Melyik néz ki jobban, a régi vagy az új 5-ös?
Január másodika, az első szerkesztőségi értekezlet utáni percek. Rácz kolléga kinéz az Árpád útra, és felkiált: „Látjátok, mégiscsak igaza van a Bangle-nek, mennyivel jobban néz ki az új 5-ös, mint a régi!” Erre persze szép kis vita kerekedik.
Én:
Rendben van, madártávlatból jól néz ki az új 5-ös, de főleg az oldalablakok krómkerete, a derékvonalban levő, amiatt becsillogó törés, és az elhúzott első fényszóró miatt van így. Meg azért is, mert metálfényű, világosabb, ráadásul nem piszkos.
A másik szegény jó sáros, alapos hendikeppel indul ebben az összevetésben. Tompa a fénye, ráadásul nincsenek csillogó alkatrészei, amelyek kiemelnék a formai elemeket, ráadásul tetőcsomagtartó van rajta, ami autón olyan, mint óriásposzteres manöken arcán a fekete miteszerek. Egyébként nekem 5-ös BMW utoljára kettővel ezelőtt tetszett, azóta egyik se kéne.
Amikor az itt levő két autó közül a hátsó megjelent, arra gondoltam: micsoda egy alaktalan, földhöz vágott gyurma ez, kiveszett belőle a karakter. És ha lemész az autók szintjére, tehát másik kocsiból, vagy a járdán ácsorogva szemléled őket, a régi azért még így is jobban néz ki. Az legalább férfias, arról legalább az jut eszembe, hogy de szívesen meghajtanám.
Az új hátulról Peugeot 406, ezekkel a kifestett szemekkel elölről meg mint valami kínai tanulmányautó, csak a vesék mentik meg a pofáját. Nem tetszik, nem érzem a vágyat, hogy a kormánya mögé üljek, akkor tényleg inkább a régebbi.
Winkler Róbert:
Igen a régi BMW tényleg piszkosabb, ez nagy tanulság. A tetőcsomagtartó se tesz jót a megjelenésnek. Lehet, hogy kéne egy Photoshop-tolómérő, tényleg nagyobb-e oldalról az üvegfelület relatív aránya, mert ha jobban néz ki a Bangle-5-ös, akkor szerintem csak amiatt. Tehát az újban kisebb az üveg, ami mindig dob a megjelenésen, nem véletlen, hogy a hotrodépítés egyik alapja a top chop.
Az régi (E39) van közelebb az aranymetszéshez, ami 1:2,62 – az új (E60) valóban egy erős top chop
Egyébként eleje-hátuljában nekem a Bangle előtti tartósabbnak tűnik, de nekem egyébként is pont az 5-ös az a Bangle-BMW, ami nem tetszik. A külseje engem se inspirál, hogy hajtsam meg, pedig nagy autóban is bőven vannak olyanok.
Rácz Tamás:
A Csikós hülye, mennyivel jobb már az új! Lendületes, dinamikus, fel akarja falni, ami elékerül. A régi meg, hát, régi. És nem csak mert koszos, meg tetőcsomagtartós. Túl visszafogott, túl semmitmondó, szinte látom rajta a 45-ös korhatárkarikát. De abban egyetértettünk Csikós kollégával, hogy a még eggyel korábbi, az E34 volt a legjobb Ötös, én is inkább abból kérnék egy gyári állapotút a garázsomba, mint a Bangle-féléből.
Orosz Péter:
Bár explicit rondaságban az 1-es, zavaró diszharmóniában pedig a 6-os és a Z4 felülmúlja, az aktuális 5-ös BMW rettenetes, szörnyű forma. Legfőképp, mert modoros: nem az emberi szemnek, hanem formatervező iskolák hallgatóinak készült. Dizájnkodó, kellemetlen, egyedül M5-ként nem kapom el róla a szemem. Na nem mintha azt kívánná, inkább csak szórakoztató, hogy ezalatt az olvadó szappan alatt egy 500 lóerős motor van valahol.
A mostani BMW-k előző generációi átkozottul közel voltak a Tökéletes Autóformához, és az E39 5-ös sem kivétel. Egyszerűen: megoldott probléma.
Ha az antik filozófiából ismert tűz mögötti falra vetülő árnyékokat bámulva megfordulnánk, és szembesülnénk a sportszedán plátói ideájával, mikrométerrel felfegyverkezve sem találnánk lényeges különbségeket közte, és az E39 között.
Különösen M5-ként persze, talán ezért is választotta Alex Roy a transzamerikai sebességrekord megdöntéséhez.
Friss: Nínó Karotta felveszi a kesztyűt.
Írtam egy poszt, mert nem bírtam azt a temérdek igazságtalan ökörséget, amit az E60-ra szórtatok.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
