Megszeretteti veled a fűnyírást

2019.07.03. 05:48

A fűnyírás levetíthető az autózásra. Néhányan szeretnek vezetni, ők élményautót vesznek. Néhányan szeretnek füvet nyírni – biztosan létezik ilyen ember – ők modern fűnyírótraktort vesznek, ami kvázi az élményautó. Akinek viszont megoldandó probléma az autózás, az vesz egy kényelmes steril járművet, amivel különösebb megerőltetés nélkül jut el A-ból B-be. Akinek a fűnyírás a megoldandó probléma, az meg vesz egy akksis DLM460PG2 Makitát.

Persze ajánlom hozzá a sportosabb alkatot. Azt hittem, hogy ezzel is csak sétálgatok, amíg le nem merül, de amellett, hogy kívánja a haladást, még kocogó tempónál is hibátlanul nyírja a füvet. Leizzadtam, de meglepődtem, hogy mekkora területet nyírtam le vele fél óra alatt, ráadásul egy szál sem maradt magasabban, mint kéne. Lehet, hogy én maradtam le a fűnyírótechnológiában, de ez a gép egészen megdöbbentett. Ráadásul erre két fúrógép akksival volt képes.

Mert igen, ebben is szabvány lítiumos Makita akksik vannak, amit átpattinthatunk bármelyik akksis Makita szerszámba. Már a vállalat is azt mondta, hogy nem akksis gépeket gyártanak, hanem gépeket a Makita akksikhoz. Ez egy tök jó hozzáállás, mert egészen nagy szerszámos bőröndöket vehetünk tőlük, amikben ugyanezek az akkumulátorok vannak, és ugyanazzal a töltővel mennek. Már a DLM460PG2 fűnyíró miatt is jó lehet beszerezni két ilyen akkumulátort pluszba, mert egy töltéssel a gép cirka 50 percet megy, viszont egy óra alatt tölt fel. Ha van kétszer két akksink, elég a tízperces sörpattintós-szünetet megtartani, nyírhatunk amíg tart a fű.

A Makitánál azt mondták, hogy legyen egy akksis fűnyíró, aminek olyan a teljesítménye, mint egy hasonló kategóriás benzinesnek. Szerintem sikerült elérni a kitűzött célt, úgy látszik a szerszámiparba is betört a Tesla-láz, már itt is mindenkit villanyosítanak- de ez nem feltétlen baj. Mint lelkes benzinmotoros fűkaszával rendelkező - és azt vasárnap kora reggel használó - terrorista szomszédja, szurkolok, hogy elterjedjenek ezek az akksis gépek.

A gép nagyon alaposan és gyorsan dolgozik. Annak függvényében változtatja a fordulatát, hogy milyen nehéz dolga van. Emiatt takarékos, és ahol ritkább vagy gyengébb a fű, nem pörgeti magát fölöslegesen. De ha véletlen a szomszéd nyugalmára akarunk vigyázni, kézzel is lecsendesíthetjük, egy gombnyomással. Ilyenkor nem pörög fel nehezebb terepen, de ahogy észrevettem, erre csak egészen extrém körülmények között van szükség. Ott viszont a tölgyfának is nekimenne, ha nem tartom pórázon. Amikor felhergeli magát, mindent eltüntet. Szerencsére a késekre vigyáz, és ha nagyobb követ, vagy fagyökeret fog, ott azonnal kikapcsolja magát.

Nem igazán tudtam elképzelni az itthoni kis konnektoros, hosszabbítóval szenvedős, tili-tolis fűnyíróval, hogy mit is kéne tudnia ahhoz, hogy kényelmesebbé tegye a fűnyírást. Most ezzel a Makitával már tudom. Szinte mindenével csak segíteni akarja a folyamatot: 10 különböző magasságban lehet vele füvet vágni, rendes golyóscsapágyak vannak a kerekeiben, nagy és könnyen levehető fűkosara van, ráadásul szivacsos kapaszkodót kapott, hogy ne törje az ember kezét. Egész nap lehetne sorolni, viszont egy csúnyát mégis tudok mondani a gépre: nehéz. De ezt a Makita is elismerte, és nem vagyok benne biztos, hogy ez valódi hátrány. Nem kell emelgetni, ezzel füvet kell nyírni – az elefánt sem mászik fára, ha nem muszáj.

A dizájnja eltéveszthetetlenül fűnyírós, inkább a részletekben érdemes elveszni. A balkéznél lévő kis sor kapcsolónál tudjuk lehalkítani és bekapcsolni a gépet, illetve ellenőrizni az akkumulátorok töltöttségi szintjét. Elindítani ugyanúgy lehet, mint a legtöbb ilyen gépet: gomb megnyom, kallantyú behúz. A kábeleket és a bowdent szépen vezették el. Egy sima kis műanyag fül és pontos méretezés a titka, máris kifinomultabbnak hat. A tetején egy sötétített - szerintem UV szűrős – kis plexi bódé védi az akksikat a kosztól, illetve itt rejtőzik egy kis piros biztosíték, ami igazából a gyerekzár. Ez egy tök jó biztonsági eszköz, amit érdemes a fűnyíróban tartani amikor nincs benne akkumulátor, mert magamat ismerve ez lenne az első, amit elhagynék.

A futómű állítása külön tetszik. A kis karokkal, és előrenyúló pálcával megoldott technika elég stabil és könnyedén mozgatható. Nem ugrik ki a fokozatokból, sőt, néha igazi férfi izom kell, hogy állítgassuk. Viszont tologatni sokkal egyszerűbb, hála a csapágyazott kerekeknek. Itt jön ki a legjobban, hogy nem zavar a súlya. Hacsak nem a padláson kell tartani, tőlem ötven kiló is lehet.

A töltője sem méretre, sem kapacitásra nem kicsi, egy óra alatt felfújja a 18 voltos, 6 amperórás akksikat. El kell viselni, ahogy a kis ventilátorok dolgoznak, de így is forró miközben tölt, ezért örülök, hogy ezt a mérnökök beleszuszakolták. Ráadásul, ebbe a töltőbe belepattintható minden más Makita akksi, így a hobbi felhasználás mellett bőven elég, ha még van pár Makita gépünk.

Ha golf-gyep lenne az udvarunkban, simán vennék egy ilyen DLM460PG2-t, de itthon a félméterenként elszaporodott fűcsomókra sajnálnám elpazarolni az erejét. Nem is tűnik soknak érte 300 ezer - bár az Axiálnál most csak 200 ezer - forint, ráadásul soha nem kell tankolni, nem kell félni, hogy felszeleteljük a hosszabbítót, és a villanyszámlát sem fogja jelentősen megdobni. Csendes, steril és felhasználóbarát, ha csak túl kell lennem a fűnyíráson, akkor ez a gép támogat át rajta a leggyorsabban.

Az oldalról ajánljuk

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
  • Hírek

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből

Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

1 órája
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13