Ügyintézési határidő

2002.01.15. 13:18
Fél év alatt kaptam egy levelet, melyben engem határoznak meg felelősnek, anélkül hogy a baleseti bejelentőn megjelölt tanút meghallgatták volna, ezt levélben felvetettem, mire kaptam egy újabb választ hogy megvizsgálják újra a dolgot.
Tisztelt Kárszakértő!

A HB-nál van 105238352 kárakta számon egy 500 ezer Ft-osra becsült kárigényem már 2001. 06. 11. óta, tehát majdnem fél éve. Ezalatt az idő alatt kaptam egy levelet, melyben engem határoznak meg felelősnek, anélkül hogy a baleseti bejelentőn megjelölt tanút meghallgatták volna, ezt levélben felvetettem, mire kaptam egy újabb választ hogy megvizsgálják újra a dolgot, majd szeptemberben egy újabb levelet hogy várjak türelmesen. Azóta semmi.
Arra lennék kíváncsi hogy van-e valami határidő ami köti az ügyintézőt (akit telefonon sem igazán sikerül utolérni), mert ha én nem fizetem be a biztosítási díjat, akkor 1 hónap múlva már jönnek a felszólítások utána meg a forgalomból kivonás.

Várva válaszát,
Kovács Péter
(2001. 11. 23.)

Tisztelt Uram!

A különböző biztosítási módozatoknál az ügyintézési határidő is más és más. Ezt a biztosítási feltételekben rögzítik, a szolgáltatás teljesítésének feltételei között. Általában ez a teljesítési határidő a szolgáltatáshoz szükséges utolsó irat beérkezését követő 15. nap. A felelősségbiztosítások esetében más a helyzet. A vonatkozó rendelkezések szerint a károsultat olyan helyzetbe kell hozni, mint a kár bekövetkezése előtt volt. Itt konkrétan ügyintézési határidőt nem szabnak meg, de a kárrendezéshez szükséges utolsó irat beérkezésekor esedékes a szolgáltatás.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Allianz Hungária Biztosító Rt. szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.