Elképesztően semmitmondó

2006.10.25. 08:23

Adatlap Nissan Note Acenta - 2009

  • 1386 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 88 LE @ 5200 rpm
  • 128 Nm @ 3200 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    13.1 másodperc
  • Végsebesség:
    165 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • 3 833 000 Ft

Maga a tökély, de erre csak a végén jöttem rá. Ahogy azt sem tudtam, hogy kedves, vagy haragvó. Az arca nem árulja el.

Ha még valaki nem tudná, a Note a Nissan Modusa. Ugyanaz az autó, kicsit másképp. Sőt még a mostani Clio, de még a Micra is ugyanez. Ugye mennyire nem hasonlítanak? Na jó, nem teljesen azonos a padlólemez - mert ezért testvérek -, ahogy azt a bemutatón megtudtuk, a Note-nál kicsit nyújtottak rajta. Az a néhány milliméter viszont pont annyi, hogy mind a külső, mind a belső nagyságrendekkel tudjon nagyobb lenni. Ez egyébként a javára szolgál, csak belül annyira olcsónak hat, hogy már szinte fáj.

Mert a megjelenésre senkinek nem lehet egy rossz szava. Érdekes, egyedi, arányos, bohókás, egyszóval családi. Gyerekkoromban mindig hangulatokat láttam az autók arcában. A lámpák a szemek, a hűtőrács a száj, és ezek minden típusnál más arcot alkottak. A kereklámpás Lada bamba, a Zaporozsec kedvesen bámul, a Skoda 1000MB kicsit morcos, a Volga M21 pedig már egyenesen üvöltve vicsorog. (Aztán ugyanez megvolt a hátsó lámpákkal is, de azt már nem mesélem el.)

A Note-ról viszont nem tudom, mit gondol. Teljesen tanácstalan vagyok. Látom benne a Murano makacsságát, de mivel kisebb, nem annyira rémisztő. Sőt a púpos, micrás lámpákkal olyan, mintha egy érdeklődő csiga lenne, kinyújtott szemcsápokkal, aranyoska. A többi részen viszont nem találom meg az aranyoska benyomást, ezért ellentétes érzéseim vannak.

Oldalról sima, bár furcsa vonalú kis egyterűnek tűnik. A bumeráng hátsó lámpák egyértelműen a családosokra utaznak, mert ha a gyereknek tetszik valami, a szülők megveszik, és ilyen vidám, golyós hátsó lámpákat máshol nem kapni. A tetőn látszódó éles törés viszont a többi esztétikum mellett a puttonyragasztást juttatja eszembe.

A Clióra akasztott hátizsákból lett a Thalia, a Jazzből a City, de a Note-nak tudtommal nincs alapja, így lehetett volna kicsit jobban alakítani a tetőt, hogy ne tűnjön utólagos buherának a csomagtartó. Persze ha laposabban húzott lenne, akkor az a fejtér rovására megy, de nyugi, van bőven, nem fáj senkinek, ha kicsivel alacsonyabb a tetőkárpit.

Mindent egybevetve a külsejére nem lehet panasz. Kellően bohókás ahhoz, hogy női autó legyen - persze csak másodiknak -, és van annyira markáns, hogy önállóan is megállja a helyét a családban. Így aztán le is szögezhetjük, hogy a Note bármelyik nem bármilyen felállásában - szingli, vagy advanced - jó választás lehet. Abban az esetben, ha több gyerek fuvarozásáról lenne szó, már adódhatnak gondok.

Belül ugyanis koránt sincs akkor hely, hogy csak a csecsemő maradna otthon egy kiránduláskor, mint a reklámfilmben. Sőt ha jól emlékszem, saját hely már neki sem jutott, így ez egy kis csúsztatás. Hátra legjobb esetben is csak ketten férnek el, legyen az gyerek vagy felnőtt. Felnőtteknél annyi a segítség, hogy az ülés hátratolható, így elfér a lábuk. Gyerekeknél pedig nemcsak azért kell előrehúzni, hogy legyen hely a csomagtartóban a felszerelésnek, hanem hogy ne távolodjanak el annyira az elöl ülő szülőktől.

Totalcar értékelés - Nissan Note Acenta - 2009

Esetlen a formája, gyenge a motorja, és néhol igénytelen a kivitelezése, de a kiváló a futómű és a tágas belső kellemes mindennapi társsá teszi.