Sérült alkatrészek sorsa

2001.08.09. 15:07
Leveléből nem derül ki, hogy a sérült alkatrészek most hol vannak, a javítónál vagy a biztosítónál. Természetesen Ön ezeket visszakérheti, ha még nem semmisítették meg.
Tisztelt Szakértő!

Karamboloztam egy külföldi rendszámú autóval idehaza, a külföldi hibájából.
Az autómban okozott kár kb. egymillió forint. A Hungária Biztosítónál azt mondták, hogy kezdjük el a javíttatást a Cascómra és majd amikor a külföldi biztosítóval a kárt rendezték, változtassuk át a javíttatást a másik fél kötelező felelősségbiztosítására, mert a 10 százalék önrészt így visszakapom. Nekem ez egy kicsit bonyolult és ezért kérdezném, hogy jól van-e ez így. Valamint, hogy kaphatok-e, jár-e valamilyen értékcsökkenés, illetve kb. mennyi ha az autóm új ára 5.700.000 Ft, 1 éves és a benne keletkezett kár mint már írtam, kb. egymillió forint.
Várom szíves válaszukat.
Tóth László
(2001. 07. 19.)

Tisztelt Uram !

A biztosítótól korrekt tájékoztatást kapott. Külföldi károkozó esetében ez a legegyszerűbb, és az Ön számára legjobb megoldás.
Forgalmi értékcsökkenés megállapítását kérheti, de azt csak a károkozó felelősségbiztosítása alapján térítik, cascóra nem térül. Az értékcsökkenés mértéke függ a gépjármű korától, állapotától, előzményektől, sérülés mértékétől stb., ezért a konkrét kárdokumentáció ismerete nélkül nem lehet megállapítani az összeget.
Azt javaslom, hogy a teljes kárigényét nyújtsa be, függetlenül attól, hogy nem minden jogcímen tudnak cascóra téríteni.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Tisztelt Szekeres Mária!

Mivel eddig ilyen élményben nem volt részem, ezért szeretnék tanácsot kérni:
Édesapám kocsiját vezetve nekem tolatott egy másik személygépkocsi, aminek egy horpadás lett az eredménye a kocsinkon. A másik autó nem sérült meg.
Az eset után felvettük a Baleseti Bejelentő lapot, majd másnap be is jelentettem az illető biztosítójánál (Colonia) a kárigényemet, mivel nem volt vita köztünk, hogy az illető volt a figyelmetlen.

A kárszakértő a Colonia biztosítónál mindössze egy Javítási Kalkulációt adott át, majd ennyi.
Az ezen szereplő összeget nem fogadtam el (édesapám sem).

Kérdésem: Ezek után mi a teendő? (A kárszakértő csak annyit mondott, hogy akkor vihetem a kocsit egy márkaszervizbe, majd nyújtsam be a számlát hozzájuk.) Miután beszéltem egy márkaszervizzel, az derült ki, hogy a javítás valószínűleg többe fog kerülni. (esetleg a duplája: kb. 100 ezer Ft.)
Ezek után mi a biztos út, hogy a javítás költségét biztos meg is térítsék, esetleg ne is kelljen nekünk külön kifizetni, hanem azt a szerviz közvetlenül a biztosítónak számlázza?

Köszönettel
Cseh István
(2001. 07. 20.)

Tisztelt Cseh István Úr!

A legegyszerűbb, s egyben az Önök számára legkedvezőbb megoldás az, ha olyan szervizbe viszik javíttatni a gépkocsit, amely szerződéses partnere a biztosítónak (AXA-COLONIA). Ebben az esetben lehetőség van un. hitelleveles javításra, ami azt jelenti, hogy a biztosító értesíti a javítót arról, hogy mely költségeket fogja megtéríteni az adott kárügyben a szerviznek, s melyeket kell az ügyfélnek fizetnie a kijavított gépkocsi átvételekor. Így már a javítás megkezdése előtt lehet tudni, hogy mit fog fizetni a biztosító.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Tisztelt Szekeres Mária Úrhölgy!

Sérült autómat a biztosító egyik partnerénél javíttattam meg. A javítás során pótszemlére is sorkerült a biztosító részéről. A kárrendezés elhúzódása, a biztosító számomra kedvezőtlen állásfoglalása miatt, szeretném a sérült alkatrészeket biztos helyen tudni.
A biztosító válaszra sem méltatott, ezért kérem segítsen, kihez forduljak a megsérült, az autómról eltávolított alkatrészek visszaszerzése érdekében.

Köszönettel:
Pfisztner Erhard

Tisztelt Pfisztner Erhard Úr!

Leveléből nem derül ki, hogy a sérült alkatrészek most hol vannak, a javítónál vagy a biztosítónál. Természetesen Ön ezeket visszakérheti, ha még nem semmisítették meg. Amennyiben már nem lelhetők fel ezek az alkatrészek, akkor segítségére lehetnek a kárfelvételi jegyzőkönyv és a sérült alkatrészekről készült fotók is.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Hungária Biztosító szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.