
Félmillió a zsebben: ebből is lehet családi autó
Kriszta egyedülálló anyuka, 10 és 4 és fél éves gyerekekkel. Olyan ötajtós autót keres, aminek nagy a csomagtartója, hétvégénként ugyanis gyakran útra kel a család, főleg rokonlátogatás, kirándulás, síelés a program. A keret: 1,2 millió forint, amiből 500 ezer forint készpénz áll Kriszta rendelkezésére, a többit hitelből fedezné. Azt, hogy ez mire elég, és mit kap akkor, ha valamennyivel több pénzt szán a kocsira, Kroneraff István, a Becsületesnepper mondta el. Öt kocsit ajánlott, mi pedig utánanéztünk, mennyi hitel kell az ideális családi autóhoz.
A Becsületesnepperről azt érdemes tudni, hogy közel három évtizedes autókereskedői tapasztalattal rendelkezik, és a kis költségvetésű családi autóra utazóktól a hobbiautókra vadászóktól mindenkinek tud ajánlani valamit. Kedvesen, de kíméletlenül mondja az érdeklődő arcába az igazságot – mire elég és mire nem elég a pénz, mit tud a kiszemelt kocsi és milyen hibái vannak, mennyit kell még költeni rá, stb.
„Van-e babakocsi? Mekkorák a gyerekek? Műanyag nyuszimotor van-e?” – teszi fel a kérdéseket a Becsületesnepper.

Ez utóbbi azért nagyon fontos kérdés, mert a műanyag motor nagyon rosszul pakolható, és befolyásolhatja az ideális csomagtartó méretet. Csak roller lesz, gördeszka meg síléc, ettől függetlenül sok hely kell majd, a hosszú hétvégéken biztos, hogy útnak indul a család.
Krisztának ezenkívül alapnak számító elvárásai vannak: legyen klíma, központi zár, elektromos ablakemelő, szervó és kényelem, természetesen. A kocsit a városban és hétköznap nem használná. Nem árt, ha van 90-100 lóerő a kocsiban, hogy ne csak a 130-as autópályatempót tudja, legyen benne egy minimális tartalék, és ne tolják le a belső sávból.
Kriszta álma egy 10 éves Toyota Corolla volt, de István szerint az 1,2 milliós kerettel ettől nagyon gyorsan el kell búcsúznia. Csak a „legalja” kategóriában lehet találni ilyet, erről pedig inkább lebeszélte az autókereskedő.
Állapotot veszünk, nem kilométeróra-állást
A nepper szerint soha ne annyiért vegyünk autót, amennyi pénz van a zsebünkben. Vásárlás előtt mérlegeljük, hogy az autó fenntartását megengedhetjük-e magunknak, és jó, ha kb. 20 %-ot azonnali szervizre tartalékolunk. „Mert az autó biztosan el fog romlani valamikor, olyan nincs, hogy „ez a kocsi olyan jó, hogy erre semmit nem kell költeni”, csak olyan van, hogy kevésbé karbantartásigényes egy típus. Vagy a karbantartásra költünk vagy a karbantartás elmaradása miatti kármentésre. És ez utóbbi mindig drágább”.

Elmondta azt is, hogy amikor kocsit veszünk, akkor „állapotot veszünk, nem kilométeróra-állást meg évjáratot”. Előfordulhat ugyanis, hogy egy 2001-es autó többet ér, mint egy 2003-as, mert jobb állapotban van. Ugyanígy, egy 400 ezret futott autó is lehet jobb vétel, mint egy 50 ezret futott, sok minden függ az autó korábbi gazdájától is.
Az óratekerés Magyarországon még mindig népi játék, és a nepperek is tettek azért, hogy nem túl népszerűek, ismeri el az autókereskedő. „Azt sem mindig mondják el, ha elvitte a gyorsvonat az autó hátulját. Figyelmeztető jel lehet, ha összevissza állnak az elemek az autón, vagy mellébeszél az eladó, nem ad egyértelmű válaszokat”.

Mire kell figyelni, amikor autót veszünk? – a Becsületesnepper ebben a videósorozatban osztja meg a tapasztalatait és tanácsait.
Melyik lesz az igazi?
Kriszta végül öt jelölt közül választotta ki az igazit.
1.) A „low budget 1”: Suzuki 1,3-as.

„Ha valakinek kevés pénze van, ez a legoptimálisabb választás. 150 ezerért éppen még mozog, 3-400 ezerért olyan extrák is vannak benne, mint a klíma, a szervó, ABS, vagy az elektromos ablakemelő. A csomagtartója viszonylag nagy. A felületi rozsda ne riasszon el senkit, csak laikus szemmel gáz, lejött a festék és megbarnult a lemez, de nem rohad. Lekened olajjal és kész is van.”
2.) A „low budget 2”: Skoda Fabia, 2004-es

„400-800 ezer forintig találunk ilyet a piacon, felszereltségtől függően. Érdemes benzinesből a négyhengeres motorokat választani. Az 1,9-es dízel már gyakorlatilag golyóálló technika, és 180-at is tud menni.”
3.) A „reális”: Opel Astra 2006-os, 1 millió Ft.

„Jó állapotú autó, 200 ezer km van benne. Magyarországon ez a legnépszerűbb importautó a Focus mellett. Racionális választás, 1 millió Ft környékén már találsz olyat, ami jó, és a család mozgatásához is elég.”
4.) A „kicsit drágább”: (2002-2007) Honda Jazz, 2002-es, 1,3 millió Ft.
„Kisautó, de nagy a helykínálat. Már átesett a frissítésen, 5 liternél is kevesebbet fogyaszt autópályán, 120-as tempónál. És ahogy a Totalcar írta korábban: „Ha felhajtjuk, hihetetlen méretű tárgyakat lehet besuvasztani, de még meglepőbb a raktér kiterjedése, ha lehajtjuk az ülést, amikor az ülőlap automatikusan lesüllyed egészen a padlóig. Ilyenkor teljesen sík, raklapnyi felületet kapunk, szinte akkorát, mint egy kisebb kombiban.”

5.) Az „álomautó”: Honda Jazz 2 millió (2008-20015), 1.4-es 99 LE

„Ez már a 2008-tól gyártott kasztni, és sokkal szebb belül is, mint a régebbi verzió. A kinézett autónak minimális típushibái vannak: az EGR-szelep lámpa néha kigyullad - lehet, hogy lehet tisztítani, de az is lehet, hogy kell venni egy másikat (bontott is kapható). A nyelestengely csapágya néha megszólal, ebből 10 ezer Ft egy új, és a szerelésnél le kell venni hozzá a váltót. Nagyon jól variálható az utastere, bármilyen álló tárgyat lehet benne szállítani, ha átrendezzük az üléseket.”
(A régebbi és az újabb Honda Jazz tesztje itt található.)
Ha csak egy autód lehet, ez legyen
Olyan olcsón, mint a Jazz, más autó nem ad ennyit. De melyik legyen, a régi vagy az új?
A Suzukinál és a Skodánál nem volt meg a szívdobbanás, az Astra csomagtartója ugyanakkor mély benyomást tett Krisztára. A kedvenc az újabb Honda Jazz. A vételáron felül még számolni kell egy kb. 70 ezer forintos költséggel (eredetiségvizsga, forgalmi, törzskönyv, vagyonszerzési illeték), plusz a felelősségbiztosítással.)
Nézzük, milyen hitelkonstrukciók közül választhat Kriszta!
Amennyiben a kiszemelt autó vételára meghaladja a rendelkezésre álló keretet, érdemes megfontolni a hitelfelvételt. Sok esetben érdemesebb inkább egy fix összegű havi részletet fizetni, mint az előre nem tervezhető javítások, szervizek díját egy olcsóbb autó esetén.
1. Vannak kimondottan gépjármű-finanszírozásra kialakított hitelkonstrukciók, de megfelelő alternatívát jelenthetnek a szabad felhasználású hitelek, például személyi kölcsönök is. Utóbbiak kamata sokat csökkent az elmúlt években, így használt autó vásárlás esetén versenyképes alternatívát jelenthetnek.
2. Az OTP Bank személyi kölcsöne 100.000 Ft és 7.000.000 Ft között választható kölcsönösszeggel, valamint 13-tól 84 hónapig választható futamidővel személyre szabott megoldást tud nyújtani.
A kölcsön szabadon felhasználható, így nemcsak az autó vételára finanszírozható belőle, hanem akár a kapcsolódó költségek (szerviz, átírás, műszaki vizsga, új gumiabroncsok, stb.) is.
A személyi kölcsön felvételéhez rendszeres jövedelem szükséges, az igényléshez pedig a személyazonosság, valamint jövedelem igazolása szükséges. Amennyiben az ügyfélnek az OTP Bankhoz érkezik a jövedelme, akkor a jövedelem igazolása nem szükséges.
A személyi kölcsön jellemzője, hogy a hitelbírálatot a bank gyorsan elvégzi, így az ügyfelek akár néhány óra alatt hozzájuthatnak a szükséges összeghez. Az OTP Banknál a személyi kölcsönt igénylő ügyfelek felének 62 percen belül folyósítjuk a kölcsönét (igénylés beadásától számítva a folyósításig).
2016. szeptembere óta az OTP Banknál az online személyi kölcsön szerződés is elérhető az OTPdirekt internetbanki hozzáféréssel és OTP-hez érkező jövedelem jóváírással rendelkező ügyfelek részére. Ennek köszönhetően hétvégén otthonról, de egy mobil eszközzel (laptop, okostelefon) akár az autókereskedésből is felvehető a vásárláshoz hiányzó összeg.
OTP személyi kölcsönre vonatkozó Teljes Hiteldíj Mutató (THM) 9,3% - 23,6%, érvényes 2017. december 18-tól


Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
