TotálKár vagy Carvertical?
A kártörténet-lekérdezés hasznos segítség lehet az autóvásárlásnál, éppen ezért hoztuk létre TotálKár szolgáltatást, ahol a legnagyobb hazai kárkalkulációs adatbázishoz nyújtunk hozzáférést bárkinek. A piac másik szereplője a Carvertical nemzetközi szolgáltató, az alábbiakban a két szolgáltatást hasonlítjuk össze.
A TotálKár egyszerűen működik: alvázszám alapján megnézzük, hogy szerepel-e korábbi kalkuláció az adatbázisban. Ha igen, akkor bruttó 3990 forint kifizetése mellett megmutatjuk azt egy jelentés formájában. Ha nem, akkor a bekérdezés ingyenes volt. Amennyiben van eredmény, akkor sem kell megijedni: 10 éves korára az autóknak több mint a fele sérült már. Ahhoz azonban nagy segítséget nyújthat egy jelentés, hogy tudjuk, hol kell figyelni, hogy szakszerűen, esztétikusan állították-e helyre a kiszemelt autót.
A TotálKár lekérdezés mellett ajánljuk az állami Járműszolgáltatási Platform (JSZP) használatát is, ami teljesen ingyenes bárkinek. Ebben rendszám alapján tudhatunk meg nagyon sok információt az autóról. Ezeket az adatokat a Carvertical is beépíti a szolgáltatásába; mi nem teszünk úgy, mintha ez értéknövelő tényező lenne.
Az alábbi táblázatban éppen ezért a Carvertical jelentését a JSZP és a TotálKár rendszereiből nyerhető adatokkal vetjük össze:
Tapasztalataink szerint a Carvertical jellemzően Amerikából behozott autók esetében tud több információval szolgálni, mint a JSZP és a TotálKár lekérdezések együttese. Az USA-ból érkezett autók nagy hányadban korábban komolyabban sérültek, vízkárt szenvedtek, ezért roncsliciteken kelnek el, Európában pedig helyreállítva keresnek új tulajdonost. A behozatal előtti sérült állapot a legtöbbször megtalálható az ingyenes en.bidfax.infón is, ahol szintén alvázszám alapján lehet lekérni a kiszemelt autót.
A Carvertical jelentésében a JSZP képei mellett szerepelhetnek hirdetési képek is az autóról, de ezek gyakorlatilag ugyanazon állapotot tükrözik, mint az eredetiségvizsga során készített képek, amik szerepelnek a JSZP adatbázisában. Az, hogy a gyártó enged-e betekintést a szerviztörténetbe márkánként eltérő lehet, ezért minden autónál érdemes ezt márkaszervizben megérdeklődni.
A Carvertical az esetek többségében mint kényelmi szolgáltatás nyújt többet, hiszen a különböző, jellemzően ingyenesen elérhető adatbázisok adatait is beépíti a jelentésbe. A TotálKár ezzel szemben nem állít mást, mint hogy alvázszám alapján lehetőséget tud nyújtani az elérhető legnagyobb hazai biztosítói kárkalkulációs adatbázishoz. A Totalcar felületein pedig igyekszünk segíteni az autóvásárlás folyamatát és bemutatni az ingyenesen hozzáférhető adatbázisokat, amik segíthetnek megismerni a kiszemelt autó előéletét.
A cikket a TotálKár támogatta.