Kint benzines, itthon gázos

Több éves amerikai tartózkodás után haza kívánunk költözni és terepjárónkat Magyarországon, az aktuális szabályoknak megfelelően gázos üzeműre (ill. vegyes üzeműre) alakítanánk.

Kérdésem az, hogy ezzel a regisztrációs adó valóban drasztikusan lecsökkenthető-e, illetve hogyan oldható ez meg ha a vámhivatalon mint benzines üzemű autóként jelenik meg a belépéskor. Feltételezem, hogy vám és ÁFA mentesnek fog számítani a jármű.

Tisztelt levélíró!

Hazaköltözőként a járművet vám- és áfa-mentesen tudja vámkezelteni.

A regisztrációs adót azonban meg kell fizetnie. A vegyes üzemű autókra - amennyiben az nem minősül hibrid (elektromos - belsőégésű jármű keveréke) járműnek - nincs regisztrációs adó kedvezmény.

Tisztelettel!

Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2012. január 8., 10:39, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2012.01.08 12:55:56zolikal

    A kormány azt várja, hogy minél többen átalakítsuk autónkat gázüzeműre. Aztán jöhet az autógáz áremelés. Ugyanez volt a gázolajnál (jobb dízeles kocsit venni, mert olcsóbb a gázolaj) és az etanolnál is.

  • 2012.01.08 12:59:19vjalle76

    Nem baj, legfeljebb jon a "gázszőkítő" maffia, oda mennek majd nyugdijba a politikusok, tabornokok stb...

  • 2012.01.08 13:43:00j311

    A dízel még mindig olcsóbb, mint a benzin. Persze nem a literenkénti árat kell nézni, hanem hogy 40 liter dízelből vagy benzinből autózol-e többet?

  • 2012.01.08 14:50:13kzolika

    Én nem költöznék vissza, ha már kinn vagyok.

  • 2012.01.08 15:11:09Dontotto

    j311

    Míg el nem romlik....

  • 2012.01.08 16:07:12vzsolt20

    Helló!
    Most hoztam be külföldről egy Corollát, amit gázosra alakíttattam át és sajna mint oly sok más ez sem olyan egyszerű nálunk. Ha az autó papírjaiban nincs feltüntetve (vagy tudod kint beleíratni) h a gépjármű vegyes üzemű, akkor itthon kétszer kell vizsgáznia, tehát ha mondjuk itthon tudnál bele hibrid rendszert rakni - ami persze lehetetlen- akkor is kötelező benzinesként vizsgáztatni, mert az van a papírjaiban)!
    Először el kell vinni egy hatósági vizsgára az autód, aztán a papírokkal irány a vámhivatal (ha pesti v pest környéki vagy ajánlom a váci kirendeltséget, mert ott gyors az ügyintézés) Aztán be lehet szereltetni a gázt. Itt érdemes előre egyeztetni, ugyanis most kb.1-1,5 hónapra előre lehet időpontot kapni a szerelőknél. Annak is utána kell nézni, h ha az autód átalakítják, akkor mennyi idő alatt állítják ki a vizsgához szükséges papírokat (ez nálam 20 nap volt), mert ha a kocsidba be van szerelve a gáz, de nincs bejegyezve a forgalmiba, akkor az gondot okozhat igazoltatásnál. Amennyiben be van szerelve a gáz és meg vannak a szükséges igazolások a gázüzemről irány ismét a közlekedési felügyelet.
    Keress olyan szerelőműhelyt, aki 2 év kilométer megkötés nélküli garanciát ad és akkor nem érhetnek nagy meglepetések.
    Itthon két gázos autó van most (ezelőtt csak gázolajos volt) és az a tapasztalat, h olyan 10-15%kal magasabb gázfogyasztással bőven el lehet járni, persze a benzines fogyasztáshoz képest.

  • 2012.01.08 16:30:58kzolika

    Itthon gázos, haza ne gyere!

  • 2012.01.08 17:28:11=Daniken=

    Szerintem se gyertek haza,itthon minden szarabb.

  • 2012.01.08 17:58:12Szamarkohoges

    Jó lenne, ha valamelyik gyártó két azonos, de más motorral szerelt (dízel, és benzin) modelljénél egy 100.000 kilométeres szerviz, illetve üzemanyagköltség bontást készíteni. Akkor a dízel vs. benzin vita kicsit szűkülne.
    (volt egy ilyen teszt az egyik motoros oldalon, ahol a kétütemű, illetve a négyütemű cross motorok szervízköltségeit számolták ki azonos üzemóra mellett.)

  • 2012.01.08 18:41:41Dontotto

    Szamarkohoges

    Elvileg 100ezerig egyikkel sincs gond... és általában nem 100 ezer kilométerrel kerülnek a használt piacra a dizel autók :) egyébként az ötlet jó.

  • 2012.01.08 19:35:42dragvas

    Ha gáz csak CNG.
    Többe kerül a beszerelés, de utána kevesebbet fogyaszt belőle mint benzinből és lényegesen olcsóbb még a cseppfolyósnál is. A terepjáróban még hely is van bőven. A kérdés csak az van e a közelben földgáz kút ill. mikor lesz.

  • 2012.01.09 10:23:31FPeter

    hagyd kint a verdát, gyere haza a pöcegödörbe pár hónapra - bérelj valamit vagy vegyél egy stiftet amit majd az árokba lökhetsz amikor pár hónap múlva sikítva menekülsz vissza - és hogy fogsz örülni hogy ott vár az autód :D

  • 2012.01.09 11:36:21Cobra.

    Dragvas ezzel az a baj, hogy Magyarország teljes területén van kb 10db nyilvános CNG töltő állomás. LPG meg legalább 200.

  • 2012.01.09 12:33:42newtehen

    Ne gyere haza. Inkább megyünk mi is..

  • 2012.01.09 18:01:54Kifordított kacagány

    kintről a hazai helyzet mindig jobbnak tűnik, aztán miután hazajöttél majd rájössz, hogy sokkal rosszabb és megbánod az elhamarkodott döntésedet.

  • 2012.01.10 07:55:14aefzuj

    Maradjál csak szépen ott, eddig sem hiányoztál innen. A fajtársaid úgyis New Yorkban vannak többen, itt nem éreznéd jól magad, még a végén rájössz itthon, hogy nem teccik a rencer. LOL

  • 2012.01.10 10:22:50Dynax5

    Sziasztok!

    Szereném megköszönni a TC cikkekhez írt rengeteg észosztó, "énmegmondtam", stb. kommentet! Remekül szórakozom, egyesekben tényleg komoly humorérzék van! :-)

  • 2012.01.13 23:34:44pzsolesz

    Cobra.

    Ha jól tudom magyarországon 2 CNG kút van. Egy Budapesten, egy pedig Debrecenben. És buszokat tankolnak róla.

    LPG kút pedig kb 500 van.