A fűnyírás levetíthető az autózásra. Néhányan szeretnek vezetni, ők élményautót vesznek. Néhányan szeretnek füvet nyírni – biztosan létezik ilyen ember – ők modern fűnyírótraktort vesznek, ami kvázi az élményautó. Akinek viszont megoldandó probléma az autózás, az vesz egy kényelmes steril járművet, amivel különösebb megerőltetés nélkül jut el A-ból B-be. Akinek a fűnyírás a megoldandó probléma, az meg vesz egy akksis DLM460PG2 Makitát.

Persze ajánlom hozzá a sportosabb alkatot. Azt hittem, hogy ezzel is csak sétálgatok, amíg le nem merül, de amellett, hogy kívánja a haladást, még kocogó tempónál is hibátlanul nyírja a füvet. Leizzadtam, de meglepődtem, hogy mekkora területet nyírtam le vele fél óra alatt, ráadásul egy szál sem maradt magasabban, mint kéne. Lehet, hogy én maradtam le a fűnyírótechnológiában, de ez a gép egészen megdöbbentett. Ráadásul erre két fúrógép akksival volt képes.
Mert igen, ebben is szabvány lítiumos Makita akksik vannak, amit átpattinthatunk bármelyik akksis Makita szerszámba. Már a vállalat is azt mondta, hogy nem akksis gépeket gyártanak, hanem gépeket a Makita akksikhoz. Ez egy tök jó hozzáállás, mert egészen nagy szerszámos bőröndöket vehetünk tőlük, amikben ugyanezek az akkumulátorok vannak, és ugyanazzal a töltővel mennek. Már a DLM460PG2 fűnyíró miatt is jó lehet beszerezni két ilyen akkumulátort pluszba, mert egy töltéssel a gép cirka 50 percet megy, viszont egy óra alatt tölt fel. Ha van kétszer két akksink, elég a tízperces sörpattintós-szünetet megtartani, nyírhatunk amíg tart a fű.
A Makitánál azt mondták, hogy legyen egy akksis fűnyíró, aminek olyan a teljesítménye, mint egy hasonló kategóriás benzinesnek. Szerintem sikerült elérni a kitűzött célt, úgy látszik a szerszámiparba is betört a Tesla-láz, már itt is mindenkit villanyosítanak- de ez nem feltétlen baj. Mint lelkes benzinmotoros fűkaszával rendelkező - és azt vasárnap kora reggel használó - terrorista szomszédja, szurkolok, hogy elterjedjenek ezek az akksis gépek.
A gép nagyon alaposan és gyorsan dolgozik. Annak függvényében változtatja a fordulatát, hogy milyen nehéz dolga van. Emiatt takarékos, és ahol ritkább vagy gyengébb a fű, nem pörgeti magát fölöslegesen. De ha véletlen a szomszéd nyugalmára akarunk vigyázni, kézzel is lecsendesíthetjük, egy gombnyomással. Ilyenkor nem pörög fel nehezebb terepen, de ahogy észrevettem, erre csak egészen extrém körülmények között van szükség. Ott viszont a tölgyfának is nekimenne, ha nem tartom pórázon. Amikor felhergeli magát, mindent eltüntet. Szerencsére a késekre vigyáz, és ha nagyobb követ, vagy fagyökeret fog, ott azonnal kikapcsolja magát.
Nem igazán tudtam elképzelni az itthoni kis konnektoros, hosszabbítóval szenvedős, tili-tolis fűnyíróval, hogy mit is kéne tudnia ahhoz, hogy kényelmesebbé tegye a fűnyírást. Most ezzel a Makitával már tudom. Szinte mindenével csak segíteni akarja a folyamatot: 10 különböző magasságban lehet vele füvet vágni, rendes golyóscsapágyak vannak a kerekeiben, nagy és könnyen levehető fűkosara van, ráadásul szivacsos kapaszkodót kapott, hogy ne törje az ember kezét. Egész nap lehetne sorolni, viszont egy csúnyát mégis tudok mondani a gépre: nehéz. De ezt a Makita is elismerte, és nem vagyok benne biztos, hogy ez valódi hátrány. Nem kell emelgetni, ezzel füvet kell nyírni – az elefánt sem mászik fára, ha nem muszáj.
A dizájnja eltéveszthetetlenül fűnyírós, inkább a részletekben érdemes elveszni. A balkéznél lévő kis sor kapcsolónál tudjuk lehalkítani és bekapcsolni a gépet, illetve ellenőrizni az akkumulátorok töltöttségi szintjét. Elindítani ugyanúgy lehet, mint a legtöbb ilyen gépet: gomb megnyom, kallantyú behúz. A kábeleket és a bowdent szépen vezették el. Egy sima kis műanyag fül és pontos méretezés a titka, máris kifinomultabbnak hat. A tetején egy sötétített - szerintem UV szűrős – kis plexi bódé védi az akksikat a kosztól, illetve itt rejtőzik egy kis piros biztosíték, ami igazából a gyerekzár. Ez egy tök jó biztonsági eszköz, amit érdemes a fűnyíróban tartani amikor nincs benne akkumulátor, mert magamat ismerve ez lenne az első, amit elhagynék.
A futómű állítása külön tetszik. A kis karokkal, és előrenyúló pálcával megoldott technika elég stabil és könnyedén mozgatható. Nem ugrik ki a fokozatokból, sőt, néha igazi férfi izom kell, hogy állítgassuk. Viszont tologatni sokkal egyszerűbb, hála a csapágyazott kerekeknek. Itt jön ki a legjobban, hogy nem zavar a súlya. Hacsak nem a padláson kell tartani, tőlem ötven kiló is lehet.
A töltője sem méretre, sem kapacitásra nem kicsi, egy óra alatt felfújja a 18 voltos, 6 amperórás akksikat. El kell viselni, ahogy a kis ventilátorok dolgoznak, de így is forró miközben tölt, ezért örülök, hogy ezt a mérnökök beleszuszakolták. Ráadásul, ebbe a töltőbe belepattintható minden más Makita akksi, így a hobbi felhasználás mellett bőven elég, ha még van pár Makita gépünk.
Ha golf-gyep lenne az udvarunkban, simán vennék egy ilyen DLM460PG2-t, de itthon a félméterenként elszaporodott fűcsomókra sajnálnám elpazarolni az erejét. Nem is tűnik soknak érte 300 ezer - bár az Axiálnál most csak 200 ezer - forint, ráadásul soha nem kell tankolni, nem kell félni, hogy felszeleteljük a hosszabbítót, és a villanyszámlát sem fogja jelentősen megdobni. Csendes, steril és felhasználóbarát, ha csak túl kell lennem a fűnyíráson, akkor ez a gép támogat át rajta a leggyorsabban.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
