Csak pótolja vagy übereli is az S osztályt?
Év Autója-szavazás utolsó fordulós vezetés: BMW 740Li - 2016.
Csak sorhat van benne, igaz, az legalább turbós és jól ismerjük, egy lájk oda. Ráadásul a hosszú kivitel - az egyetlen értelmes verzió a 7-es BMW-ből.
Egy rossz benyomást már szereztem a 7-es BMW-vel a Tannistesten - bár közel sem tehénkedek a volán mögött, mégis, csak úgy fértem be magam mögé, hogy a térdemet masszívan nyomta az első támla fabetétje. Fejben kiikszeltem a rövid 7-est az említésre érdemes autók listájáról. Egy ekkora dög, amiben nem lehet hátul ülni, színtiszta anyagpazarlás. Amúgy viszont tetszett, bár egyáltalán nem voltam benne biztos, hogy döcögősebb, kanyargósabb úton jobb lenne-e, mint fő vetélytársa, a Mercedes S osztály. Most végre kaparintottam magamnak egy benzinest, ráadásul hosszút. Semmi bajon a 740Li verzióval, szeretem a sorhatokat, a BMW-éit még különösen, 315 lóerő pedig legyen már elég egy bármilyen személyautó kellemes mozgatásához. Száguldozni nem akartam, nem hinném, hogy aki ilyen autót vesz, a Col de Turinit tűzi a propeller célkeresztjébe.
Nem csalódtam, hogy is csalódtam volna. Egy majdnem teljesen vízszintesbe fektetett, lábtámaszos hátsó ülésben ringatózva, az autóipar ma ismert legfinomabb szellőzőbőrein henteregve, tévével az orrom előtt, motoros rolókkal lesötétített kuckómban olyan luxusban utaztam, hogy ihaj - miközben Gajdán kolléga vezetett. De ültem már ugyanígy hosszú S Mercedesben: a BMW a csodás kellem, a Merci a felfoghatatlan. Ha a kényelem a szempont, a kategória királyát még mindig nem taszítja le senki a trónjáról, akármilyen szuper jó is a hosszú 7-es.
Aztán ültem elöl is, a kormány mögött. Elég az a sorhatos, ha tapossa az ember, ez is iramodik szépen. Persze, lehet ájulásig gyorsulni a 760-assal, verejtékezve rettegni a 750-esben, de ez a "kicsi" 740-es sem csiga, higgyék el. Az is igazán kívánatossá teszi, hogy a változó áttételezésű kormánnyal, az S osztályénál sportosabb, közvetlenebb általános hangolásával szinte eladja az embernek, hogy valami kisebb, mozgékonyabb autóban ül. De gyorsításnál, hirtelen irányváltásnál, lassításnál érezni a borzalmas mennyiségű kilót - ez nem forró ferdehátú. Leveri-e az S-t, úgy általában? Nem hinném. Egy hosszú bálna legyen a lehető legkényelmesebb, amiről álmodni lehet, aki a sportosságot keresi, úgysem ilyet vesz. Érdekes alternatíva a 7-es, de a telitalálat még mindig az S. Itt a szecskavideó is (pont olyan hosszan készült, amennyi ideig tart), nézzék el az amatörizmust, hadd profiskodjon inkább az autó.