Felelőtlen ügyintéző

2002.05.30. 00:42
Sajnálják, de ők csak az összeg felét fogják kifizetni, és aki azt mondta neki, hogy a másik biztosítóhoz forduljon, az az ügyintéző már nem dolgozik itt.
Tisztelt szakértő!

Férjem összetörte az autót nem az ő hibájából. Ezt a rendőrségi határozatban később megküldték. Így a károkozó biztosítójához fordult a kár másnapján, hogy vegyék fel a kárt. Ők elküldték, hogy ilyen esetben a saját biztosítója fogja felvenni a kárt, és majd a jogerős határozat után ők azt kifizetik. Azt mondták ez a biztosítók között kölcsönösen így működik. Szívességi kárfelmérést kért, majd később pótszemlét. A saját biztosító ügyintézője is ugyanezt mondta, vagyis hogy az általuk felmért és kiszámított kárösszeget a kárt okozó biztosítója fogja kifizetni teljes egészében. Nem adta le a totálkár határán lévő autót, hanem megcsináltatta.
Majd a határozat kézhezvétele után a kárt okozó biztosítójában a következőt közölték vele: sajnálják, de ők csak az összeg felét fogják kifizetni, és aki azt mondta neki hogy a másik biztosítóhoz forduljon az az ügyintéző már nem dolgozik itt. A kár nem kevés. Hisz egyik biztosító sem ezt mondta. A javítás többe került, mint amit fizetni akarnak. A pótszemlével egyáltalán nem foglalkoznak, és ők nagyobb értékben avultatják meg az autót, valamint a szerviz óradíjuk is kevesebb - mondják.
Nem vállal felelősséget a biztosító az ügyintézője által mondottakért? Mit tehet a férjem ilyen esetben? Hogy jut a pénzéhez? Hisz a javítást is kölcsönökből fizette ki. Pereljen a pénzéért, vagy egyáltalán van-e esélye? Ha ez így igaz ki fog ezek után a károsult biztosítójában kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni?

Legyen szíves mihamarább válaszolni. Válaszát is előre nagyon köszönöm.
Tisztelettel: Fischer Tamásné
(2002. 04. 30.)

Tisztelt Asszonyom!

Véleményem szerint abban az esetben, ha a károkozó ismert és érvényes felelősségbiztosítással rendelkezik, a károkozó biztosítójának a kárbejelentést el kell fogadnia és a kárfelmérést el kell végeznie. Szívességi kárfelmérést általában akkor végeznek, ha a károkozó adatait, biztosítóját a károsult nem ismeri. Miután ezek az adatok rendelkezésre állnak, a teljes káranyagot továbbítják az illetékes biztosító társasághoz. A kártérítéssel kapcsolatos valamennyi döntést a károkozó biztosítójánál hozzák meg, így panaszával hozzájuk fordulhat. Amennyiben a felülvizsgálat eredményével sem ért egyet, jogi úton tudja érvényesíteni kárigényét. (Lehetséges igazságügyi szakértő bevonása is.)

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Allianz Hungária Biztosító Rt. szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.