Kavicsfelverődés újból

2001.06.08. 11:03
Az eset amit az Ön rovatában olvastam, kísértetiesen hasonlít az egyik ismerősömmel megtörtént esetre. Az illető kocsijának szélvédőjét egy szembejövő teherautóról felcsapódó kő átalakította, majd amikor a semmit sem sejtő sofőr után ment, és betétlapot kért tőle, az szó nélkül adott is egyet.
Tisztelt Szakértő!

Az eset amit az Ön rovatában olvastam (kavicsfelverődés), kísértetiesen hasonlít az egyik ismerősömmel megtörtént esetre. Az illető kocsijának szélvédőjét egy szembejövő teherautóról felcsapódó kő átalakította, majd amikor a semmit sem sejtő sofőr után ment, és betétlapot kért tőle, az szó nélkül adott is egyet.
Az ügy mégsem végződött happy enddel, mert a biztosító közölte vele, hogy a kövön nem volt rendszámtábla, és el lehet tolni a biciklit!
A kérdésem az, hogy mennyire volt ez korrekt eljárás a biztosítótársaság részéről, ill. lehet e hasonló esetben valahol, valamilyen jogorvoslatot kérni?
Tisztában vagyok azzal is, hogy a biztosítók is a piacról élnek, és nagyon sok visszaélés történik hasonló esetekben, de bosszantó az üzletkötők kedvessége, és a kárszakértők "nem fizetünk semmire" viselkedése közötti különbség.
Tisztelettel, egy olvasó (2001. 05. 31.)

Tisztelt Uram !

A gépjárművek felelősségbiztosításának terhére bejelentett szélvédő sérülések térítését sok tényező befolyásolja. Ezért fontos a káresemény összes körülményének vizsgálata a kifizetés vagy az esetleges elutasítás előtt.
Minden kárügyben lehetőség van felülvizsgálatra, melyet az adott biztosítónál lehet kérni. Általánosságban nem jellemző a szakértőkre és az ügyintézőkre a "nem fizetünk semmire" hozzáállás, hiszen rengeteg kárügyet rendeznek a biztosítók évente az ügyfelek megelégedésére.
Sajnos előfordulnak olyan esetek, amikor az ügyfél nincs megelégedve a szolgáltatás mértékével vagy színvonalával. Igyekszünk ezek számát a lehető legkisebbre csökkenteni, hiszen nem lehet célja egyik biztosítónak sem az, hogy az ügyfelek, partnerek bizalma megrendüljön benne. A kárügyek rendezésénél - mint már az előzőekben írtam -, mindig van lehetőség a felülvizsgálatra.
Abban az esetben, ha a kárrendezés során hiányosságot tapasztalnak, intézkednek a megszüntetéséről és szükség esetén a felelősségre vonás sem marad el.
Bízom benne, hogy a jövőben Ön is elégedett lesz a biztosítók szolgáltatásával.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Hungária Biztosító szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.