Nem térít a késés miatt a Casco

2001.06.26. 11:25
Hogyan lehet védekezni egy olyan lehetőség ellen, miszerint mondjuk a kárt valóban a keletkezéstől számított 3 napon belül bejelentjük, de a szakértő szerint mondjuk ez 5 - 6 nap volt - hiszen érdeke ezt mondani?
Tisztelt Szakértő!

Nagyjából egy hónapja tolatás közben sikerült meghúznom egy kerítéssel az autóm jobb hátsó oldalát. Erre fizetne is a Casco feltehetőleg. Ami a probléma, az az, hogy az autónak szintén a jobb oldalán, de elöl van egy elég csúnya, de kevésbé feltünő karcolás, ami még a fenti eset előtt keletkezett. Annak a javítása olyan 30 ezer forint körül mozogna. A problémát az jelenti, hogy az autoszalonban azt modnmták, hogy feltehetőleg azt nem veszi egy kalap alá a kárszakértő, hiszen a két eset nem ugyanakkor történt. A kérdésem az, hogy ilyenkor be kell jelenteni azt külön, s ott is fizetni az önrészt(20 ezer Ft), vagy létezik megoldás.

Válaszát előre is köszönöm, tisztelettel, egy olvasó.
(2001. 05. 25.)

Tisztelt Uram!

A leírás alapján két kárügyről van szó. Ezek casco biztosításra rendezhetők, külön-külön önrész levonásával. Önnek nem kötelező bejelenteni mind a két kárügyet, jelentheti csak az egyiket is. A kárszakértő a kárfelvétel során mindenképpen rögzíti a bejelentett káreseményből származó sérüléseket, valamint az adott ügyhöz nem tartozó sérüléseket is (erre nem kötelező igénybe venni a biztosító szolgáltatását). Ennek azért van jelentősége, mert a későbbiekben, ha ugyanaz az elem esetleg sérülne, akkor figyelembe veszik, mint ki nem javított előzménykárt.

Amennyiben időközben Ön kijavíttatja a sérülést cascora vagy anélkül, akkor nincs jelentősége egy későbbi kárnál. Természetesen ezt majd igazolni kell. Én azt javaslom, hogy a későbbi kellemetlenségek elkerülése miatt most rendezze le mind a két kárügyet. Vélhetően a bonus szempontjából nincs jelentősége a darabszámnak és a kifizetett kártérítési összegnek (ez a biztosítási feltételektől függ).

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Tisztelt kárszakértő!

Két hétig cégünk munkatársai (mindenki) egy külföldi tréningen tartózkodott.
Ezalatt egyik -még csak nem is utcán parkoló, hanem nagyobb társasház zárt kerítése mögött álló- cégautónkat két oldalról is meghúzták elég csúnyán. Az autóra érvényes CASCO biztosítással rendelkezünk.

Visszaérkezés után - vasárnap este lévén- hétfő reggel azonnal márkaszervizbe vittük kárfelmérésre, ahol a biztosító kárszakértője elutasította kárigényünket azzal, hogy a felmérés szerint kb. egy-másfél hét telt el a káreset óta (eső, sár stb. gondolom már megkezdte a sérülések szélét, ezalatt Magyarországon tényleg rossz idő volt), és három munkanapon belül nekünk a kárbejelentést meg kellett volna tennünk. Mivel ezt elmulasztottuk - hiába önhibánkon kívül- a teljes kárt nekünk kell állnunk, a CASCO nem térít.

Ezzel kapcsolatban kérném ki az Ön szakértő véleményét:

1. Nem az észleléstől számított 3 munkanapon belül kell a kárt bejelenteni?
2. Hogyan lehet védekezni egy olyan lehetőség ellen, miszerint mondjuk a kárt valóban a keletkezéstől számított 3 napon belül bejelentjük, de a szakértő szerint mondjuk ez 5 - 6 nap - hiszen érdeke ezt mondani?

Köszönöm fáradozását, és maradok rovatának hűséges olvasója:
Gábor
(2001. 06. 01.)

Tisztelt Uram!

A casco biztosítási feltételekben - többek között -, rögzítik a biztosított kötelezettségeit is. Ezek között szerepel a kárbejelentésre vonatkozó határidő is, mely általában 2-3 munkanapot jelent. Ez a határidő a káresemény észlelésétől számítandó, amely nem minden esetben egyezik meg a kár bekövetkezésének időpontjával. Természetesen a "késedelem" okát meg kell indokolni. Önmagában még az indokolatlan késedelem sem vezethet a biztosító mentesüléséhez a kártérítés vonatkozásában, kivéve akkor, ha a késedelem miatt a kárügy szempontjából lényeges körülmények kideríthetetlenekké válnak.
Ebben az ügyben az a javaslatom, hogy a kárrendezési egység vezetőjétől kérjen felülvizsgálatot, megindokolva a késedelem okát.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Hungária Biztosító szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.