Kissé nagyon túlszámlázott károk

2002.03.25. 09:42
Mivel a sérült kocsi egy Polski Fiat volt, eleve rossz állapotban (több helyen korrodált karosszéria, hiányzó ülések, korábbi sérülésnyomok, legalább 15 éves) kissé túlzónak tűnik a 110 ezres javítási költség.
Tisztelt Kárszakértő!

Télen volt egy kis balesetem, nevezetesen megcsúsztam egy jégbordán, és az előttem álló Opel Astra Caravan típusú autóba csúsztam. Természetesen a vétségemet elismertem.

A problémám csak az, hogy nemrég kaptam egy levelet, melyben az Allianz Hungária Biztosító Rt. közli velem, hogy a kár amit okoztam közel 326 ezer Ft.
Kérdem én, hogyan lehetséges ez, amikor a szóban forgó (és nem is fiatal) Opelnek (a vonóhorognak köszönhetően) csak a műanyag lökhárítója repedt meg?

Még a helyszínen megvizsgáltuk, hogy az ütközés következtében azok a pontok, ahol a vonóhorog fel van fogatva, NEM deformálódtak egyáltalán (épp hogy csak belecsúsztam, nem nagy sebességgel történt a baleset).

Várom válaszát,
Tisztelettel:
J. Krisztián

(2002. 03. 19.)

Tisztelt Uram!

Önnek, mint biztosítottnak (akinek a szerződésére rendezték a szóban forgó kárügyet), lehetősége van a káranyagba betekinteni. Amennyiben az Ön véleménye szerint olyan sérülés javítására is sor került, mely nem tartozik a fenti káreseményhez, kérheti az ügy kivizsgálását.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Üdvözlöm!

A problémám a következő: barátnőm tavaly nekiment egy álló kocsinak, amelynek a gazdája nem tartózkodott a közelben. Természetesen européer egyéniség lévén meghagyta telefonszámát hogy rendezhessék az ügyet - ez meg is történt. Közben kiderült, a leányzó elfelejtette fizetni a kötelező biztosítást így nem a biztosító, hanem ő maga kell rendezze a kárt - ezt el is fogadta.
Később tehát megkapta a kárrendezés költségeiről szóló csekket, hogy fizesse be. Három ilyen felszólítás érkezett, melyben összesen több mint 110 ezer forintot követeltek tőle. Mivel a sérült kocsi egy Polski Fiat volt, eleve rossz állapotban (több helyen korrodált karosszéria, hiányzó ülések, korábbi sérülésnyomok, legalább 15 éves) kissé túlzónak tűnik a javítási költség, pláne ha hozzávesszük, hogy az ütközés kis sebességnél történt, és a barátnőm saját kocsijában (Toyota Starlet - 1992) keletkezett kár javítása alig valamivel emelkedett 65 ezer forint fölé (lakatolás, lökhárító javítása, fényezés, lámpabúra-csere). Mit lehet ilyenkor tenni, hiszen - számunkra legalábbis - nyilvánvaló, hogy a kispolszki javítása nem kerülhetett ennyibe? Valós-e az a feltételezésünk, hogy mivel a kárrendezésnél nem a biztosító pénzéről volt szó, nem jártak el megfelelő figyelemmel az ügyben?

Segítségét előre is köszönöm, üdvözlettel:
Vince
(2002. 03. 20.)

Tisztelt Uram!

Mint fentebb írtam, a károkozónak lehetősége van a káranyagba betekinteni és annak felülvizsgálatát kérni, amennyiben a kijavított sérülések nem ebből a káreseményből származnak. A gépjárműben keletkezett káron kívül a károsultnak más kárigénye is felmerülhet a káresettel összefüggésben. Így csak a végösszeg ismeretében nehéz megítélni, hogy az mennyire fedi a valós igényt.

Biztosítatlan gépjárművek károkozása esetében a károsultnak a Kártalanítási Számla (kezelője a MABISZ), téríti meg a kárigényét. A Kártalanítási Számlára pedig a biztosító társaságok fizetik be a kártérítésekhez szükséges összeget. Igaz, hogy a MABISZ az esetek egy részében a károkozótól utólag kéri a kifizetett összeg és a felmerült kárrendezési költségek megtérítését. Ezért valójában a biztosítók pénzéről van szó.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Allianz Hungária Biztosító Rt. szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.