A Mol Limo vagy a saját második autó éri meg jobban?
Sok háztartásban okoz dilemmát, hogy kell-e második autó. Ezekben a helyzetekben jellemzően a család egyik tagja jár hétköznaponként az egyetlen autóval, míg a másik félnek pedig csak alkalmanként lenne szüksége saját autóra. Cikkünkben körbejárjuk, hogy milyen esetben éri meg a második autó beújítása, illetve mikor jár jobban valaki, ha inkább a Mol Limo szolgáltatását veszi igénybe.
Mennyibe kerül egy második autó?
A második autóra általában nem szeretünk sokat költeni, ezért vegyünk számításunk alapjául egy 12 éves, egyhármas, benzines Suzuki Swiftet. Megbízható típus, olcsó hozzá az alkatrész és van belőle választék is.

Az ilyen Swiftek jellemzően 1 millió forint körül cserélnek gazdát a használtautó-piacon. Éves értékvesztése ilyenkor már igen alacsony, megközelítőleg 50 ezer forint. Egyszeri névre vételi költsége kis híján 60 ezer forint, ami tartalmazza a vagyonszerzési illetéket, az eredetvizsgát, az új forgalmit és a törzskönyvet. Ha mondjuk öt évig tartjuk meg az autót, a minimális karbantartására évi 75 ezer forintot kell számolnunk*.
*75 ezer? Ez hogy jött ki?

- Évenként olaj, olajszűrő, benzin- és pollenszűrő cseréje – 25 ezer forint/év
- 5 évente két gumiszett (165/70/R14) – 110 ezer forint, le-felszereléssel 125 ezer – 25 ezer forint/év
- műszaki kétévente – 25 ezer forint – 12,5 ezer forint/év
- fékbetétek cseréje 15 ezer forint – 3 ezer forint/év
- akkumulátor 15 ezer forint – 3 ezer forint/év
A vezérlés láncos, a szakszerviz szerint örök életű a kétsoros lánc, cseréje nem szükséges. A típusnál két, anyagilag komolyabb meghibásodás jellemző:
- váltócsapágy hiba – 120 ezer forint
- ABS jeladó hiba – 50 ezer forint
A kötelező felelősségbiztosítás díja baleseti adóval 35 éves, XI. kerületi, kétgyerekes férfinak, akinek már van egy autó a nevén, 60 ezer forint évente.
Ötéves periódusra nézve, ha nem csak a minimális karbantartást kellett elvégezni, évi 200 ezer forintba került az autó, és akkor még nem tankoltunk bele és nem fizettünk parkolási díjat. Cikkünk képzelt alanya, aki épp a második autó megvásárlásán gondolkozik, általában kötött pályán bkv-val, vagy kerékpárral közlekedik a munkahelyére, mert így ér oda gyorsabban.

Előfordul viszont heti két alkalommal, hogy napközben munkaügyben mozognia kell a városban, sokszor nem is egyedül, illetve csomagokkal. Ha lenne második autója erre a célra, ez a következőképp nézne ki. Ilyenkor autóval érkezik a munkahelyére (8 kilométer), ott éves parkolási díjat fizet az autóra (a III. kerületben ez 43750 forint), onnan elmegy a megbeszélés helyszínére (7 kilométer), parkolást fizet (belvárosban 220 forint/fél óra), majd visszatér a munkahelyére és onnan haza. Összesen így 30 kilométert tesz meg, ami csak 250 kilométer havonta. Ez városi 8 literes fogyasztással számolva 20 liter, azaz 7000 forint.
Összesen tehát havi 28 ezer forintba kerül a második autó tartása erre a célra.
Mennyibe kerülne ugyanez taxival?
A törvényi rendelkezések értelmében 2013. szeptember 1. után Budapesten az összes taxitársaság egységes áron szállítja az utasokat. Ez a mi példánkra vetítve utazásonként 450 forint alapdíjat és 7-szer 280 forint kilométerdíjat jelent, ami összesen 2410 forint. Ezt kéne havi 16-szor kifizetnünk, ami 38560 forintot jelent, már amennyiben nem várakoztatjuk a taxit, az ugyanis többletköltséget jelent.

Most nézzük, mennyibe kerülne mindez Mol Limóval?
A Limo, a Mol közösségi autómegosztó szolgáltatása. A Mol Limo szolgáltatás 60 négyzetkilométeren a főváros 10 kerületére – a belváros mellett a forgalmasabb külső kerületekre – terjed ki. Az autók parkolásáért a Limo-zónán, vagyis a szolgáltatási területen belüli közterületen, nem kell a felhasználóknak fizetniük. A flotta jelenleg 300 autóból áll, melynek egyharmada elektromos, kétharmada pedig benzines. A tervek szerint 2020-ra 600 autó lesz, és Budapest egész területére kiterjed majd a szolgáltatás. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér várhatóan már hamarabb elérhető lesz Mol Limóval.

A Mol Limo szolgáltatás egyszeri regisztrációs díja most akciósan 0 forint, a későbbiekben 5900 forint lesz. Ehhez jön hozzá 990 forint havidíj. Ezen felül van még a használati költség, ami 66 forint percenként. Később lesz havidíj-mentes, 77 forintos percalapú bérlési lehetőség is.
Térjünk vissza cikkünk alanyához, illetve az ő helyzetéhez. Ha a Mol Limót választja, a munkába be, illetve onnan hazajutását továbbra is meg tudja oldani BKV-val vagy kerékpárral a hét minden napján, csak a heti két belvárosi útjához van szüksége az autóra. Ez napközben, közepesen forgalmas időben 15-20 perces utakat jelent. Egy ilyen út költsége tehát 20 perccel számolva 1320 forint. Parkolási díj nincs, de ha képzelt alanyunk dolga végeztével azonnal és ugyanabba az autóba ülne vissza, a várakozási díj fél óra alatt 450 forint. Egy hónapra vetítve az összes költsége ingyenes regisztráció mellett 23 ezer 900 forint. Az 5900 forintos regisztrációs díjjal számolva, azt az első évre elosztva 24400 forintra jön ki egy hónap.

Limózásunk költségeit azonban jóval lejjebb vihetjük azzal is, ha nem várakoztatjuk az autót, hanem dolgunk végeztével keresünk egy újat. Ez esetben máris jóval kevesebb a Limo havi költsége, mint a példában bemutatott saját autóé; 16710 forint, ha most regisztrálunk, és 17210 forint, ha később.
A Mol Limo tehát valós alternatíva lehet azoknak, akik heti néhány alkalommal használnák második autójukat a belvárosban.

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy példánk során nem számoltunk azzal, hogy az autónkra a felsorolt minimális karbantartáson felül várhatóan kell majd költeni. Ilyen kiadást lehet egy lyukas kipufogódob, egy megkarcolt lökhárító vagy egy kavics által betört szélvédő. Ezen felül a mi zsebünkre játszik az is, hogy nem áll az autóban a pénzünk, aminek gazdasági hasznosságát szintén nem vettük most figyelembe.
Ezekhez még érdemes mellégondolni azt is, hogy valahányszor egy utunk kimarad, vagy ki tudjuk váltani tömegközlekedéssel, esetleg kerékpárral, az a saját autó esetében alig látszik meg a költségeken, még a Mol Limónál jelentősen csökkenti azokat.

Természetesen a példánkban felhozott paraméterek nem általánosíthatók mindenkire, de cikkünk támpontként szolgálhat, ha döntés előtt áll. Ökölszabályként talán azt mondhatjuk, hogy a fentebb bemutatott paraméterek szerint minél többször és minél hosszabb utakra használná valaki az autóját, annál gazdaságosabb annak üzemeltetése, miközben az alkalmi felhasználás és fizetés a Mol Limo mellett szólnak.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
