2019. február 26., 17:21 Módosítva: 2019.06.25 11:10
297
Az Év Autója-választás döntőjéhez értünk, a mortefontaine-i nagyteszt hatodik szereplője a hét közül a Jaguar i-Pace, a 2019-es cím egyik esélyese.

Mortefontaine - Az Év Autója

A mortefontaine-i CERAM-tesztpályán zajló rendezvényt nem az autógyárak, hanem az Év Autója zsűri szervezi, a gyártók csak az autókat hozzák el, maguk. Itt, Párizstól nagyjából 40 kilométerre, február végén, a végső szavazás előtt bő egy héttel minden évben vezetjük az utolsó, vetélkedésben maradt hét típus variánsait.

COTY

Ez az, amikor egy összetett villanyautóval megmutatják az embernek, milyen lesz a közeli jövő. Egy olyannal, amelyik sokba kerül ugyan - az ára 26,7 milliótól indul, de két tüsszentés kell csak hozzá és harminc fölé csusszan - de amit az elektromos kocsikról tudunk, az nagyjából benne van. Mindez Európa (hiszen itt tervezték) első luxus-villany-SUV-jában, amely szinte milliméterre ugyanazt tudja dinamikában és hatótávolságban, mint az öregedő Tesla Model S75D, csak olcsóbb (kicsivel), elegánsabb és modernebb annál.  Rettentő érdekes ajánlat, és bár a zsűri már kétszer is megégette magát azzal, hogy villanyautót juttatott a győzelemhez (Nissan Leaf, Opel Ampera - bár utóbbit inkább csak mondták annak, a valóságban egy hibrid), úgy érzem, most megint lenne némi hajlandóság egy ilyen szavazatra a 60 tag nagyobbik hányada felől.

Távolról sincs vége, olvasson még