Ebben tényleg minden benne van
Bemutató: Beta Easy
Bár valószínűleg sokaknak beindul a nyálelválasztása egy ilyen szerszámpaletta láttán, fontos a helyén kezelni a dolgokat: a Beta Easy szerszámkocsi célközönségét nem az otthoni hobbiszerelők alkotják, sokkal inkább a kis szerelőműhelyek, mert ilyen mennyiségű szerszámot az átlag földi halandó, normál esetben képtelen lenne kihasználni. Ettől függetlenül bármelyik műhelyben jól mutatna egy Playboy naptár alatt.
A szerszámosláda praktikus bútor, mert minden egy helyen van, és könnyű szállítani. Azonban vannak fizikai korlátjai, még a legnagyobbaknak is, bár azok már gurulós bőröndként is működnek. Ha végképp minden helyzetre fel akarunk készülni, arra az estre ott a szerszámos kocsi, ami kihagyhatatlan eleme minden amerikai hot-rod műhelynek. Tudják, az a szép sokfiókos szekrény, amit az ember kénye-kedve szerint tologat brutális súlya ellenére, és bármilyen szerszám kell, az valahol biztosan megvan benne.
Egy ilyen szekrényt tett elém narancssárgában a Beta, ami csak addig tűnt ingerszegénynek, amíg el nem kezdtem kihúzni a fiókokat. Örök mondás, hogy a minőségi anyagokból készült szerszámoknak súlya van, és ez itt is beigazolódik. Éppen ezért a fő terhelést a síneknek kell elviselniük, amin kicsúsznak a legfeljebb 25 kilóval terhelhető fiókok. Elég finoman siklik mindegyik, még az alsó doboz is, ami még 5 kilóval többet bír a szerszámmal töltött fiókoknál. Ennek az a szerepe, hogy ha vinnénk magunkkal a szereléshez flexet, fúrót, nagykalapácsot, vagy mérete révén akár baltát is, akkor azt legyen hova bepakolni.
Ez a konkrét szekrény a Beta Easy nyolc fiókkal szerelt változata, a modellcsalád csúcsa. Ugyanezt a kocsit megvehetjük hét, vagy akár hat fiókos változatban is, de ha igazán ínyencek lennénk, akkor katalógus alapján, akár mi is összeállíthatjuk, hogy milyen fiókok és azokban milyen szerszámok legyenek, milyen méretben. Ugyan szerszámból sosem elég, de ha valamire nincs szükségünk, vagy már korábban megvásároltuk, akkor sok pénzt megspórolhatunk, ha csak a szivacsozott fiókaljzatot kérjük a meglévő eszközeinkhez. Vásárlás előtt ezt érdemes megfontolni, mert ugyan jól variálható a berendezés, utólag már nem lehet átkonfigurálni.
A teszt alanya egy fix konfiguráció, viszont tényleg nem túlzás azt mondani, minden benne van. A legfölső fiókban egy racsnis kulcs van, a rátehető hosszú és rövid dugókulcsok 8-astól, 32-es méretig, illetve imbusz és torx kulcsok legalább ilyen választékban. Alatta egy nagyon hasonló szett, csak kisebb, 1/4-es és 1/8-os méretben, illetve kiegészítve néhány csavarhúzó bitfejjel. Ezalatt az összes féle-fajta fogó típus. Előfordul köztük olyan is, amivel eddig még nem találkoztam, pedig eddig a pontig mertem magam hobbi-szerelgetőnek nevezni. Némi internetes keresgélés után tudtam meg: ezek zéger és patent fogók.
Még egy szinttel lejjebb már nem volt kétség, hogy csillag-villás kulcsot látok, 6-os mérettől egészen 32-esig, amiről inkább a régi amerikai akció filmek jutnak eszembe, ahol a főhőst a kikötőben hasonló mérettel ütötték le hátulról. Ha már volt hely, még besuvasztottak ide egy kis hordozható imbuszkulcs készletet is, ami bringásoknak is ismerős lehet.
Felülről a negyedik fiókban egy egyszerű lapos és csillagcsavarhúzó készlet van. Igazából a nyele érdekelt, ami elég kellemes tapintású gumiból van. A Beta ígérete szerint nem fog egy év után idegesítően szétkenődni a tenyeremben, mint az olcsóbb daraboknál. Pont erre voltam kíváncsi, főleg ilyen tapasztalatok miatt nem veszek olcsóbb készleteket. A komoly méretválaszték mellett utólag észrevettem, hogy a fiók bal oldalán elrejtettek még egy fázisceruzát is. Egyel lejebb egy szett villáskulcs van, különböző villa-méretekkel, illetve hajlított csillagkulcs készlet, széles választékban.
A legalsó szerszámos fiókban elég vegyes szerszámkészletet állítottak össze. A nagyobb mérésekhez elengedhetetlen tokos-mérce, kalapács és gumikalapács mellett durvább-finomabb fémreszelők, kisebb-nagyobb vésők és pont-ütők kaptak saját helyet a szivacsba süllyesztve. Alatta már csak egy üres, alulról szivacsozott, 21 centi mély fiók van, amit olyan kézi-szerszámokhoz terveztek, mint a: flex, fúrógép vagy a dekopír-fűrész.
Kívülről talán nehezen különböztethető meg hasonló társaitól, viszont tettek rá olyan hasznos apróságokat, mint a palacktartó, vagy a tetején a gumírozott tároló tálca, amit 800 kilóig terhelhetünk. Persze ehhez olyan kerék is kell alá, ami ezt tolerálja. Négy darab csapágyazott kerék van alatta, amiből kettő fixen áll, kettő viszont csapágyon forog bohóc-kerékként, sőt, ezekből az egyik még fékezhető is. Mind a nyolc fiók egy kulcssal, de csak egyszerre zárható, ami akkor előny, ha mondjuk lejtőn vagy emelkedőn toljuk a kocsit, és a fiókok megindulnának kifelé.
Nem túlzás azt mondani, hogy egy ilyen kocsi szinte egy guruló műhely, és ezért a célközönségnek is ezt hangsúlyozzák. Az eladók szerint, a vásárló közönség főleg ipari karbantartók, egyetemek vagy autószerelő műhelyek. A Beta szakértői szerint abszolút versenyképes a 384 szerszámos Easy, mert olcsóbb hasonló kaliberű társainál. A szerszámok nyelén érezni helyenként a spórolást, de azért nem kell attól félni, hogy csavarhúzó nyele a kezünkben marad egy meleg nyári nap, úgyhogy ezt személy szerint megbocsátom neki.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
