Torinóban Giuseppe vagy Salvatore, amikor papírra tette ezt a kis bevásárló autót? Mert valami biztos járt a fejében, amikor a nyomórudas pici blokkra olyan hengerfejet tett és vezérműtengelyt rakott bele, hogy a maximális teljesítménye 6000 körül van és 7000-ig elforog a kis oldschool nyomórudas OHV motor. Lesz olajnyomásom 25 perc körözés után?

Nem félek. A Belsőség találkozóról hazafelé az autópályán sokáig toltam a padlógázas tempót, a fordulatszámmérő 7000-en tanyázott, amikor pedig megálltam, a kis motor pontosan olyan szépen ketyegett, mint korábban. Vízforralás? Olaj túlmelgedés? Viccelsz, bolondozol?

Annyira jó, hogy rá kell próbáljam a pályára. Szólok is a Pistának, húzza ki a Bogarat a nevem mellől.

 
Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot