„Az LS600hL egy kellemetlen, fojtogató, tökéleteskedő, hiperartificiális tohonyaság”

2008.01.07. 14:47
122 hozzászólás

Lexus LS600hL első lámpája oldalról. Fotó: Fenyő Balázs
Fotók: Fenyő Balázs

Gondolták volna, hogy az idevágó tévéadásban Ludwigot, a kimért sofőrt alakító Karotta valójában ki nem állhatja az LS600hL-t? A szerkesztőségi levelezőlistáról szűrtem le néhány észrevételét, amit Rácz Tamás múlt csütörtökön publikált tesztjével kapcsolatban írt:

  • A parkolóautomata egy működésképtelen szemét, de azt is csak hírből tudom, mert ebben senki nem tudta bekapcsolni
  • Vezetni igazából értékelhetetlen (keresztbecsúszás, muhaha, egyrészt lehetetlen, másrészt nem is kapcsolódik ki az elektronika soha), nehézkes, kelletlen, zselés vacak egy nagy motorral
  • A légrugója ugyanúgy felüt az éles hibákon, mint mindegyik ugyanilyen
  • Nem lehet vele megállni, mert kurva gyors és istenverte nehéz, és ehhez képest a villanyfék és a gumijai rosszak

Rácz Tamás a Lexus LS600hL-nek keni. Fotó: Fenyő Balázs

Összességében egy kellemetlen, fojtogató, ellenszenvesen tökéleteskedő, hiperartificiális (ezt Dr. Orosznak ajánlom) tohonyaság, vezetni konkrétan a legrosszabb mindegyik ilyen közt.

Istenem, emlékszik még valaki, milyen volt az A8 már az S-osztályhoz képest is? Hogy micsoda vidám autóság volt benne? Ez a rideg dög meg mintha széles spektrumú antibiotikummal és kloroformmal átitatott gézpólyát préselne az arcba szüntelen. Én szívből gyűlöltem. Bezzeg az RX400h, az állat volt.

Milyen jó, hogy ennyifélék vagyunk! Csodásan sokszínű a világ.

Rácz Tamás a Lexus LS600hL jobb hátsó ülésén. Fotó: Fenyő Balázs

Ezt írta rá vissza Rácz Tamás, a cikk szerzője:

A parkolóautomatát láttam működni, sőt, magam is parkoltam vele egyet: kell rászánni 30 másodpercet, hogy átérezd a logikáját. Mondjuk már nem emlékszem rá, de egy pár percre megvolt.

Bizony elvittem ökörködni egy parkolóba, testileg tök jól viselkedik, csak belül nem érzel semmit az egészből. Mert erre találták ki.

Tényleg felüt néha.

Semmi bajom nem volt a fék hatásosságával, maximum a bywire miatti rettegéssel néha.

Összességében egy kellemes, átölelő, lenyűgözően fejlett, hiperartificiális (ezt Dr. Orosznak ajánlom) luxusszedán, vezetni konkrétan a legrelaxálóbb mindegyik ilyen közt.

Nem autó, és ezt is leírtam.

Riposzt következik!

Én átnéztem a 800 oldalas kézikönyvet, még nem is említi(!) a parkológépet. És felhívtalak téged, hogy hogy kell, és akkor se tudtad. A Lexus LS600hL 800 oldalas kézikönyvéből a hatszáznyolcvanadik. Fotó: Fenyő BalázsEttől még elhiszem, hogy egyszer sikerült, de szerintem nem kéne fenntartások nélkül dicsérnünk valamit, ami tudományosan nincs bizonyítva, és nem megismételhető a kísérlet. Ez inkább egy közepes hipotézis így.

A parkolós ökörködést elhiszem, nekem más volt a benyomásom. Biztos van benne egy alulkormányzottság-szimulátor, ami orrtolós-billegős-tehetetlenkedős-fényvillogtatós ingereket sugároz a retinádra, miközben kívülről nézve oltáriakat driftelsz, és én beszoptam az illúziót.

Hogy nem autó, abban egyetértek fenntartások nélkül.

Megfigyelték? Mindketten kijelentik egy ponton, hogy az LS600hL nem autó, de zsigerből ennek ellenére autóvezetői szemmel nézik. Az LS600hL-t csak annak kell ilyen szemmel néznie, aki ezért kapja a fizetését: a sofőrnek és az autós újságírónak. Célcsoportja elemeinek még csak véletlenül sem.

Ezek után még biztosabb vagyok benne, hogy ez a Tökéletes Felnőttautó. Lehet, hogy a vezetni nem tudás purizmusa szükséges ennek fiatalkori átérzéséhez. Mindenesetre ha egy szép napon fel találnék nőni a szó lexusi értelmében, megyek és veszek egyet, sofőröstül. Nem-kér-dés.

Búcsúzóul TamasGabor nézőnk szavait idézem az Indavideóról, aki gyönyörű képben írja le, hogy a Lexus az új Mercedes:

NA MERCEDES EMELD A KALAPODAT!LEÁLDOZÓBAN A CSILLAGOD! ELKÉPESZTŐ EZ A VERDA! :-O ******

Yeah!

Rácz Tamás a Lexus LS600hL-t támasztja büszkén. Fotó: Fenyő Balázs