Ebben van anyag! És kraft is
Szerszám-szerda: Kranzle Quadro 799 TS T nagynyomású mosó
Már az első pillanatban sem hagy kétséget ez a mosó, ez nem az egyszer használatos, eldobható cuccok közül való, ezt ipari célra tervezték. A súlya azonnal elárulja.

Megérkezett a mosó, amit tesztre küldtek, hívjál még valakit és négyen levisszük az autódba – szólt a kollégám az irodaházban. Négyen levisszük? Egy nagynyomású mosót? Aztán a fél köbméteres doboz láttán már a kíváncsiság adott erőt, lecipeltük az autóba, és alig vártam, hogy kipróbáljam, mit tud ez a pontosan 62 kg-os szörnyeteg.
Nem először használunk nagynyomású mosókat, szeretjük, mert akár a saras járműveket, akár az elmohásodott terasz tetejét könnyű velük tisztára mosni. De mi az, amit ez jobban tud, mint az ötkilós testvérei és miért érdemes ezzel birkózni?
A választ rögtön a kezelési útmutató elolvasása után sejtjük. Itt nincsenek olyan megkötések, hogy 10-20 perc mosás után pihenőt kellene tartani, hogy a motor vagy a nagynyomású szivattyú visszahűljön. Ezzel folyamatosan dolgozhatunk, akár foglalkozásszerűen. Az előállított nyomás független a betápláló cső nyomásától, hiszen van egy 10 literes puffertartálya, amelybe úszós szeleppel ellátott csapon folyik be a víz, tehát a levegős locsolótömlő miatt nem lesz nyomáskiesés.
A nagynyomású tömlő 20 méteres, egy dobra van felcsévélve, folyamatosan összekötve a szivattyúval. Így a kihajtható fogantyúval annyit csévélünk le, amennyi szükséges. A 380 V-os kábele csak 5 méteres (lehetne hosszabb), ez is fel van tekerve az oldalára.
Hasonló okos megoldás, hogy a normál szórófejnek és a szennymarónak is van egy tartója, így tehát az egész berendezés, szépen felszerelhető a csővel, elektromos vezetékkel, szórófejekkel és munkaszünet esetén így tárolható. Mozgatni, tologatni a saját kerekein könnyű, egyedül emelgetni nehézkes. Jó hír, hogy a nagy kerekek miatt kisebb akadályokon át lehet úgy tolni, hogy nem kap azonnal sérvet az ember. Bár nem fog elgurulni, vagy felborulni használat közben, mégis egy okos és biztonságos dolog, hogy az egyik kereket lábbal blokkolhatjuk egy stift benyomásával, így a kerék reteszelve van, és ha szükséges lecsavarhatunk több csövet anélkül, hogy elhúznánk a gépet munka közben.
A maximális nyomás 180 bar, ez fokozatmentesen csökkenthető akár 10 bar-ig, ha a mosni kívánt munkadarab esetleg megsérülne a nyomástól. Mert ez a 180 bar nem az a 180 bar, amit rá szokás írni a szupermarketekben is árult mosókra, ez valahogy más 180 bar. Percenként 13 liter vízzel olyat nyom, hogy két kézzel kell fogni a mosófúvókát, a szennymaró csövet nem érdemes gyengébb minőségű műanyagokra irányítani közelről, mert vágja, mint a vajat.
A percenként 13 liter víz nagyon kevés, anélkül moshatunk nagyobb területeket, egész autót, sárvédő doblemezekkel együtt, hogy derékig úsznánk a vízben, a nyomás mégis elegendő, a hatékonyság lenyűgöző. Kihozza az emberből a gyereket, forogva nézünk körül, még mit lehetne jól megmosni, nézni a hirtelen megtisztuló betonjárdát, az autó lökhárítójáról szemvillanás alatt eltűnő bogár tetemeket.
Minden részlete azt a benyomást kelti, hogy tartós használatra tervezték, még a műanyag alá bújtatott világítós bekapcsolóját is bizalommal nyomja az ember, minőségi cucc. Nem is tagadják, több helyen büszkén hirdeti: Made in Germany.
Az ára is azonnal érezteti, hogy ipari cuccal van dolgunk a bruttó 424 ezer forintos ár az Axiál webshopjában kicsit arcul csap, de professzionális célszerszámról van szó. Egy olyan eszközről, amit motorszerelő műhelyek, autószervizek, egyéb műhelyek hosszú évekig használhatnak az 1+1 év garanciával, akár naponta, folyamatosan. A minőségnek pedig ára van.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
